moeilijke situatie hoor je schoonvader is natuurlijk gewoon een volwassen persoon (maarj je moeder ook zou je zeggen...) hopelijk kunnen jullie even tot een goed gesprek komen en wordt er duidelijk wat HIJ nu echt wil met deze situatie (als er echt liefde in het spel zou zijn, moet je het maar aanvaarden, maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik niet dat het hier om echte liefde gaat). misschien is je schoonvader bang om alleen 'achter' te blijven?
Apart verhaal.. Je schoonvader is een volwassen vent en kan zijn eigen boontjes toch wel doppen? Heeft hij tegen jullie gezegd dat hij niets van haar moest weten?
Dat heeft hij indd gezegd en ook dat hij heel erg van haar doen en laten is geschrokken. Alleen durft hij haar de deur niet te wijzen. Dit heeft hij al eerder voor gehad. Er kwamen toen heel veel problemen van waardoor hij niks durft te zeggen. Hij is volwassen en dat weten wij ook. Maar hij is heel erg kwetsbaar en heeft zijn kinderen altijd heel hard nodig. Dit is mijn moeder aan t verpesten door dingen te zeggen die zijn vader nooit zou zeggen.
Sorry, maar als jouw schoonvader echt niks van jouw moeder wil weten, snap ik niet waarom hij haar niet gewoon de deur wijst? Hij is dus eigenlijk gewoon een watje die heel erg over zich heen laat lopen door jouw moeder. Vaag!
Misschien met zijn alle om tafel al vind ik nog steeds dat hij oud en wijs genoeg is om zijn zaakjes zelf op te lossen.
Wij weten dat hij volwassen is. Wij denken alleen heel anders als jou vandaar dat we met hem gaan praten. Vandaag kon toch niet door gaan. Hij was er niet werd toch later (vrachtwagen chauffeur) dus als het goed is vind het morgen plaats. Als hij optijd thuis is.
Komt allemaal een beetje onvolwassen op me over hoor. Sorry, maar je moeder zal toch een jaar of 30 ouder zijn dan jij, je schoonvader zal ook een jaar of 30 ouder zijn dan jullie zijn. Allebei oud genoeg om hun eigen leven in te richten. Beetje omgekeerde wereld. Meestal hoor je ouders klagen over de partner van hun kinderen...
Het is heel ingewikkeld hoe het allemaal zit omdat er nog meer is maar vertel alleen t deel dat nu speelt en niet wat 4 jaar terug speelde. De vader van mijn man is heel erg kwetsbaar en durft maar weinig.
Ik zou ook met zn allen om de tafel gaan zitten....of eerst alleen met schoonvader en hem laten weten dat jullie aan zijn kant staan,dan voelt ie zich misschien sterker. Heeft je man/vriend nog broers of zussen?Wat vinden die van de situatie? Maar dan nog vind ik het wel apart dat je moeder zomaar zijn huis binnen kan dringen en zijn leven kan overnemen. Maar dat er iets moet gebeuren dat ben ik volledig met je eens! Lijkt me een bewerkelijk type,je moeder. Succes!