mijn minder leuk verhaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochtertje had reflux, ik was al eerder bij de huisarts geweest, maar werd weer met een kluitje het riet ingestuurd. Niets aan de hand, baby's huilen en spugen nou eenmaal.
    Toen heb ik het bij de kinderarts op het CB aangekaart en die nam me wel serieus. We zijn toen Nutriton door de voeding gaan doen (moest wel de maximale hoeveelheid) en ik kreeg er een ander kind voor terug, die af en toe eens huilde, i.p.v. de hele dag door.
    Ze groeien er meestal wel overheen, maar dat heeft hier uiteindelijk 1,5 jaar geduurd.
    Volg je gevoel, als jij het idee hebt dat het nog steeds niet goed zit, laat dan verder onderzoek doen.
    Sterkte!

2. happymama

happymama Niet meer actief

ben vandaag ook op het cb geweest en die ze johannes brood pit meel .
    dus ga dat morgen even halen !!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lisa: het kan best hoor dat ze zegt dat ze wel over de reflux heengroeit

want reflux betekend in feite dat het slokdarmklepjen nog niet af is.. en dit groeit gewoon verder na de geboorte
    dus op een zeker moment is het dan gewoon over

maar... reflux (en verborgen zeker) doet echt heel erg pijn..
    en daar kunnen ze gewoon medicijnen tegen geven (maagzuurremmers)
    want elke keer dat ze spuugt komt er maagzuur omhoog.. dat bijt in dr slokdarm
    en in geval van verborgen reflux spuugt ze het niet uit.. maar slikt het weer in.
    dus weer dat maagzuur door dat slokdarmpje.

en vaak beginnen de klachten dus pas na een paar weken omdat in het begin het slokdarmpje nog niet zo'n last heeft.. maar hoe vaker dat maagzuur er doorheen gaat.. hoe meer het uitbijt en dus pijnlijker word.

wat hier wel hielp was continu rechtovereind tegen je aan houden
    maar als de ka denkt dat het (verborgen) reflux is.. zou ze best iets mogen geven waardoor de pijn minder word.
    maagzuurremmers zijn alleen symptoombestrijding omdat het gewoon minder pijn doet als er minder maagzuur omhoog/laag komt.

ons werd vertelt dat bij de meeste babies rond 8 maanden het wel volgroeit is (duurde bij ons tot 1 jaar overigens)
    en je moet er niet aan denken nog tot 8 maanden met een huilende baby te zitten toch?

daar ga je zelf ook aan onder door.. zowel lichamelijk als geestelijk :)
    ik snap inmiddels waarom mensen met hun baby op de snelweg staan.. je wordt er helemaal gek van als je niets kunt doen en niet goed weet wat het is.

Deel Deze Pagina