Maar van je huisarts had je toch nog geen reactie gehad of begrijp ik dat verkeerd? Je baseert je verdenkingen op de melding van het ziekenhuis? Kijk ik ken jullie relatie en problemen in die relatie niet. Daarom ga ik ook zeker geen reactie geven in de trant wat ik zou doen. Om de simpele reden dat ik hier maar 1 kant van een verhaal hoor en niet het hele verhaal van deze situatie + jullie leven ken. Hoe dan ook lijkt het me erg hard om te horen dat je moeder over zoiets ergs zit te liegen
Ik heb gekozen voor: vertellen... Maar daarmee bedoel ik alleen met je moeder praten. Het helpt zeker niet als je iedereen om je/jullie heen dit verteld. Probeer uit te vinden waarom ze zulke uitspraken doet... Waarschijnlijk heeft ze hulp nodig, maar zolang ze dat zelf niet inziet en daarom niet wil..... dan kun jij er helaas ook niets aan doen. Heel veel sterkte in ieder geval! Ik zal aan je denken....
Inderdaad bizar! Wat kan de rede zijn dat ze het verzint? Aandacht? Ik zou niet tegen iedereen vertellen dat ze liegt maar ik zou wel ernstig met je moeder praten.Ik vind het wel een beetje onverantwoordelijke actie van haar, borstkanker is een ernstige kwestie, stuk erfelijkhied komt er bij kijken, daarom snap ik jouw angst ook. Ik snap ook niet dat ze je als dochter zo ongerust moet maken. Maar ga het gesprek gewoon "open" aan want ze moet toch een rede hebben, en het is ok belangrijk dat dat probleem duidelijk wordt, zodat er hulp kan komen. succes
Ik vind het echt niet kunnen dat ze hierover liegt. Er zijn veel mensen die dood gaan aan deze ziekte en ermee spotten is dus het laatste wat ze zou mogen doen. Ik word ontzettend kwaad als ik zoiets lees. Ik heb familieleden die borstkanker hebben (gehad), en het is echt niet iets waar je zo makkelijk over moet kunnen doen als jouw moeder. Ik zou haar zeker confronteren met haar gelieg. De enige ziekte waar zij waarschijnlijk aan lijdt is dat ze een dwangmatige leugenaar is (sorry dat ik dat zo zeg) Heeft die opname in een instelling ook te maken met haar leugens?
Ik denk dat het ook een schreeuw om aandacht is.. zou wel tegen je moeder zeggen dat je weet dat het niet waar is. misschien dat een goed gesprek helpt... vind het ook iets waar je niet mee moet spotten... moet tante is er vorig jaar aan overleden.. sterkte meid xxx
Ik weet persoonlijk niet zo goed wat ik van je verhaal vind. Er vanuitgaande dat dit inderdaad waar is, dan vind ik hiervan het volgende! ~ ik vind het ronduit belachelijk dat haar artsen en ziekenhuis zomaar gegevens verstrekken over jouw moeder. Hiermee zijn zij in overtreding! Persoonlijk zou ik me daar dus nooit inschrijven, want kennelijk zijn ze erg makkelijk met verstrekken van gegevens. ~ daarnaast vind ik het ronduit belachelijk dat jouw huisartsen uitspraken doet over iets waar ze niets vanaf weten, slechts van horen zeggen. Tevens vind ik het nog kwalijker dat ze jou dan zonder meer gelijk geven. Als arts en zeker een buitenstaander hoor je hier geen bevestigingen te geven, maar advies lijkt me. ~ Ook zou ik in geen geval zeggen tegen je moeder of wie dan ook, dat ze liegt. Want ondanks je bevindingen, heb je nog niets concreets en kun je meer kwaad dan goed doen. ~ ik zou uitsluitend je moeder vertellen wat je hebt uitgezocht en of ze hiervoor een verklaring heeft.
ik zou HAAR hiermee confronteren en vragen hoe dit zit en waarom ze zo doet, ik zou niet mijn eigen moeder afvallen tegenover anderen. idd wat je moeder doet (spotten met een ziekte) vindt ik ook niet kunnen!
Jeetje wat een verhaal zeg, schrik ik wel even van! Als ik het zo lees heeft je moeder een hoge behoefte aan aandacht en in deze zin negatieve aandacht. Zij heeft idd hulp nodig. Heeft ze wel vaker gelogen over ernstige dingen? anders zou ik denken die neigt naar het von munchausensyndroom, jezelf ziek maken of wanen voor aandacht. Jij zit in een zeer vervelende situatie, ik zou haar er zeker wel mee geconfronteerd hebben maar haar tevens duidelijk maken dat zij dringend hulp nodig heeft en er zo achter zien te komen waarom zij dit doet. Ik zou niet aan al die mensen die niet weten hoe het zit alles vertellen dat is niet aan jou maar aan je moeder en die kans moet ze dan wel krijgen. Nou ik wens je heel veel sterkte en succes . liefs Jet
Meiden, wees alsjeblieft een beetje voorzichtig met wat voor adviezen jullie geven! Jullie kennen dit verhaal alleen van een berichtje met een poll... dat is wel erg weinig om zulke conclusies te geven die jullie doen?! Edit: Voor de topicstartster, hiermee bedoel ik niet per se dat je verhaal niet op waarheid berust hoor! Maar dit zijn heel serieuze dingen en het lijkt me niet aan ons om hier advies over te geven...
Ik zou een gesprek met je moeder aan gaan. Je verteld dat je er achter bent gekomen dat ze liegt. Je vraag waarom ze dat doet en waarschijnlijk zal ze dicht klappen. Zeg dat je haar wilt helpen en zorg dat je haar vertrouwen wint. Dan zal je gauw achter haar reden komen. Dan kunnen jullie samen bespreken wat jullie er aan kunnen doen. Maar vergeet 1 ding niet ze zou ook heel kwaad kunnen worden omdat jij het ontdekt heb en ze kan je van alles uit gaan maken en zeggen je bent me dochter niet meer. Maar dat is maar voor even later zou ze je gaan bellen om te vragen of je haar toch wilt helpen. Wees voor bereid je kan alles verwachten maar geef nooit je zelf de schuld je doet hier goed aan. Maar probeer haar jou vertrouwen te geven. Heel veel sterkte en succes laat weten hoe het afgelopen is. Liefs Lover
Ik geen geef conclusie alleen een suggestie daar word om gevraagd wat zou jij doen als.....? en daar geef ik mijn mening over. Het hele verhaal kunnen wij ook niet weten omdat wij het niet direct meemaken. Uiteindelijk moet scooter weten wat ze hiermee doet wij bepalen dat niet voor haar. de ex van mijn man heeft dit zelfde onderwerp ook gelogen en borstkanker is niet iets om over te gaan liegen je maakt anderen onnodig ongerust , in dit geval dus haar eigen dochter. jet
ik zou het er met je moeder over hebben,misschien heeft ze er een reden voor of is er iets anders aan de hand. succes!
Ik heb al heel lang het gevoel (door alle jaren heen en haar gedrag naar mij toe) dat ze mijn moeder niet is. Ik zeg altijd het enige wat matcht is het bloed, maar echt een moeder zijn heeft ze nooit gedaan(ik heb geen liefde en warmte gehad van haar zoals een knufel) Ik heb in een instelling gezeten waar het steeds slechter ging met mij, ik heb mijn moeder toen gesmeekt om mij daaruit te halen, dat heeft ze niet gedaan(terwijl mijn stiefvader zag hoe ik er steeds meer onderuit ging en afbrokelde) en zo zijn er nog meer dingen, als iemand nog meer wil weten vraag maar. Kortom ze verschuilt zich achter mij, ze verklaard mij ziek, en dan is zij een zeilige moeder. en nu gaat het goed met mij dus moet ze iets anders verzinnen. Gr Scootermuis.
Wat ik niet begrijp is dat zowel de HA als het Zh gegevens aan jou geven. Ten eerste mag dat niet, dus hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Een simpele adreswijziging kan ik nog niet eens doorgeven als het voor mijn man is.
HA en ZK mogen idd niet zonder toestemming van de patient info verstrekken over desbetreffend persoon. Het MAG NIET maar gebeurt wel in de praktijk helaas. ik heb dit zelf meegemaakt met mijn moeder dat ik de arts belde weleenswaar met toestemming van mijn moeder maar zon arts kan niet aan de tel zien of hij echt de dochter aan de lijn had. Ze mogen geen persoonlijke gegevens geven maar wel ontvangen dus jij kunt wel je verhaal doen en de rest moeten ze met jou moeder bespreken. Het is overigens zo dat als jou moeder komt te weten dat aan jou medische info is verstrekt zij de HA of ZK kan aanklagen wegens schending van de privacywet. lastig en moeilijk dilemma zeg xxx Jet
heel moeilijke situatie dit. ik kan me voorstellen dat het voor een huisarts ook moeilijk is, omdat jij je ook zorgen maakt wat betrefd erfelijke factoren. ik neem dan ook aan dat hij geen details over haar geschiedenis heeft verteld. het is natuurlijk heel moeilijk beoordelen wat je moet doen in deze situatie, je kan natuurlijk boos worden, maar ik denk dat je ook verdrietig bent. over een ziekte moet je natuurlijk nooit liegen, maar het feit dat ze mischien liegt geeft aan dat als het zo is dat ze mischien toch wel op een andere manier ziek is. ik zou haar dan ook niet direct veroordelen, maar proberen met haar in gesprek te komen. ze zal dan toch moeten inzien dat ze hulp nodig heeft. want mensen die liegen hebben zichzelf vaak in een positie gemanouvreerd waar ze zonder hulp niet meer uitkomen. heel veel succes!
Pf wat een verhaal zeg. Weet je of je moeder bekend is met een psychiatirsche ziekte ? Lijdt ze aan wanen of is ze borderliner ofzo ? En raar hoor dat het ziekenhuis je info heeft verstrekt dit mag absoluut niet ! Of ze hebben maar wat gezegd in het ziekenhuis. En heb je het ziekenhuis gebeld waar ze beweerd onder controle te zijn ? Mischien loopt ze bij een ander ziekenhuis. Ik zou het in elk geval met je moeder proberen te bespreken.
Ik heb het ZH gebeld waar zij zegt onder behandeling zou staan. Ook is ze eerder opgenomen geweest in de psychiatrie, maar ze heefd daar geen specifieke diagnose gekregen. het is voor mij moeilijk om een gesprek met haar aan te gaan, omdat onze band altijd slecht is geweest.(voor mijn gevoel is ze mijn moeder niet) ik voel me echt klote hieronder, en heb er verdriet van, hoe kan iemand dat gaan verzinnen? en dan ook nog mijn eigen moeder. Wat staat me nog meer te wachten in de toekomst met haar? Gr Scootermuis