Dames, Mijn dochter van drie maanden slaapt al 2 maanden van 12-1 uur tot 6-7 uur 's ochtends, maar nu wordt ze steeds eerder wakker. Gister was het om half vijf en vandaag om half vier. Ik kreeg haar in eerste instantie wel weer terug in slaap, maar dat was maar van korte duur (lees hier half uur). Ik heb haar dus uiteindelijk wel de fles gegeven, maar die heeft ze niet helemaal opgedronken, maar meer gebruikt om mee in slaap te vallen?! Nu is het zo, dat de nachten hier altijd goed gingen en overdag het hier drama is wat het slapen betreft (ze huilt veel en slaapt heel slecht). Nb. medisch is alles onderzocht en uitgesloten. Ik weet nu dus niet wat ik moet doen. Ik wil niet weer overgaan naar 6 flessen. Bij mijn andere dochter heb ik dat toen ook gedaan en die kwam op een gegeven moment om het half uur 's nachts. Dat wil ik bij deze dus echt voorkomen. Wat zouden jullie doen en heeft iemand hier ervaringen mee.
mijn meisje van bijna 4 maanden kwam vanmorgen om half 5,ze heeft half 9 gisteren laatste fles op,ze heeft 4 flessen 180/6 op,dus vanmorgen flesje van 120 op,ze is nu 5 uur later wakker en heeft weer honger. Ik geef dus wel een flesje snachts als ze honger heeft. Die 5de flesje kan geen kwaad.
Ik zit standaard al op 5 flessen, dus dit zou mijn zesde fles worden. En ze krijgt nu 5x180cc. Ik zit sowieso al bijna aan het max. wat ik haar mag geven.
Ik heb mijn zoon ook altijd meer gegeven... maar haal bambix en doe er een theelepel bij de fles om het te verdikken zo krijgen ze een volle maag en blijven ze wat langer slapen... Hier heeft het goed geholpen toen die tijd...
heb je al voeding voor hongerige baby's geprobeerd? En anders schepje nutriton,dat verdikt de voeding wat in en zorgt volgens mij ook voor voller gevoel.
Ons meisje is 2 1/2 maand. Ze krijgt 5 flessen van 180 + 6 schepjes (verdikt met nutiton) Haar laatste fles is om 22:00 uur. En 's ochtens de eerste weer om 6:00 uur. Als ze dan eerder roept (wat ze vaak doet, zo rond 3 a 4 uur) laat ik ze roepen. Wel gaan we even kijken of ze goed ligt, doen dan de deur dicht en terug naar bed. Ze roept dan ong. 10 min (let wel, roepen, niet krijsen gelukkig) en valt dan heerlijk terug in slaap. Zij zit dus ook aan het max van voedingen en heeft nu heel snel door dat als het donker is (dus nacht) dan slapen we. Mocht ze toch echt gaan krijsen, dan wil ik haar wel een slokje water geven zonder voeding (tip van de kinderarts omdat je ze ook niet moet overvoeren) maar dat is nu allang niet meer nodig. Dus gewoon laten doen, ze leren snel hoor. Als ze genoeg voeding hebben gehad, warm en comfortabel liggen enz enz, dan moeten ze leren te slapen 's nachts
Bedankt voor de adviezen. Ze krijgt al jbpm door de voeding. Misschien is het een idee om dan een slokje water te geven 's nachts. Pffff...het is zo vermoeiend nu ze ook 's nachts zo slecht slaapt.
Hier doet ons zoontje dat ook...is nu 4 maanden, maar volgens mij zit hij in een sprong. Ik vraag me alleen af als je water geeft, moet dit dan lauw zijn? en omdat wij ook indikken met Nutriton vanwege reflux ben ik bang dat als ik alleen water geef, het er net zo snel weer uit komt... Ik wil ook niet overvoeden. Mijn zoontje zit ook aan 5x180/6 overdag en als hij dus 's nachts een voeding krijgt, zit hij er over heen.... Nou is dat niet erg voor een keer maar ik wil hier ook geen gewoonte van maken. Hier trouwens ook altijd wakker tussen 3 en 4...(als hij wakker wordt!)
Het komt heel vaak voor dat kindjes in de eerste maanden doorslapen en dan opeens niet meer. Mijn zoontje sliep tot 4 maanden door en nu al ruim 3 maanden niet meer... Hij wordt weer meerdere keren per nacht wakker. Reden? Daar kan ik ook niet echt de vinger op leggen. Drinken, dromen, mentale en lichamelijke ontwikkeling, tandjes, meer behoefte aan contact, etc... Er is geen oplossing denk ik. Accepteren en wachten tot het moment dat ze weer beter slaapt... Maar vermoeiend is wel!
Mijn zoontje heeft dat ook gehad, maar ik deed ook een schepje bambix of nestle in de melk, dat hielp heel goed. Ik deed ook eerst jbpm in zn fles, maar dat schijnt niet extra te voeden.
mijn zoontje heeft eigenlijk nog nooit doorgeslapen. Tot een paar weken geleden! Wij helemaal blij! Het was helaas van korte duur want na 2 weken kwam hij gewoon weer om 4 uur...
Het probleem is, dat mijn dochter nog geen 4 maanden is. Ik kan dus nog geen bambix of nestle door de voeding doen. Ik kan het over een paar weken wel gaan proberen en hopen dat het dan beter gaat.