Kan dit: overdag teveel slapen zodat ze s'nachts meer wakker zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door vruchtje24, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.225
    434
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hallo,

Ons dochtertje van 3 weken oud is een heel tevreden meisje en drinkt en slaapt in principe goed. Alleen na de nachtvoeding heeft ze vaak last van krampjes en ligt ze met haar oogjes open. Als de krampjes dan weg lijken te zijn en ze stil is en ik haar in haar wiegje leg begint ze vaak weer binnen 5 minuten. Misschien dan weer last van krampjes of soms heb ik het idee dat ze gewoon lekker bij een van ons wilt liggen. Ik weet niet of we haar hiermee kunnen verwennen? Of dat we haar er te snel weer uitpakken? Kortom wat kunnen we er eventueel aan doen om haar weer snel aan het slapen te krijgen s nachts. Meestal is ze even na de ochtendvoeding van 8 uur wakker en eind van de middag. Voor de rest slaapt ze veel.

Bedankt alvast.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik wil even wat meer info wat betreft de voeding. Krijgt ze fles of borst? Hoe zwaar is ze en hoeveel voedingen krijgt ze. Hoeveel doe je in de fles? Zou het kunnen zijn dat je haar in de nacht sneller weglegt dan overdag? Dan krijgt de voeding niet de kans om te zakken.

Groetjes Adrienne

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.225
    434
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #3 vruchtje24, 30 apr 2012
    Laatst bewerkt: 30 apr 2012
    Hoi, ja s nachts leg ik haar inderdaad sneller weg dan overdag. Ze is nu 3 weken en 3650 gram. Bieden 6 of 7 voedingen aan van 120cc gooi dus 15cc weg. Over heel de dag drinkt ze tussen de 625 en 700 cc

Hoelang na voeding wachten met terug in bed leggen ?

Bedankt alvast

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Voor de krampjes zou je infacol kunnen gebruiken. Dat zorgt ervoor dat alle kleine gasbellen omgevormd worden voor één grote. Die kunnen ze dan makkelijker opboeren.

Als dat niet helpt, is het een kwestie van uitproberen. Als je haar iedere keer wat langer omhoog houdt, merk je vanzelf wanneer je haar weg kunt leggen.

Het kan ook zijn dat ze dag/nacht ritme nog niet helemaal goed te pakken heeft, ze wil dan vast aandacht.

Overdag op uur en tijd voeden kan ook zorgen voor een beter ritme, maar volgens mij doe je dat al.

Laat haar 10 minuten huilen voor je er naar toe gaat, als ze zich in slaap aan het huilen is, dan is ze soms even stil en begint dan weer opnieuw. Geef haar de tijd om in slaap te vallen.

Groetjes Adrienne

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina