mijn moeder luistert niet!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind het belang van het kind groter wegen dan dat de opa's en oma's 'moeten kunnen verwennen'. Tuurlijk, een keer een snoepje of wat anders lekkers mag best een keer. Maar het kind op zo'n wijze lekkers geven dat het hele ritme in de war komt of wakker houden omdat anders het oppassen niks aan is vind ik eerder egoistisch dan plezierig voor het kind. Ik vind het gewoon niet kunnen. Mijn kind, mijn regels, heel simpel. Als ik zie hoe mijn schoonmoeder mijn neefjes en nichtjes volpropt, ik maak me nu al zorgen. Maar als mijn dochter daar wel komt en wij zijn er niet ga ik heel duidelijk aangeven wat ze wel en niet mag en wanneer de slaaptijden ongeveer zijn. En als ik merk dat het totaal anders verloopt (lees: misselijk kind mee naar huis, oververmoeid en weet ik veel wat) dan wordt er zeker een hartig woordje gesproken. Wat voor lol is het voor kinderen om volgepropt te worden en uit hun eigen ritme gehaald te worden? En dan heb ik het niet over een koekje bij de thee of wat dan ook, maar ik vind gewoon dat de opa's en oma's zich aan horen te passen aan het kind (en dus de ouders) en niet andersom.
    Mijn eigen oma vroeg laatst of mijn dochter ook een likje slagroom mocht, ben blij dat ze het vroeg en ik erbij was want ze heeft kma. Plus dat ik het ook gewoon niet wil hebben. Evil ben ik he? En mijn moeder gaf me laatst als tip om een lepeltje honing te geven want ze hoestte ja zo :confused: Wat ben ik blij dat ze toen niet aan het oppassen was en heft in eigen hand heeft genomen. Alleen daarom al geef ik precies door wat mn dochter mag hebben en verder niks.

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    *is het volledig eens met maja82*
    volgens mij zijn de opa's en oma's vergeten dat ZIJ vroeger ook niet wilden dat een ander hun regels en wensen negeerden!

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

maja.. maar bij jou kindje kan het zelfs "gevaarlijk"zijn..

Mijn moeder zal het nooit rechtsstreeks tegen mij vertellen.. ik moet het dan altijd van een ander horen.. wat me dan nog bozer maakt! :x

En i.d. vind ik dat de mensen die op dat moment op je kindje passen zich hebben te houden aan wat het kind prettig vind i.p.v. de persoon die op dat moment bij het kindje is. Helaas werkt dit in de praktijk niet zo..

Wanneer Esmee bij de gastouder of bij mijn schoonouders is geweest is er niets aan de hand..

Maar ik moet zeggen dat de band met mijn moeder al niet super is.. mede hierdoor en vele andere dingen. o.a. dingen die er gebeurd zijn in mijn zwangerschap.

Ze zou vaste oppas worden dit hadden we haar gevraagd toen ik het vertelde zwanger te zijn. Ze werkte nooit en het leek ons leuk voor haar en Esmee .. ze heeft 25 jaar niet gewerkt en met dat Esmee wordt geboren krijgen we te horen dat ze een baantje heeft.. konden wij nog op zoek naar een gastouder.. Was ze heel verbaasd dat ze niet meer kon oppassen.. Ze werkt alleen de ochtenden.. ja maar als ik en dagdienst heb of vergaderingen enz.. ( werk in de gehandicaptenzorg) . Erg lastig en zorgt ook voor veel spanning. :cry: Nu dus alleen op de dinsdagen als ik cursus heb en de gastouder niet kan.. er is nu weer plek op de dinsdag dus opgelost :D

Deel Deze Pagina