Ik kan wel topics vinden over menstruatie cyclus tijdens de borstvoeding, maar hoe verliep het bij jullie na het stoppen met de BV. Was die weer snel regelmatig?
bij mij meteen weer regelmatig bij mij oudste (werd na 7 maanden voor het eerst ongie) nu nog niet ongie geweest....
Ik ben half april gestopt met de bv, begin mei was ik weer ongesteld, 2x cyclus gehad (35,32) en daarna was ik weer zwanger. Ik denk dat ik weer op weg was naar een regelmatige cyclus, dat ie steeds een klein beetje korter zou worden totdat ie gelijk zou blijven, maar daar heeft het de kans niet voor gehad
Mijn cyclus kwam bij allebei volledig regelmatig op gang toen ze 21 maanden waren. Maar toen was ik nog lang niet met bv gestopt. Maar goed, wel helemaal regelmatig, kon de klok er zowat op gelijk zetten (28 dagen 's avonds tussen 6 en 8).
Heb hier onlangs over gesproken met mijn gyn. Als je cyclus weer op gang komt tijdens de borstvoedingsperiode hoeft deze niet anders te zijn dan wanneer je stopt met de borstvoeding, omdat het andere hormonen zijn die je cyclus regelen en die voor de borstvoeding verantwoordelijk zijn. Zij zei dat als het goed is je je cyclus van voor de zwangerschap terug kreeg, ook tijdens de periode van bv, maar die kennen veel vrouwen niet omdat ze aan de pil waren.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben op zich nu dik 2 maanden gestopt met bv en na wel 2 x ongesteld geworden volgens het cyclus dat ik altijd had. Maar nu 5 dagen overtijd. (heb al getest neg ) Maar vaak krijgen mensen dus wel snel weer hun eigen cyclus terug zie ik? Maarja verschilt natuurlijk weer van persoon op persoon.