kan je baby in baby-bjorn tuigje meenemen op fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    Hoi,

Binnenkort gaat onze zoon naar het KDV.
    Het is niet heel dicht in de buurt maar we zullen hem lopend wegbrengen en ophalen (kinderwagen kan daar niet staan dus na werk eerst naar huis om wagen op te halen etc etc, best een heel gedoe lijkt me). Nu stelde mijn man voor om hem in zijn draagtuigje voorop de borst mee te nemen per fiets...
    Het lijkt mij een beetje eng eigenlijk en zie dit nooit ouders doen dus is vast een reden voor..
    hoe zit dat, weten jullie dat?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Het wordt afgeraden ivm de veiligheid van de baby. Maar mijn man heeft Yosyp wel eens in het tuigje meegenomen op de fiets. Hij vond het ideaal.

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Het word afgeraden omdat de baby helemaal niet beschermd is tijdens een val.
    Wij hebben in die tijd een baby mee achterop de fiets gehad en daar kon dan de maxi cosi in. Maar ik mocht dus wel de maxi cosi laten staan bij het kdv.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb het 1x geprobeerd, want het leek me wel handig. Vond het helemaal niks!! Stel dat je een keer onverwachts moet remmen of afstappen, dan zit je baby al snel met zijn rug tegen het stuur aan.

Meteen de volgende dag via marktplaats een fietskar gekocht met babyschaal. Vond het de eerste week dood eng. Was zo bang dat ze tegen mijn kar aan zouden rijden, maar daarna een zaligheid!!! Kar kan niet omvallen als ik val. Ze zit uit de wind en regen en kan lekker om zich heen kijken.
    Ipv een babyschaal kun je ook je cosi erin vast zetten.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

is echt HEEL onveilig, volgens mij mag t ook niet.

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

heb even gegoogled en echt verboden is ´t ook niet (laten we zeggen, het staat niet in de wet), maar het is vooral gevaarlijk en dus afgeraden.

7. Mij lijkt dat dood eng,je zal maar vallen.
    Een maxicosi drager voor achterop de fiets is misschien een idee.Weet niet of je eventueel de maxi cosi op je werk kwijt zou kunnen?Dan hoeft hij niet op het kinderdagverblijf achter te blijven.

8. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Dat zou ik niet doen, als je valt zijn de gevolgen niet te overzien.
    Is een kidcar niks?
    ik noem maar wat hoor ik ben zelf ook nog op zoek naar een goede oplossing voor strax.

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik heb een vader met baby in draagzak eens voorbij zien fietsen, zag er makkelijk uit, en die baby vond het wel leuk. Dat zou ik zelf ook wel willen proberen.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb dat altijd gedaan, heb geen rijbewijs en moet dus alles op de fiets doen. vanwege rug problemen kan ik niet ver lopen en dus was kinderwagen vaak geen optie. IDEAAL! velen zeggen niet doen ivm eventueel vallen. tja als je kindje in fietsstoeltje zit op iets oudere leeftijd en je valt, dan is hij toch net zo slecht beschermd lijkt me. en kom op, hoe groot is de kans dat je valt tijdens die ene rit ;) :) Ik zou zeggen: doen!

11. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Nee dan zit je kindje in een hard stoeltje wat de val breekt en met riempjes vast waardoor hij niet op het stuur klapt met jouw gewicht er ook nog bovenop.
    Vallen hoeft niet altijd aan jezelf te liggen, je kan ook vallen door iemand anders onoplettendheid.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Antwoord op de TS vraag: nee, verschrikkelijk onverantwoord en het wordt ook door iedereen en alles stellig afgeraden. De kans op zeer ernstig letsel is bij een valpartij immens groot. Niet door de fiets maar door de volwassene die het kind 'plet'... je zal het maar op je geweten hebben...

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    maar als je loopt en valt plet je het kindje toch ook?

ik en overigens ook groot tegenstander hoor, maar wilde het toch even checken..

hoe doen jullie dat dan met kdv, altijd lopen of met de auto dus?

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Bij de tweede heb ik zo'n Babymee gekocht, zo'n standaard waar je de maxicosi in kan zetten achter op de fiets. Werkte prima, de oudste voorop, de kleiner achterop en zo naar de supermarkt, de peuterspeelzaal etc.

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Inderdaad... een Babymee... hier 2ehands aangeschafd voor 5 euro geloof ik.. elke maxi-cosi kan er in.. en fietsen maar.. Als je dan valt zit de baby tenminste wél beschermd..
    Vergelijken met oudere kindjes in een zitje vind ik ook niet echt van toepassing.. waarom zouden er fietszitjes bestaan als die totaal niets aan veiligheid zouden verbeteren? Er zit toch altijd een stevige bescherming op de belangrijke punten. En daarnaast zijn kleine babytjes toch echt nóg kwetsbaarder.

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik geloof dat het gevaar vooral schuilt in een snelle stop die je wel eens moet maken. Je stopt dan, valt iets voorover richting je stuur en je baby valt dan tegen het stuur en wordt geplet door jouw gewicht. Ik geloof dat daar het gevaar in schuil gaat.

17. Hester

Hester Niet meer actief

Kun je de buggy niet op je werk zetten?

18. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik heb het een aantal keer gedaan, en we vonden het allebei leuk! Ze was toen nét te jong voor het fietsstoeltje en ging al wel naar de gastouder, wat net te ver was om te lopen. Het is wel een rustige route, maar ik heb het absoluut niet als eng, spannend oid ervaren. Gewoon een keertje proberen in de polder ofzo :).

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het wordt idd afgeraden en het lijkt mij zelf ook best eng.

Wij hebben een babymee (van steco) voor op de fiets, daar kan je de mc inzetten. Stuk veiliger dus.

En op marktplaats zijn er genoeg te koop, ik had de mijne volgens mij voor 10 euro of zo.

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    mijn man brengt hem alleen en ik haal hem op...
    die babymee is die gemakkelijk van je fiets af te halen en weer te bevestigen?
    anders moeten we er misschien twee aanschaffen.

Deel Deze Pagina