dramaqueen in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angie85, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Zodra me dochter een paar minuten in bad ligt te dobberen en ik haar schoon wil maken begint ze te huilen.

Ze zet zich dan met haar voetjes af en wil echt niet meer in bad, zodra ik haar uit bad til en op het aankleedkussen leg, stopt ze niet met huilen. Pas wanneer ik haar optil houdt ze op.

Wil ik haar vervolgens weer op de kussen leggen begint het krijsen weer, totdat ik haar eerst wéér de borst heb gegeven!

Ik weet echt niet wat er dan met haar aan de hand is.

Wij gebruiken wasgel van neutral, ze heeft geen honger en volgens mij is ze dan ook niet moe. Want ze heeft voor het badje, 30 min geleden lekker bij me gedronken.

Iemand tips/advies/raad?

2. Secretstar

Secretstar Actief lid

Hey,

Hier ook zo een schreeuwertje hoor! Badje gaat nog maar die kleedjes aandoen, dat is dus een hele ramp :x
    Ik praat altijd heel intensief met haar en nu dat lijkt wat te helpen, echt heel intensief tegen haar praten en proberen de aandacht af te leiden!
    Overginds vind ik dertig minuten na de maaltijd te vroeg om een badje te krijgen! Ik doen het meestal een uurtje voor haar volgende fles, dan heeft ze nog niet echt honger en is haar vorige fles goed verteerd ;)

3. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    iris die huilde ook zo vreselijk in bad toen zijn we haar onder de douch gaan doen op de arm .
    en dan stukje voor stukje laten wennen .bij haar gaat het nu goed ik zeep haar eerst in en als de douch op temp is dan spoel ik haar af onder de douch

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tip voor het op het aankleedkussen huilen, is lekker in een dikke badhandoek wikkelen en lekker tegen je aan houden, knuffelen en genieten tot ze helemaal droog is, dat scheelt weer gepluk met afdrogen ;)!

Verder voor in bad, misschien een tummy proberen? Misschien vind ze dat fijner?

Verder geen ideeën ;)!
    Liefs, Hanneke!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier inmiddels wat ouder.. en badje gaat ondertussen prima

maar wij hebben een douche-dramaqueen :)
    echt bij de eerste spetters begint ze al te gillen

terwijl ze in bad alles onderspetterd... inclusief zichzelf

6. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ilya vond op die leeftijd het badje ook niet leuk. Wij namen hem gewoon mee onder de douche. Ik kon het ook alleen. Ik ging dan met hem onder de douche, deed hem lekker wassen en zodra hij klaar was legde ik hem in een grote handdoek in de wipstoel en dan kon ik nog even douchen. Dan was hij ook al bijna droog, want afdrogen en aankleden vond en vind hij nog steeds niet leuk.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb altijd geleerd dat je geen kindjes in bad doet als ze net gedronken hebben... Weet niet of dat idee nu ook al uit de running is hoor...is alweer 10 jaar geleden dat ik dat geleerd heb ;)

Maar in een hand doek draaien en wachten tot ze droog is zou ik iig met zon kleintje niet doen. Als ik dat hier zou doen (wendy is ook 2 maanden) dan zou ze op den duur achter haar oortjes, onder haar armpjes en tussen haar beentjes vreselijke smet hebben.

Probeer haar af te leiden door steeds het zelfde liedje te zingen (zelfde zodat t herkenning opwekt) Of een speeltje op de buik te leggen. Wil nog niet meteen helpen maar langzaam aan word t beter.
    Sowieso als ze een sprongetje maken is t ineens anders. Dat merkte ik hier iig.

En tja in bad... misschien vind ze het vervelend dat ze met dr beentjes iets tegen komt? Daar had Wendy ook even last van hier en als ik me goed herinner ...mn oudste ook. En dat is vervelend want ze passen dan maar net...maar kunnen nog niet zitten.
    Met dr douchen zou dan n optie zijn...als je dat kan/durft.
    Ik ging met mn oudste altijd samen in bad dan. Legde het aankleed kussen naast t bad en daarop n hand doek. Als we klaar waren legde ik hem op t aankleed kussen en sloeg de hand doek er even omheen. Dan droogde ik mezelf snel af en dan ging ik met hem naar de commode (daar was nog n aankleed kussen) en droogde ik hem goed af.
    Maja moet je wel n bad hebben...die heb ik nu niet meer.
    Dus even afzien dan.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja echt na de voeding zou ik het niet doen, maar een half uur na de voeding lijkt me niets mis mee eigenlijk. (en dat heb ik 1 jaar geleden geleerd, en ach zelfs dat is misschien al weer verouderd ;))

Als je smetplekken krijgt was ze dus nog niet goed droog ;). En die oortjes kan je even drogen als ze alweer is aangekleed. Maar oke, ieder zn ding natuurlijk, hier worden ze al een jaar lang alleen afgedroogd als mama haast heeft ;) anders gaan we altijd gewoon lekker warm knuffelen na het badje ipv in naakt in de koude lucht liggen vanuit het warme water ;).

Deel Deze Pagina