baby 10 wkn kan niet ontlasten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeslin79, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    hoi,
    sinds ik flesvoeding geef vanaf week 4, lukt het me kleine niet goed om te ontlasten en heeft hij superveel last van krampjes...
    ik heb het volgende geprobeert...
    Friso comfort...werd het erger van
    nu gebruik in nutrilon omneo...ik merk geen verbetering
    Meer water bij de voeding 10cc
    Lactulose...maar dat maakt de krampen erger en helpt ook niert super...
    en ben een beetje ten einde raad...iemand tips...

bij de huisarts ben ik al geweest en op het CB konden ze er niet veel nuttigs over zeggen

Btw Cinababy helpt hem ook voor geen meter...

Gr, Jes

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet niet hoe lang je cinababy hebt geprobeerd, maar het duurt wel een paar dagen voor je iets zou merken. Je hebt ook nog abc dophilus voor babies tegen krampjes etc. Verder kun je het buikje masseren (zachtjes rondjes met je hand erover maken) of met de beentjes fietsen zodat de darmen wat bewegen.

Bij Thijmen helpt het trouwens om hem te temperaturen als ie niet kan poepen. Moet je natuurlijk niet elke keer doen, maar misschien helpt het nu wel.

Veel sterkte.

Groetjes Rosa

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Een drupje olie in de fles helpt vaak goed maar ik weet niet zeker of je dat nu al mag doen.
    Hoop dat je tips krijgt, succes!

4. KaChris

KaChris Niet meer actief

Heb bij babymassage ook geleerd om de voetjes te masseren en dat was heel gek, want als ik dat bij Thijmen deed dan had hij binnen 10 minuten de broek vol!

Dit is hoe je het moet doen:
    je begint met je duim onder alle tenen door te wrijven naar de kleine teen toe en dan gaan je langs de rand van de voet naar beneden en zo via de binnenkant weer omhoog; je maakt zo rondjes.
    Dit doe je met beide voetjes. Bij het masseren gebruik je alleen de duim.

Ik hoop dat je het verhaal begrijpt en dat je er wat mee kan...het heeft bij Thijmen echt geholpen!

Karin

5. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Nicky had er ook vreselijk last van....had wat anders bij de drogist gehaald dan cinababy...
    weet niet meer hoe het heet....maar het maakte de ontlasting wat soepeler....

hier veel gedoe gehad...o.a. ook scheurtjes in d'r anusje tijdens het persen....als het echt superverstopt zit en het komt zover....kun je het beste een kleine stukje zeep in d'r poepertje drukken!
    sterkte ermee...

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Kylian had ditzelfde probleem en mijn (wat oudere) huisarts adviseerde toen om door elke fles 1 theelepel olie te doen, hij adviseerde ook lijnolie omdat hier van nature stoffen in zitten die goed zijn voor de ontwikkeling van de hersenen (heb je 2 vliegen in 1 klap zeg maar).

Kylian was toen ook een week of 3. Sinds we dat deden was het probleem over (werkt al na 1 dag) en we zijn het blijven geven tot hij 4 maanden was, toen ben ik het langzaam af gaan bouwen.

Ik heb er alleen goede ervaringen mee, sindsdien heel weinig krampen gehad en nooit meer vast zittende ontlasting.

Groetjes Anita

7. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Hey allemaal,

Hartstikke bedankt voor de tips...
    Ik ga het masseren proberen :S
    en wat betreft de olie lijkt me dat wel en goede optie om ook uit te gaan proberen!
    Over een week laat ik wel weten hoe het gaat.

ps wat betreft de cinababy..die gebruik ik al weken, zelf nu in de indruk heb dat het niet werkt...ik had zo iets van het is homeopatisch dus kan in elk geval geen kwaad.
    Gr. JEs

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hoelang gebruik je de Omneo? Misha had ook erge moeite met haar ontlasting in het begin. Ook eerst friso comfort geprobeerd (dit werkte bij mijn zoontje namelijk erg goed), maar werd bij haar ook erger. Toen overgegaan op Omneo, maar dit begon pas na 2 weken te werken. Eerst kleine, heel erg stinkende, beetjes en op een dag ineens een giga luier vol :confused: En stìnken :pale:

9. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    een paar dupels venkel thee in de fles wil ook nog wel eens helpen tegen krampjes.

bij de mijne deed het wonderen en ik geeft het niet elke voeding meer alleen als ik merk dat hij last heeft.

10. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Hoi,

Ik zou nog even van me laten horen...

Sinds gister poept me kleine als een speer...
    ik doe door elke voeding wat druppelsjes olijfolie en het gaat goed...ik ben onwijs blij!

x

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat fijn, gelukkig!

Deel Deze Pagina