Hoi, Ik ben enorme fan van mijn ergonomische draagzak. Mijn jongste zoon draag ik dan ook graag. Hij is bijna 1 jaar en ik draag hem nog op mijn buik. Wanneer schakelde je over naar dragen op je rug? Hij is nu 9,5 kilo en ik kan het nog tillen. Maar ben benieuwd vanaf welke leeftijd/gewicht het moment is om hem niet meer op mijn buik te dragen. Ik snap dat het ook afhangt van hoe groot je zelf bent etc. Maar als indicatie....(ben zelf niet zo groot en smal)
Ik ben op mijn rug gaan dragen met iets meer dan 9 kilo omdat ik het niet meer zo prettig vond op mijn buik. Eerst in de (geweven) doek, en inmiddels in de Manduca. Overigens kan ik hem in de Manduca nog wel (eventjes) op mijn buik dragen, makkelijker dan met de doek iig.
Ik ben de Manduca met ruim 11 maand gaan gebruiken als rugdrager. Op de buik werd me toen te zwaar voor mijn rugspieren. Mijn dochter vindt het op de rug veel fijner, ze kan meer zien.
Hier met 10 maanden overgegaan en sindsdien ook nooit meer op de buik gedragen Het is echt even oefenen, maar als 't lukt is het veel prettiger dan op de buik met dat gewicht!