Slapen baby bijna 4 wkn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DragonBerry, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ons meisje heeft tot een paar dagen geleden altijd goed willen slapen. Maar nu us ineens niet meer.... We konden haar na de fles of als ze in slaap was gevallen op de arm altijd zo in bed leggen. Soms werd ze wel wakker maar keek ze wat om haar heen en viel ze weer in slaap. Ze kan zichzelf dus wel in slaap krijgen.
    Maar nu lukt dat met geen mogelijkheid meer, ze slaapt alleen maar op de arm of bij ons in bed (en dus bovenop mij)....
    Met als nadeel dat ik dus snacht niet meer slaap.....
    Wat moet ik hiermee??? Stug huilend in bed blijven leggen (en zij zichzelf overstuur helpt) Of eraan toegeven en een paar dagen bij me houden en dan weer proberen? 23 oktober moet ik voor de eerste keer naar het CB dus als het dan nog zo is kan ik het dan ook daar vragen, maar het zal voor nu wel fijn zijn als we er nu ook al wat mee kunnen...
    Overdag wil ze soms wel even een tijdje in de box liggen kijken, maar het lijkt er wel op of ze niet moe te krijgen is...

2. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    En bij jullie in bed, maar dan aan het hoofdeinde op een waskussen? Pikt ze dat? Dan kan jij in ieder geval ook weer wat slapen. En anders inbakeren?
    Ik heb met mijn dochter eerst het eerste geprobeerd. Dat hielp een tijdje, toen werd ze ook weer heel onrustig waardoor ik niet meer sliep. Toen heb ik haar ingebakerd in haar eigen bedje (wel bij ons op de kamer). Geweldig! Als ik dat eerder had geweten, had het me een hoop slapeloosheid gescheeld! Succes ermee.

3. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ze wil dan ook echt bij mij liggen en niet ernaast....
    We hadden al een puckababy piep gehaald voor haar en op zich ging dat goed....
    Het is echt van het ene op het andere moment dat ze ineens niet meer wil..... Alsof ze een of andere fase heeft waar ze doorheen moet....

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    t klinkt als de typische 4 weken sprong! Terug naar mama!

daarbij worden nu eenmaal meer wakker, en zich meer bewust van de omgeving. Dat makkelijke van die eerste weken is dus voorbij en nu moet ze t zelf gaan leren.
    geef je er even aan over, kijk of je van iemand een draagdoek kan lenen maar blijf ook wel proberen in t bedje te leggen, evt. (als je kindje zich wakker slaat) met de pacco inbakerdoeken...die strakke geborgenheid vinden velen erg prettig.

5. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Oh jee :( lastig.. Tja, je kunt het even aankijken. Is het inderdaad een fase. Maar probeer het wel regelmatig om haar zelfstandig te laten slapen. Die kleintjes wennen natuurlijk wel aan die lekkere mamaverwennerij :p en het gevaar schuilt natuurlijk dat ze straks helemaal niet anders wil.
    Maar bij ons verloopt ook alles in fases hoor; mijn man zegt altijd wanneer we een moeilijkere tijd hebben of ik mij weer ergens druk om maak; je zult zien, over 2 weken is alles weer anders. En tot nu toe heeft hij altijd gelijk gehad!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tot 6 maanden kun je een baby niet verwennen. Dus wees vooral niet bang dat ze eraan 'gewend' raakt. Ze hebben als ze zo klein zijn mama en mamawarmte broodnodig en dat kun je nooit teveel geven.

De ontwikkeling van een baby verloopt in sprongen. Het klinkt alsof je dochtertje in de 4 weken sprong zit. De enige manier om haar hier doorheen te helpen en zelf (hopelijk) wat beter te slapen, is eraan toegeven. Of proberen of ze bijv. inbakeren prettig vind. En haar anders lekker bij jou laten slapen. Misschien tussen jullie in in/op een voedingskussen? Zo hebben wij ook drie weken geslapen.

Echt, over een week of een paar weken is het hopelijk allemaal weer rustig. In het eerste jaar ontwikkelen ze zich zo razendsnel, over een maand heb je al een heel ander kindje.

7. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik heb het inderdaad even gegoogled en lijkt dus op een sprong... Wist dat die kwamen maar volgens de oei ik groei app zou dat nog een week moeten duren...
    Maar het is wel een geruststelling dat we weten wat het is en het dus niet aan ons ligt.
    Dus ga ik haar maar lekker veel knuffelen!

8. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    dat is het lastige van sprongetjes; soms beginnen ze al een week eerder en soms een week later.
    heeft soms ook te maken met of je kindje tevroeg/telaat is geboren.

maar daar moet je dus niet blind op staren, je kindje is 3,5 week, en zit dus al in de sprong. is per kindje verschillend.

haha...zo blijft t dus allemaal lastig en aftasten;)

Deel Deze Pagina