mijn meisje is totaal niet eenkennig wie ook?help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamavanfien, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanfien

13 nov 2008
    14
    0
    0
    Mijn dochter is ruim 14 maanden en is zo makkelijk dat ik me er een beetje zorgen om maak!

ze gaat zo bij een vreemde op schoot zitten voorbeeld we zijn uit eten en ze loopt rond bij een tafeltje stopt ze en die mensen zeggen iets tegen dr steekt ze dr handjes uit en gaat zo op schoot zitten!

Ik sta met een vreemde vrouw kort te kletsen omdat ze iets vroeg mijn dochter steekt haar handjes uit en wil bij diegeen zitten vrouw pakt haar aan en ze blijft gewoon op dr arm zitten ( wel gelijk teruggepakt maar ik schrok zo!)

in de winkel ook ze loopt met iedereen mee..

mijn meisje gaat nooit bij een oppas alleen oma en is verder altijd thuis bij mij... ze ziet dus eigenlijk nooit andere mensen/kinderen op papa mama oma opa en tante na daarom verbaas t me zo ze is niet altijd zo geweest!

doen jullie kinderen dit ook? en wat moet ik hieraan doen ik vind het zo vervelend!

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ergens blij zijn DAT ze niet eenkennig is, maar aan de andere kant haar ook proberen te leren dat ze niet zomaar naar andere mensen toemag, en zeker niet zomaar bij andere (vreemde) mensen op schoot mag (hoort) te duiken. Kindje van mijn vriendin is zo altijd geweest, en als ze ergens zijn knuffeld zij ook iedereen en dat vindt ik zo verschrikkelijk om te zien, maakt niet uit wie er binnenkomt, iedereen valt ze aan en begint ze te knuffelen.

Dus tja, tis goed dat ze niet bang of eenkennig is, maar dit is weer iets te veel naar de andere kant, dus enige wat je kunt doen is haar proberen te leren dat ze dus niet zomaar bij andere mensen op schoot mag of te pas en onpas aan te spreken, net zoals je haar leert dat ze niet aan de dingen die op tafel staan aan mag komen etc.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nouja zeg..wat is hier nou verschrikkelijk aan?

Mijn dochtertje is ook absoluut niet eenkennig. Nu begint ze niet iedereen te knuffelen bij binnenkomst ofzo. Maar iedereen heeft haar altijd kunnen oppakken. En als ze iemand net leert kennen en ze is er beetje gewend aan gaat ze zo een knuffel geven hoor. Hardstikke leuk toch. Het is een hardstikke warm kind..vind iedereen lief en knuffelt iedereen.
    Vanaf dat ze klein is al lopen er heel veel mensen achter haar aan..hier in turkije is dat misschien een beetje anders de meeste vrouwen EN mannen zijn dol op kleine kindjes en overal waar we dan een gingen wouden ze haar vasthouden of even kijken..Nou geen punt hoor. heb altijd hulp gehad als ik op het vliegveld stond met tig koffers en een kind en dan hielden ze haar wel even vast. En zij vond het geen probleem..

Zie hier echt geen probleem in hoor. Overdrijven is ook een vak.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hoe oud is je meisje?

Hier ook een meisje wat bij iedereen op schoot wil en naar iedereen toe kruipt. Laatst in de wachtruimte bij de huisarts kroop ze zo naar zo'n vieze vent heen.. en trekt dan net zo lang aan de broekspijp tot ze opgetilt word.

Esmee gaat wel naar de gastouder.

Ik vind het wel makkelijk maar soms ook wel angstig.. misschien komt het hier nog ;)

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Nou ik wil niet sneu doen maar dat is ook een beetje je kop in het zand steken. Er lopen zoveel enge kerels rond. Gister was er ook weer iets over het nieuws over een pedofiele potloodventer. Je kindje is nu nog maar klein maar als ze straks wat groter zijn en ze zijn nog zo knuffelig naar iedereen toe zou ik me ook zorgen maken.
    Je kindje is er nu nog te klein voor maar als je kindje straks wat ouder is kan je het wel proberen te leren om niet zo knuffelig naar iedereen toe te zijn.
    Succes. En ik snap je angst wel hoor.

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik vind het zeker geenoverdrijven. Het is heel fijn dat ze niet eenkennig is naar familie toe, is mijn zoon ook nooit geweest. Maar als ze zomaar met iedereen mee lopen en bij iedereen op schoot gaat zitten, vind ik dat toch wel lastig. Joshua deed dat ook, nu ondertussen niet meer. Maar ook ik heb de angst gehad dat ie straks met iedereen zomaar mee gaat. En natuurlijk hou je je kinderen heel goed in de gaten, maar kinderen hebben maar 2 seconden nodig om aan je aandacht te ontsnappen. Het niet eenkennig zijn naar familie is natuurlijk geen probleem, maar naar vreemde vind ik een heel ander verhaal. Ik zou haar inderdaad proberen te vertellen dat ze niet zomaar met iedereen mee kan en haar niet bij iedereen op schoot laten zitten. Dat is erg lastig bij die kinderen, maar ik zou er alvast mee beginnen, dan wordt het wat makkelijker als ze groter is.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nouja mijn kind is dus niet zo dat ze zo naar een vreemd iemand toeloopt om zich vervolgens te laten optillen of op schoot te gaan zitten. maar ze gaat niet zitten huilen als iemand haar optilt ofzo.

Ik denk echt niet dat je bang hoeft te zijn dat je kind van 5 of 6 straks nog steeds bij iedereen op schoot springt hoor. Dat kun je dan vanzelf leren.
    maar ik zie er nu geen ramp in nee.
    Zo heb je altijd wel wat te zeuren. eenkennig is niet goed..maar zijn ze helemaal niet eenkennig en juist heel warm en vreindelijk en knuffelig is het ook weer niet goed.

8. Mamavanfien

13 nov 2008
    14
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!het is nog lastig uit te leggen aan zon kleintje maar ik ga toch mn best doen

Noem jij het maar zeuren.. als jou kindje straks terwijl jij in de winkel staat met iemand de winkel uitloopt aan de hand zul je nog eens aan me denken als je hart dan overslaat van de schrik!

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    last van je hormonen? ;)

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    eeh.. nee waarom zou ik last van mijn hormonen hebben als ik zeg dat ik er geen probleem in zie.

Heb jij soms last van je hormonen?

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Zullen we het gezellig houden. Hier heeft ts niet om gevraagd.

Ik vind het ook gevaarlijk, maar dat is mijn mening. Iedereen mag wat anders vinden.

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik neem aan dat je je kindje toch goed bij je houdt? Tegen de tijd dat ze goed kunnen lopen en zelfstandig naast je lopen (voor die tijd zou ik winkelen met buggy of in het boodschappenkarretje) ,neem ik aan dat je ook wel hebt uitgelegd dat het gevaarlijk is en dat ze dat niet mogen doen.

Ik ben het met allahinkulu eens en vind het ook een beetje overtrokken. Je kindje doet dit nu 1-maal en ik denk dat je er dit moment weinig anders aan kunt doen dan opletten.

@mano82 ,sorry dat ik het zeg ,maar een beetje flauwe opmerking van die hormonen (ook al zet je er een knipoog achter ). Er wordt gewoon een mening gegeven.

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn dochter is ook niet echt eenkennig en loopt ook gauw met iemand mee. Ik moet haar dus ook echt in de gaten houden en ik snap de ts ook. Ze hoeven echt niet acuut onder je spijkerbroek te kruipen als je iemand tegenkomt, maar een beetje angst voor vreemden, kan geen kwaad hoor.

14. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn word in januari 2 en is ook helemaal niet eenkennig, als hij de kans krijgt loopt hij met iedereen mee.
    Aan de ene kant vind ik het wel fijn dat als we bij vreemde thuis komen dat hij ze gang wel gaat en niet meteen op schoot springt maar ik moet zodra hij het goed begrijpt uitleggen dat hij niet zomaar met iedereen met mag gaan enz, dus ik vind het ook wel een beetje eng.

Deel Deze Pagina