9 okt 2006 ongi 16 nov 2006 na 39 dagen ongi 30 dec 2006 zw test positief.ZWANGER! ik dacht meteen ooo ik ben ongeveer al 12 weken.9 jan 2007 eerste echo was heel klein echoaparaat gaf niet aan hoe ver ik was ik was waarschijnlijk nog maar 3 a 4 weken zwanger dus een late eisprong.ik zou 30 jan 2007 voor een tweede echo moeten maar dat liep gister heel anders af. maar ik moet nog even mijn verhaal kwijt over mijn verloskundige. toen ik de eerste echo kreeg + intake vond ik ze al niet zo fijn kort uitgedrukt nog.want intake ging zo.hoe lang met je al zwanger? ze vroeg over ziektes en afwijkingen in de famielies en mijn gegevens.ze vroeg het heel bod en kort.als ik iets vroeg legde ze het heel vaag allemaal uit fijn dus. echo ging zo ze zij je bent nog maar vroeg zwanger 3 a 4 weken nog maar.ik weet niet als hier uberhoud iets levends in zit en als het wel goed is het kan ook een monggooltje zijn fijn en bedankt! om mijn geluk eff te bedeven.en nu al iets gaan zeggen terwijl het nog te vroeg is om daar al over te praten want je ziet nog niks.toen zij ze zo kom maar over 3 weken terug en dan kijken we wel of het vruchtje wel goed is als er uberhoud wel leven in zit want dat kan ook nog he dat het vruchtje dood is dat zij ze dus ook nog daar achter aan.fijn lekker leuk zo'n eerste intake en echo lekker opbuurend allemaal.mijn roze wolk was meteen weg het eenigste waar ik toen nog maar aan kon denken is oojee het gaat fout ik krijg een miskraam! gistermorgen om 6.30 naar de wc licht rozebloed op wc papiertje.ik dacht oo niks ergs want ik had die avond er voor vaginalescheetjes komt door dat ik gister veel heb gelopen en dan kan er lucht in de baarmoeder komen en dat moet er ook weer uit.dus ik dacht adertje geknapt of zi iets.7.00 weer naar de wc weer licht roze bloed toen begon ik het vreemd te vinden.7.30 weer naar de wc maar toen en spelde knopje donker rood bloed 8.00 weer donker rood bloed spelde knopje.toen had ik het niet meer toen dacht ik echt dit eindigd in een miskraam vandaag.dus ik maar de vk gebeld ze zij het kan nu 2 kanten op gaan goed of fout dus ik moest maar afwachten.oke maar het zat mij toch niet lekker dus ik s'middags de vk weer gebeld dat ik een echo wou.ze zij dat is niet nodig en ik moest maat wachten ik zo tegen haar IK STA ER OP OM EEN ECHO TE DOEN WANT HET IS MIJN LICHAAM EN MIJN KIND!toen mocht ik dus komen.ik kom daar zegt ze meteen zonder al te kijken ik denk dat het fout is want je mag niet bloede als je zwanger bent.dus ik zij er kan toch een adertje knapen NEE mag niet bloede zij ze weer.ooo fijn dus ik kreeg een vaginale echo ZEER PIJNLIJK HOE ZIJ HET DEET heb ik nog last van.ze was er echt in aan het roeren mijn vriend keek mij echt heel bezorgd aan.nou ze zij meteen ik zie niks nee vind je het gek als je het zo lomp doet ja.dus ik zij ja nu heb je hem zegt ze JAAAAAA dat zie ik wel hoor. ja KUTWIJF zegt ze ook nog ja ik kan hem op zo veel manieren meten het is toch niks want het is niet meer gegroeid ze zij.en ik vond dat gat waar het babytje in zit was wel gegroeid en het babytje was wel van plaats veranderd en mijn vriend en ik menen dat het wel gegroeid is.maar zij de vk ik moest nu maar wachten op mijn miskraam dat het afkomt en dan een maandje wachten om weer zwanger te worden.en toen konden we gaan want ze zij ik heb nu een vergadering en ik moet nu gaan ooo oke fijn.zonder iets van een folderboekje ofzo werde we de deur uit gezet zonder hand te geven ook nog heeft ze ook niet gedaan stomwijf. dus al met al ik moet nu maar wachten dat het afkomt.maar ik ga vandaag bij mijn ha een secont opinion vragen want ik vertrouw het voor geen meter.want ik heb geen bloed meer gehad op mijn wc papiertje sinds gistermiddag en mijn buik is in 2 weken ook gegroeid al met al ik voel mij nog kei zwanger. zoo dit was mijn verhaal ik ben het kwijt en het lucht op. liefs femke
hallo fempje, tjemig wat een verhaal zeg, wat een lompe, onnadenkende, stomme vk. dit is toch niet normaal meer, hoe jij behandeld bent, nou moet ik wel zeggen ik had in nederland ook al een afspraak staan met een vk, en toen ik haar belde om te zeggen dat ik begon te vloeien kreeg ik van haar ook een opmerking heel kil en koud "ja kan twee kanten opgaan moet je gewoon afwachten" en "als het mis gaat kunnen wij er ook niets meer aan doen" nou lekker dan dacht ik toen! Ik heb toen mijn huisarts gebeld en de assistente heeft mij direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, niet langer wachten, heen gaan, kordaat en consequent! Ik heb dus ook een miskraam gehad en ben gecuretteerd, daarna moest ik mijn afspraak bij de vk afmelden en toen ik de reden vertelde waren ze wel heel meelevend en vonden het zeer spijtig dat het zo gelopen was. Ik zou wanneer jij ook maar enigzins twijfeld, een second opinion vragen bij je ha, wellicht stuurt hij je ook door naar het ziekenhuis! sterkte en liefs jette
Oh fempje wat erg. Wat een K...wijf is dat. Ik heb vaak gehoord van vrouwen die tijdens de zwangerschap bloeden en toch niks aan de hand was. En je zeg ook dat je niet meer bloed dus dat is een heel erg goed teken. Je moet gewoon op je gevoel vertrouwen en zoals je zeg een second opinion vragen. Ik vind haar een hele rare verloskundige Als je verder niet meer bloed denk ik dat je nog zwanger ben en dat het nog goed zit. Laat je eve weten hoe het gegaan is? Ik duim heel hard voor je dat het nog goed is succes meissie en een dikke knuffel
Hoi fempje, Wat een rare verloskundige... Vaak is het zo dat deze mensen dit zo vaak zien dat ze het menselijke aspect vergeten. Voor jou is het iets verschrikkelijks en voor haar 'part of the job' om het maar even cru te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn om zo behandeld te worden. Zelf loop ik al een tijdje bij de gyn in het ziekenhuis, en ondanks dat zij dit vele malen meemaken, zijn ze zo ontzettend lief en meelevend. En eigenlijk toch ook heel normaal. Als je zo'n werk gaat doen moet je in staat zijn je in mensen te kunnen inleven, er komt zo veel emotie bij een zwangerschap kijken. Ik hoop zo voor je dat alles toch goed zit en anders kun je hier altijd je verhaal kwijt. Dit forum heeft mij zo erg geholpen. Hier zitten meiden in hetzelfde schuitje en weten precies wat je voelt. Maar voor nu gaan we van het beste uit! Iemand zei ooit tegen me, je bent zwanger totdat het tegendeel is bewezen. Ik ga duimen voor jou meissie, heel veel sterkte! Liefs Gwenn.
Wat een naar wijf! KAn je niet naar een andere VK? Heel goed dat je even naar de huisarts gaat voor een second opinion. Ik hoop dat hij meer gevoel heeft! Laat je het weten? Meid, hele dikke knuf!
sjee zeg wat een verhaal , kan je niet misschien wel heel raar? na een andere verloskundige gaan en net doen of je net weet dat je zwanger bent? maar gelijk aangeven dat je erg bang bent dat het niet goed zit? kan me voorstellen dat je je heel erg onzeker moet voelen liefs greetje
tjee fempje, nou vind nog dat je rustig reageerde op haar denk dat als ik daar had gelegen met mijn mannetje dat mijn mannetje haar alle hoeken van die kamer had laten zien wat een lomp en bot wijf zeg. en heb je je ha al gebeld zou als ik jouw was afspraak maken bij een gynecaloog. sucses meid en zou als ik jouw was een klacht indienen tegen dat mens. liefs mopsje
Weet je wel zeker dat ze niet van een andere planeet was! Jeetje! gewoon via de HA een andere afspraak maken! Succes Groetjes Minka
Hoi Femke, Wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Ik hoop voor je dat alles nog goed zit! Dan zal ik zeker naar een andere verloskundige op zoek gaan, hoe zij jou heeft behandeld is gewoon niet normaal meer! Meid, heel veel sterkte. groetjes chantal
hallo ik kom net van de huisarts vandaan.hij zij dat het niet normaal is hoe zij mij heeft behandeld.en ik moet toch nu 10 dagen wachten wat er gebeurd en als het dan nog niks is gebeurd moet ik naar de gynaecoloog toe!maar hij zij dat dit niet hoeft te eindige in een miskraam er is nog hoop en ik heb nog kans dat het wel goed zit.i.v.m ik geen bloedverlies meer heb gehad en dat het er bij mij niet uit loopt.en het vruchtje kan een groei achter stand hebben.het kon nog oud bloed zijn, en er zit een kans in dat het een tweeling is en dat er misschien een vruchtje aan het afsterven is.we wachten maar af wat er gaat gebeuren maar als het toch fout afloopt en ik word in de toekomst weer zwanger verwijst mijn huisarts meteen door naar de gynaecoloog toe.want hij zij ook dat ik gewoon geen vertrouwen meer heb in een verloskundige dus dat vind ik wel fijn. liefs femke
nou femke dat is toch ook nog wel een kans op goed nieuws, je bloed nu niet meer begrijp ik? Ik duim voor je dat het goed gaat! sterkte jette
Jeete wat een verhaal om te lezen zeg. Ik had ook geen goede ervaring met mijn vk,maar dit slaat echt alles! Ik ga heel hard voor je duimen dat dit goed afloopt. Heel veel sterkte. Groetjes Kareltje
Jeete wat een verhaal om te lezen zeg. Ik had ook geen goede ervaring met mijn vk,maar dit slaat echt alles! Ik ga heel hard voor je duimen dat dit goed afloopt. Heel veel sterkte. Groetjes Kareltje
nou meid ik hoop dat het gewoon goed zit. als ik jou was zou ik kijken of je ergens anders een vk kan krijgen,want dit mens houdt echt niet van haar beroep.wat een k*twijf zeg. echt 1tje zonder gevoel.ik wil je heel veel sterkte wensen deze spannende dagen,gelukkig heb je een aardige huisarts.
ik zou zoiezo idd een second opinion aanvragen hoor, andere verloskundige genoeg die WEL met mensen weten om te gaan, man wat een aso lompe trut is dat zeg, zo iemand moesten ze ontslaan en zou zeker een formele klacht indienen anders komt ze er nog mee weg ook!
vreselijk hoe ze je behandelde, op dat opzicht ben ik heel tevreden over mijn gynaecoloog, ik zou een andere gynaecoloog zoeken, zo een behandeling verdien je niet, en bloedverlies duidt niet altijd op een miskraam, er zijn hier meiden die dit al bewezen hebben op het zwangerschapforum! ik duim voor je! flyke
nou het is vandaag toch mis gegaan.mijn miskraam is vanmiddag begonnen.helaas maarja ik heb het eigenlijk toch al wel een plekje kunnen geven.want dit kwam toch niet als een shock aan we wisten het dat het toch mis kon zijn.en dit heb ik ook zeker in mijn gedachten gehouden.meschien heel raar wat ik nu ga zeggen, op naar de volgende ronde maar weer en weer lekker gaan oefenen en ik hoop dat het de volgende keer goed mag gaan!. liefs femke
Hoi meid, Wat jammer voor jullie zeg! Maar wel fijn dat je zo positief blijft! Veel sterkte en veel klusplezier groetjes chantal