Wat vinden jullie...wel of geen nachtvoeding pasgeboren baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suya, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Hallo allemaal,

Zoals tegenwoordig bijna iedereen doet, geef ik mijn zoontje van bijna 5 weken 's nachts voeding als hij hiervoor wakker wordt. Dit heb ik bij mijn dochtertje ook gedaan, gelukkig sliep zij met 2,5 weken al door!

Mijn moeder vertelde dat zij vroeger van de kraamhulp/vroedvrouw geen nachtvoeding aan baby's mochten geven. Om 23.00u was de laatste fles en dan pas 's ochtends weer. Als de baby 's nachts wakker werd, moesten ze de baby's laten huilen. Na een paar nachten werd de baby al niet meer wakker en sliep deze door (bv mijzelf als baby).

Wat vinden jullie hiervan? Dus geen nachtvoeding geven en de baby laten huilen...met als gevolg dat jouw baby na een paar nachten al doorslaapt? Of nachtvoeding geven waar je misschien een paar maanden mee bezig bent, maar de baby niet laten huilen?

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Sorry, maar dat vind ik echt barbaars!
    Die kleintjes hebben om de zoveel uur gewoon voeding nodig omdat anders hun bloedsuiker te laag wordt en dan kan het verkeerd aflopen.
    Nee hoor, honger is honger. Gelukkig sliepen mijn beide kinderen snel door, maar ik ga ze toch echt geen voeding ontzeggen als ze wel willen hebben.

3. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Zulke kleintjes gewoon een voeding geven 's nachts hoor. Doorslapen kunnen ze wel als ze iets ouder zijn.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat werd vroeger idd gedaan. Mijn moeder deed het ook bij mij omdat het haar toen zo verteld is door de vroedvrouw. Maar ik sliep echt niet na een paar nachten door. Ik heb 3 maanden elke nacht gehuild. Mijn moeder wist niet dat het door honger kwam.

Ik zou een pasgeboren baby 's nachts altijd voeding geven als hij/zij erom vraagt. Dat heeft zo'n kleintje echt nodig. Dat van vroeger is zo achterhaald inmiddels. En zo zie je dan niet elke baby na een paar nachten doorslaapt.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zowiezo de eerste weken geven, in verband met de eerder al genoemde bloedsuiker. En verder eigenlijk ook. Als je honger hebt, moet je toch eten? Ze kunnen nog niet iets willen. Ze reageren puur op de signalen die hun lichaam geeft, dus ze hebben het blijkbaar nodig!

Fae sliep ook al vrij snel door, zelfs zonder avondfles. Maar dat was omdat ze gewoon sliep. Als ze huilde kreeg ze onmiddellijk een flesje.

Momenteel zijn we een beetje aan het pielen, doordat ze vrij goed potjes eet al. Waardoor ze op 3,5 fles zit. Gisteravond dus op 3. Maar toen werd ze om half 11 wakker. Nou prima, dan alsnog dat halve flesje, ze heeft het blijkbaar nog nodig.

6. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    helemaal mee eens...mijn ventje was altijd heel hongerig en heeft tot een maand of 4 nog om nachtvoedingen gevraagd. Ik laat hem dan echt niet huilen van de honger!

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vind het persoonlijk niet kunnen. Als wij honger hebben lopen we zelf toch ook naar de koelkast? Dat kunnen baby's niet.
    Ik geef Jaslynn nog steeds af en toe een extra voeding hoor 's nachts als ze de slaap niet kan vatten. Als ze er om vraagt dan krijgt ze dat gewoon van me, juist dán slaapt ze heerlijk door.

8. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik timmer jouw koelkast toch ook niet dicht als je trek hebt en wil eten? Barbaars zeg.....echt uit de oertijd zulke acties!

Nee, ik zou je kleintje gewoon geven waar hij om vraagt....wordt hij vast veel vrolijker van ;)

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me bij voorgaande reacties aan... ik vind het pure verwaarlozing om zo'n kleintje voeding te ontzeggen die hij/zij gewoon nodig heeft.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik vind het onzin hoor, hij heeft het nog nodig. dus iik zou gewoon door gaan met nachtvoeding.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Eerlijk gezegd is het nog nooit in me op gekomen om Kyra geen eten te geven zodra ze erom vroeg. Maar ik moest haar maximaal om de drie uur voeden omdat ze zo klein was. En nog steeds heb ik zoiets van hoe meer ze binnenkrijgt hoe beter. (geef borstvoeding dus dat mag ze ook zoveel ze wil)

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb het altijd zo gedaan als dat mijn moeder het ook gedaan heeft en mijn tantes en nou ja... de familie hahahaha...
    Bij mijn dochter heb ik het ook zo gedaan en ga het weer zo doen straks..

Als de kleine snachts wakker wordt krijgt ie uiteraard voeding! Simpelzat!
    Slaapt ie echter meteen door... wat mijn dochter metee deed toen ze flesvoeding kreeg... krijgt ie smorgens gewoon weer...

Wakker maken in de nacht voor een voeding doe ik dus niet! Ook niet als de kraamhulp hier loopt te gillen dat het wel zou moeten om uitdroging enzo te voorkomen... Een baby droogt ook maar zo niet uit hoor... Valt reuze mee!

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Oh nee, wakker maken zou ik ook niet doen, maar het ging hier om laten huilen en dus aanwennen dat er geen eten komt....

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Neee oke... ik dwaal weer af naar andere vragen ;)
    Er is nl. hier ook wel eens een topic geweest dat je een kind dus perse om de 4 a 5 uur eten zou moeten geven omdat ie anders zou uitdrogen! Nou daar geloof ik dus niet in... Een baby moet ook zoveel ml per dag aan vocht hebben.. En als ze daar aanzitten is het goed...

Maar ik maak het dus ook snachts niet expres wakker...

En een kind aanleren honger te hebben lijkt me niet goed... Ik denk dat het enige dat je daar mee bereikt is dat ze later het spoor bijster zijn en overdreven veel gaan eten...

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb mijn kindjes tot 8 weken nachtvoeding gegeven omdat ze ervoor kwamen totdat ze doorsliepen zolang ze niet meeer komen voor een voeding k ga ze niet wakker maken ofzo

maar wat jij zegt dat zei mijn moeder dus ook al
    wordt er gek van want als we daar logeren
    dice huild nog wel eens in z'n slaap of als hij gehoest heeft dan staat mijn ma al naast me bed niks geven hoor
    :rolleyes:

ja ma ik weet heus wel wat ik moet doen hoor pfff

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee wakker maken idd niet, maar eenmaal wakker dan hup..fles (of tiet :p ) er in!

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

precies! ;)

18. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Haha mijn moeder is juist het andere uiterste, zodra de kleine maar een kreuntje liet horen, riep ze al 'ze heeft honger, je moet haar voeden!', terwijl ze dat vaak gewoon in haar slaap deed. Ik kan me dr ook niks bij voorstellen dat m'n moeder me zou tegenhouden om te voeden, eerder dwingen haha.

Voor mij is t simpel, als de kleine snachts honger had, dan voedde ik haar. Of ze sneller zou doorslapen of niet, heb ik me nooit mee bezig gehouden.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar natuurlijk voor de eerste paar dagen is om de 2-3 uur aanleggen (en dus ook snachts echt wel om de 3 uur) nodig voor het goed op gang komen van je productie ;)

Verder ben ik het ermee eens dat kindjes snachts voeding moeten krijgen wanneer ze hier zelf om vragen. Wanneer ze zelf doorslapen is dat natuurlijk prima, maar wanneer ze wakker worden gewoon borst of fles erin ;)!

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Daar heb ik geen verstand van of dat ook nodig is... Ik geef flesvoeding;)

En toen ik van mijn dochter nog in het ziekenhuis lag en wel borstvoeding gestart ben hebben ze me snachts ook niet wakker gemaakt en heeft mijn dochter gewoon flesvoeding tussendoor gehad...
    En het maakte mijn dochter allemaal niets uit hahaha
    Makkelijk kind... ;)

Deel Deze Pagina