Ik werk in de thuiszorg en ben nu 6 á 7 weken zwanger. Heb net 3 weken vakantie gehad en heb in mijn vakantie positief getest. Gisteravond voor het eerst weer gewerkt (avonddienst) en toen ik thuis kwam werd ik echt beroerd van de buikpijn. Kan het gevoel niet echt omschrijven, misschien dat jullie dit ongi-krampen noemen maar daar heb ik nooit last van gehad dus zou niet weten hoe dat voelt. Ik wist me geen raad en ben van ellende naar bed gegaan om vanmorgen met 'frisse' moed weer te beginnen. Vanmorgen tijdens het werken weer verschrikkelijk buikpijn, krijg dan hartkloppingen en het zweet breekt me alle kanten uit. Ik maak me heel erg zorgen of dit wel goed is? (heb hiervoor een mk gehad) Morgen voor de eerste echo en ben zo bang dat het niet goed is..
Wat vervelend dat je zoveel last heb en hebt gehad van buikpijn!! Ik heb dit ook op die termijn gehad, maar bij mij waren het mijn darmen. Die zaten wat verstopt en het liep allemaal niet zo goed meer door... hierdoor had ik enorm veel pijn, kon ook niet meer rechtop staan van de buikpijn. Wanneer het kleine, korte krampjes en steekjes rondom je schaambot zijn dan kunnen het je banden zijn die wat groeien en oprekken door het groeien van de baarmoeder. Dit is juist een heel goed teken. Tijdens je vakantie heb je natuurlijk veel rust gehad en nu je weer gaat werken kunnen de banden daar op reageren. Probeer vanavond lekker te ontspannen, afleiding te zoeken! Ik duim voor een goede echo morgen!!!
Ik herken het helemaal ook ik heb het gehad rond die weken. Bij mij waren het echt groeipijnen en dat was echt heel erg pijnlijk! Verloskundige zei ook dat het groeipijnen zijn maar dat dit een kwaal is die minder bekend is bij zwangerschap. Kon het wel linken aan het werken... Nu 11 weken en geen last meer...
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat mijn darmen ook wel mee spelen hoor. Ik kon voordat ik zwanger was ook al moeilijk naar de wc en dat is er niet beter op geworden, kan nu om de 2 á 3 dagen en persen doet ook pijn aan mijn buik. Het ene moment maak ik me zorgen omdat ik niks voel en het andere moment omdat ik 'teveel' voel. Ik weet niet of het mijn banden zijn? Ik denk dat ik die zondag heb gevoeld na lang staan en veel slenteren. Toen voelde ik het ook lager en meer richting liezen. Dit voel ik echt door mijn hele buik, zeg maar. Ik denk ook wel dat het komt omdat ik vakantie heb gehad en niet veel lichamlijke inspanning (tenminste niet zoals met werken) en nu ineens wel, dat de verandering erg groot is en mijn lichaam daar aan moet wennen? Ook merk ik dat mijn spijkerbroek mij in de weg zit met name met bukken enzo. Niet dat ik al een buikje heb maar voelt gewoon niet zo prettig aan de buik (nu dus maar de knoop los haha).
probeer veel kiwis en water te eten/drinken. helpt bij mij echt als ik obstipatie heb... en het kan heel erg pijn doen!
Dat probeer ik ook. En een glas lauw water 's ochtends op de nuchtere maag helpt ook en je hebt nu lekkere pruimen dat helpt mij ook goed. Ik heb van de gyn. lactulosestroop gekregen want het schijnt naarmate de zwangerschap vordert nog erger te worden dus daar wacht ik nog wel even mee. Zo lang ik het nog met de natuurlijke middeltjes af kan doe ik dat liever.
Denk inderdaad ook darmen of 'groeipijn'. Niets werkgerelateerd denk ik. Kiwi's kende ik nog niet trouwens!! Goeie tip (ook later in de zwangerschap xxx
Vanmorgen tijdens steunkousen aantrekken voelde ik ineens een plop in mijn buik alsof er iets weg schoot. Ik denk en hoop dat dit gewoon mijn darmen waren. Had nadien ook last van mijn buik maarja heb ook al een paar dagen niet gepoept . Toen ik thuis naar de wc ging had ik wel verschrikkelijk veel afscheiding (ruikt niet) weet niet of dit er iets mee te maken heeft? Of dat dit gewoon door het vele bewegen komt of door de warmte?
Vandaag en gisteren helemaal geen symptomen meer en dat maakt me dan ook weer onzeker.. Ik heb gisteren tijdens het werk zelfs nog een paar keer gerend en het stomme is ik voel me op zo'n moment dan helemaal niet zwanger. Ik heb zelf het idee dat mijn borsten ook in grootte en stevigheid afnemen maar volgens vriendlief is dat niet zo. Ik groei nog wel in kilo's en cm's.