Mijn moeder liegt over borstkanker

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat moet ik doen

1. mijn mond houden

2. tegen iedereen vertellen dat ze liegt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik schrik hier heel erg van... in mijn familie komt heel veel bortskanker voor. mijn oma heeft het in 2 borsten gehad mijn tante in 1 een andere tante een nicht en nog een aangetrouwde tante.
    bij mij en mijn zus is er een verhoogde kans dat het bij ons ook kan voorkomen en we staan onder controle. als ikdit dan lees wordt ikbest wel boos.
    het is naar mijn idee een schreeuw om aandacht alleen waarom met zoiets... als het je overkomt is het verschrikkelijk. het lijkt mij idd heel verstandig datt je moeder hulp gaat zoeken... ik kan me voorstellen dat je er heel boos om bent. maar ik denk dat je het heel goed inschat om het niet aan de grote klok te hangen.
    succes met dit moeilijke gebeuren

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik kan me voorstellen dat mensen boos worden over het feit dat je over zo`n ziekte liegt. maar als je psychisch wat hebt, ben je ook erg ziek hoor. en waarschijnlijk beseft ze helemaal niet wat ze doet. sommige mensen kunnen heel erg de weg kwijt zijn en daar achteraf helemaal niets van gemerkt hebben. ze doen hun omgeving veel verdriet, en daardoor hebben ze zelf weer veel problemen met de verwerking ervan.
    mensen die in de psychiatrie opgenomen worden, worden vaak ook een beetje gemeden door de samenleving. ik zou als ik jou was zelf eens met je huisarts gaan praten, hoe je haar kan helpen en of je dat wilt natuurlijk, in hoeverre je dat aan kan?

3. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik denk dat je moeder hulp nodig heeft. Kan me niet voorstellen dat ze tegen haar eigen dochter zou liegen.
    Misschien heeft ze wel een of ander psychische aandoening en dit zal op termijn alleen maar erger worden.
    Dus keer je alsjeblieft niet tegen haar.
    Ik ken haar hele voorgeschiedenis natuurlijk niet maar praat eens rustig met haar hierover en ga eventueel naar je huisarts met haar.
    Succes

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik lees nu een paar keer dat je zegt dat het je moeder niet is.

Dan zou ik het hierbij laten. En niet de aandacht geven die ze wil.

Mss is het verstandig om samen opzoek te gaan naar een goede psychiater.

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik zou het niet aan de grote klok hangen. maar ze heeft wel dgelijk een probleem. ga niet direct in debat ofzo met haar, dat lijkt me niet zo'n zin hebben, ook niet voor jou. als je je zorgen maakt of je vind dat je er iets mee moet, zou ik de hele situatie aan haar huisarts voorleggen. je kan best met hem praten over haar zonder dat hij dingen verteld die hij niet mag vertellen. dan leg je de kwestie bij hem. hij kan zonder zijn bronnen prijs te geven actie ondernemen.

succes, moeilijk.

groetjes, lidwina

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Misschien kan je je moeder toch, eventueel eerst door middel van een brief, vertellen dat je weet dat ze iets anders zegt dan de waarheid en dat dát je erg veel verdriet doet.

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nou inderdaad! Ik kan je echt geen raad geven, ik vind het onvoorstelbaar!

8. Niet meer actief

Ik heb haar geschreven, en ze werd boos en wilde met alle geweld de naam vn mijn huisarts, die ik niet gegeven heb, omdat ze zei dat ze maar dehelft van de informatie heeft gegeven(geef dan alle info het gaat ook om mijn toekomst dacht ik).
    Uiteindelijk schold ze me uit voor trut en hing op.
    ze is gisteren op gesprek geweest maar helaas geen andere woorden, ik weet niet wat ik ermee moet, en blijf nog steeds denken dat het niet waar is.
    Ook denk ik dat naarmate er dingen zijn gebeurt in het verleden.

Gr Scootermuis

9. Niet meer actief

Ik blijf het een raar verhaal vinden.
    Je moeder wilt de naam van jouw huisarts?
    Maar wat moet jouw HA met de gegevens van je moeder?( die weet jouw HA niet eens)
    Dus jouw HA kan helemaal niet de helft van de info gegeven hebben.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik snap er ook helemaal niks meer van hoor, wat moet je moeder nu met de naam van jouw HA?

Ik neem aan dat jouw HA niet de gegevens heeft over jouw moeders eventuele borstkanker dus wat heeft jouw moeder eraan om jouw HA te bellen?

11. Niet meer actief

Dit verhaal is wat mij betreft weer eens te bizar voor woorden.. Ik kan er niks aan doen, maar ik denk dat het voor jullie BEIDEN goed is om een psych te raadplegen.

12. lolifantje

lolifantje Actief lid

2 nov 2006
    102
    0
    0
    Jouw huisarts heeft de gegevens van jouw moeder? Dat lijkt me een beetje vr gezocht. Broodje aap verhaal dit?

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik kan het ook niet helemaal meer volgen.

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het een erg vreemd verhaal.
    Ik weet dat er zulke mensen zijn die ziektes bij zichzelf of kind verzinnen.
    En het zou kunnen dat haar dokter toch info geeft(hoewel ik dat al vreemd vind) maar dat je moeder nu ook al jouw dokter zou moeten weten vind ik persoonlijk heel erg raar.
    Ik denk ook dat jij eens een psycholoog/psychiater moet bezoeken :confused: :rolleyes: want het zou zomaar eens kunnen dat het hier een omgekeerd geval betreft, niet je moeder maar jij :rolleyes:

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Daarom zei ik al, pas op met de tips die je geeft.
    Je kent de situatie niet....

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    misschien tijd voor een slotje?

17. Niet meer actief

waarom?

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Das ook een beetje overhaast he, misschien is er geen woord gelogen van het hele verhaal en staat het er gewoon een beetje onduidelijk ;)

19. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Lief blijven he meisjes : [-X

Scooter het is een vervelende situatie voor je....kan je met iemand praten hier over?...

Als je elkaar niet mag waarom zou je elkaar dan blijven opzoeken toch...

Sterkte

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik snap hier werkelijk niets van, van het hele verhaal niet. heb het een paar keer doorgelezen of ik iets gemist heb maar het blijft voor mij wazig.

Deel Deze Pagina