Mijn meisje van 9 maanden......kledingmaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Essie28, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier 2 jaar en broeken maat 80, longsleeves 86 en truien 92. Alleen in de name it maten.
    Met 9 maanden ging hij over naar 74

Hij zit wel tussen de -2 en -1 lijn in.

Tja je kan er niks aan doen en kan goed zijn dat ze bij een ander merk een hele andere maat heeft.
    Hou je hart maar vast. Dat word een model later :p
    Is ze nu ook al :)

2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    haha dank jullie wel voor jullie lieve reacties.
    Ik shop voornamelijk bij zara..h&m..primark enso daar heeft ze vooral maat 92.
    Rompertjes ook 86-92 die van zeeman

Maat 86 past ook wel nett maar vaak na 2 of 3 keer wassen dan is et te klein.

Soms dan zie ik ook babys die al lopen en dan is zij even lang of zelfs langer wel apart want ik ben 1.60 en mijn man is 1.68 😃

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier valt zara en Primark wel altijd vrij klein. Moet gewoon altijd een grotere maat kopen dan of de cm's of de leeftijd die aangegeven is, soms zelfs 2. Dus zal deels ook liggen aan hetgeen je koopt en uiteraard hoe het valt. Ach, zolang ze gezond is en het goed doet: lekker loslaten!

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    mijn dochtertje van net 2 jaar draagt maat 104 in de shirts en de broeken maat 98. Ze is 93 cm groot. zorgen heb ik me nooit gemaakt.

5. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    ik dacht eerst krimpen haar kleren nou zo snel of wat is er aan de hand..
    Maat 80 heeft ze gewoon niet gedragen.
    En tis niet dat ik echt een te grote maat koop want dat vind ik lelijk staan.
    Maar zoals je zegt gewoon lekker laten gaan wordt ze sraks later dan papa haha zal die leuk vinden. .maar nie heus

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn meisje zat met 9 mnd oud ook al in maat 92.
    En mijn zoons in 98.
    Nu is ze net 3 jaar en zit ze in maat 116.
    Ze is 1m14 lang.
    Met 6 mnd oud was ze 76 cm.
    En met 9 mnd oud 82 cm.
    Lange armen lange benen en lang boven lichaam.

Dochter van 11-12-2014 en ruime 3 weken te vroeg geboren zit ook al in maat 62-68.
    Ze is al 5910 gram en 59 cm en geboren als prematuur aangezien ze ook prematuur gedrag en ontwikkeling had en helemaal nog onder de donshaartjes.

Ze is ook erg lang en flink voor haar nu 1 mnd terwijl ze gisteren officieel 1 week zou zijn volgens de gyn en kinderarts.
    ook zij groeit net als haar broers en zus.

Best lastig want zal dan ook snel uit de wagenbak zijn en uit de maxicosi.
    Gelukkig draag ik haar vaak in de draagdoek ;)

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ben dus toch niet de enige met een grote baby haha
    Het is inderdaad wel snel omwisselen van maxi cosi en wagenbak. Ik heb vorige maand al autostoel moeten aanschaffen en in de normale kinderwagen zit ze al paar maanden.
    Niks aan te doen..welke maat droegen ze bij jou wel lang? want ik heb nu pas heel veel maat 92 gekocht hoop dat ze dit lang aan kan. Want die vorige maatjes gingen zooo snel heb ook gewoon nog nieuwe setjes.

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn meisje is bijna 9 maanden en zit in 74,geen zorgen maken,ze groeien zoals ze groeien en bij sommige kledingwinkels zijn de maten erg verschillend,primark en zeeman bijv vallen klein en h&m weer groot... wat een mooie meid trouwens! ;)

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    klopt ja bij h&m moet ik het 1 keer wassen dan past 92 haar.
    dank je wel! Xx

10. tuc

tuc Niet meer actief

Zorgen maken? Nee joh waarom ze is toch gezond. Ik vind het wel idd een grote maat voor een baby van 9 maanden. Mijn zoontje is echt geen kleintje, wordt volgende week 2 en draagt maat 80/86. Maar ja als het zo is dan is het zo. Wel typisch dat jullie van die kleintjes zijn en zij zo groot dan.

11. Marbella

Marbella Niet meer actief

Mijn dochter van 1 draagt maat 80 maar het is dan ook een kleintje. Ieder kindje is weer anders :) Mooi meisje heb je trouwens!

12. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ieder kindje is anders, hier een niet zo grote, maar vrij breed meisje. Ik zit daarom altijd een maat hoger. Ze zou in 80/86 kunnen.... maar ze draagt al redelijke tijd 92 en soms zelf 98 bij sommige merken, gewoon weg omdat het dan wat mooier zit. De merken die jij noemt vallen hier trouwens ook een maat kleiner hoor, dus ik vind het niet heel raar. Ik denk dat haar eerste kledingstuk in maatje 92 ook al rond de 10 maand was (viel wel heel klein, maar toch). Van broek heeft ze trouwens wel gewoon 80 hoor (en een aantal jurkjes die breed vallen ook in 80). De kleding die ze nu aan heeft draagt ze dus al heel de zomer tot nu

13. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Mijn zoontje bijna 11 maand draagt broeken maat 68/74en shirts 80/86 ligt een beetje aan de winkel. Zeeman shirts 86 terwijl zijn zus daar maat 92 heeft. Hij heeft korte beentjes en een lang bovenlijf.

Mijn dochter van 3 jaar heeft maat 86 en als het klein valt maat 92. Ze zat met 9 maand in maat 62 met 1 jaar in 68.

Wat een mooi meisje hebben jullie . Grappig dat ze zo lang is terwijl jullie best klein zijn.

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze bij 6 maanden al 74 cm was, dan is ze gewoon lang. Dat zal misschien erfelijk bepaald zijn? Ze ziet er verder gewoon als een gezonde meid uit.

Mijn dochter is net 1 jaar en zij is nu pas 74 cm, maar ik ben zelf ook niet lang dus dat zal misschien daaraan liggen.

15. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Mijn zoontje is klein maar pas nu met z'n 23 maanden nog in sommige broeken van babyface nog maat 74. Name it broeken heeft hij maat 80. Hij draagt shirtjes maat 6-9 maanden en 74 maar de meeste in maat 80 en af en toe 86, maar die zijn nog wel wat te groot. Schoenen heeft hij ook maar maat 21.

92 bij 9 maanden is in mijn ogen erg groot maar als het zo is bij jouw meisje dan is het zo toch? Ieder kindje groeit op zijn/haar eigen manier!

16. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    jawel ze is gezond ik dacht misschien geef ik haar teveel babymelk dat ze daarom zo snel lang wordt ofso.
    Maar dan zou ze ook dik zijn maar ze is juist slank.
    Toen ze 5 maanden was dachten mensen dat ze 1 jaar was..

inderdaad wij zijn klein maar mijn vader is weer wel lang nou ja ik maak me dus zorgen voor niks.

17. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    ik vind dat wel schattig hoor van die kleine baby's heerlijk.
    Oja schoenmaat ook ze draagt maat 20.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maat 92 bij 9 mnd? Dan zal ze zeker 88-90 cm moet zijn is echt lang.
    Je heb gemiddelde groei curve in je cb boekje.
    Mijn dochter is echt gemiddeld
    9 mnd had ze maat 68/74
    12 mnd maat 74
    16 mnd maat 80
    20 mnd maat 86
    Ze is laatst gemeten bij 20 mnd en was 84 cm lang.

Echter draagt ze dus ook maat 92 van meiden collecties al.
    Hangt ook per merk veel hier bij tumble en dry draagt ze maat 98 terwijl ze is allang geen 98 is

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het wel iets om groei lengte bij te houden want je wil natuurlijk niet dat ze straks 2mtr wordt. Ik geloof dat ze op cb daar opletten als dat bij 2 jaar echt uitschiet met zoveel geen groei als te veel groei.
    Bovendien kan ze nu stoppen met groeien voor halfjaar of langer (niet echt stoppen maar paar cm bij niet veel) en kom je uit op 98cm bij 2 jaar wat vrij normaal is nog steeds lang maar niet te.

Hier kennissen van ons ook beide lang. En dochter ook was bij 1.5 jaar 98cm dan. Ze is nu drie en steeds lang maar is veel minder snel gegaan dan ervoor. Ze werd wel elke keer gemeten bij cb voor bijhouden.
    Ze was ook geboren met 4300 en 56cm ;/

Van babymelk kan je niet extreem lang worden b;))

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Kan heel goed hoor dat ze de lengte heeft van opa. Wij zijn allemaal klein. Mijn broertje is echt heel lang maar dat was mijn opa ook. Kan dus echt.

Ze ziet er veder gezond uit , is absoluut niet dik dus zou me geen zorgen maken.

Deel Deze Pagina