Mijn menstruatie zet niet helemaal door, welke dag is cyclusdag 1??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sady, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sady

Sady Lid

10 jan 2014
    54
    2
    8
    Goedemorgen,

Ik mag beginnen met IVF zodra mijn menstruatie is doorgebroken. En wil heel graag heel snel beginnen!!! Vorig maand de IVF afgebroken i.v.m. overstimulatie. Ik had altijd een cyclus van 28 dagen, nu zit ik op 5,5 weken na mijn laatste menstruatie. Had begrepen dat de afgebroken IVF de cyclus kan verstoren.

Nu had ik 8 dagen geleden roze bloedverlies en eergisteren helder rood met wat stolsel, toen weer gisterochtend en vannacht en vanochtend hevige buikpijn met wat rood bloedverlies. Ik snap er helemaal niets van, net tijdens het plassen helemaal niets en nu lichtelijk buikpijn. De vorige keer kwam het ook zo raar en vervolgens was ik i.p.v. 4 dagen maar 2 dagen goed hevig ongesteld. Is het een ramp als ik 1 dag of 2 dagen eerder prik (Gonal) dan mijn werkelijke startdatum??

Wanneer tel ik dag 1 als mijn startdatum?? Ik heb namelijk geen idee.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eergisteren was volgens mij CD1. Tenminste, mij werd altijd verteld dat de eerste dag met helderrood bloedverlies telt als dag 1.
    Je zit dus nu op CD3.

3. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn gynaecoloog zegt altijd dat Dag 1, de dag is waarop je duidelijk rood bloed verliest (dus geen bruin of roze)

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    Hoi, mijne werd ook afgebroken wegens overstimulatie. Ik werd ook heel anders en korter ongesteld maar dat was het dus wel echt. Dus gewoon je eerste dag met roodbloedverlies als eerste dag van menstruatie rekenen. En anders even overleggen met ziekenhuis.
    Ik wist het pas ook achteraf dat het echt een menstruatie was omdat met de evaluatie we een echo maakte waar een follikel te zien was van 19mm.

Ik mag donderdag weer beginnen met deca.
    En gaan ze ook niet eerste een uitgangsecho maken voordat je met de gonalf start?

5. Sady

Sady Lid

10 jan 2014
    54
    2
    8
    Goedemorgen,

Bedankt voor de reacties. Ik heb ook begrepen dat helderrood bloedverlies telt als dag 1. Dat was dus maandag en op cd2 moest ik beginnen met Gonal F. Ik heb hiervoor de lange protocol gedaan met de pil. Ik volg nu de korte ivf schema.

@Siepie85:

Ik had 2 weken geleden al een uitgangsecho en alles was schoon en het zag er goed uit. Het wachten was op mn menstruatie die vannacht goed doorgebroken is met hevige buikpijn.

Deel Deze Pagina