afwezigheid ziekte telkens doktersbriefje?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door vvh, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vvh

vvh Lid

31 jul 2006
    81
    0
    0
    leerkracht
    ik ben juist een creche bij ons gaan bezoeken.
    Het leek mj een heel goede crech tot ik thuis de brochure las.
    nu blijkt dat ik:
    - 1 week op voorhand moet verwittigen als het een dag niet komt
    - 4 weken op voorhand als het een week niet komt
    - 8 weken op voorhand als het langer dan een week niet komt

als het kindje ziek is moet ik telkens een doktersbriefje binnenbrengen.

Mijn vraag is nu: is dit wel normaal? Ik zoek eigenlijk een creche waar je dit allemaal niet moet doen. Het zit namelijk zo dat mijn vader regelmatig verlof neemt en dan wil die kleine mee kunnen nemen. maar als ik dat altijd op voorhand moet verwittigen lukt dit nooit. want hij weet zelf nooit op voorhand of hij verlof kan nemen.

Plus elke keer een doktersbriefje als ons kindje niet komt. Ik zou het bijvoorbeeld ook al thuis houden bij een grote verkoudheid of als het heel slecht geslapen heeft. Mijn moeder kan het dan opvangen.

Verlang ik te veel van een creche? Hoe zit dit bij jullie creche?

Sorry voor het lange verhaal.

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nou, wij hoeven standaard geen doktersbriefje te overhandigen, hoor. Wel als ons kindje een besmettelijke ziekte heeft gehad bijvoorbeeld. Dan vragen ze een beterverklaring van de HA, geloof ik.

Een dag van tevoren afmelden is vrij normaal geloof ik, maar van die 4 en 8 weken heb ik nog nooit gehoord.

3. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons is het zo dat het 24 uur van tevoren afgemeld moet worden als je de dagen wil inhalen want bij ons betaal je door maar mag je het wel inhalen en je mag ook op de dag zelf bellen alleen dan kan je het niet meer inhalen en betaal je wel, want leidsters kan je op de dag zelf niet meer naar huis sturen en een dag ervoor wel maar 4 of 8 weken is wel erg overdreven denk ik en een doktersbriefje hoeft bij ons niet alleen als het erg besmettelijk is stellen wij meestal wel voor even langs de ha te gaan...nou succes met je keuze!

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    is die weken niet om er niet voor te hoeven betalen?
    als je 8 weken van te voren laat weten dat ze niet komen dat je het dan ook niet hoeft te betalen?

kailynn gaat bij ons de ene week wel naar het kdv en en andere week niet maar betaal er wel voor zodat als het moet ik kailynn ook in die week kan brengen als het op mijn werk anders loopt.

Deel Deze Pagina