Onze PC is gecrasht en nu twijfel ik over een nieuwe PC of een Mac. Ik hoor de vreselijkste verhalen over Windows Vista, maar aan de andere kant: hoe handig is een Mac? Wie kan me adviseren?
ik zou toch voor de pc gaan,met vista kan je gewoon alles doen qua programmas en downloaden maar met mac dat is toch weer een heel ander systeem waar je niet alle dingen mee kan doen wat je gewend was zoals bij windows. maar dat is mijn persoonlijke reden,misschien vinden andere mac weer beter
Ik zou nooit voor een mac gaan. Maar ook vista is absoluut mijn favoriet niet. En dan is 't me werk nog wel. Vista moet ook wennen hoor.
Ik ga bij een volgende computer absoluut voor een MAC. Veel stabieler systeem! Moet ik wel zeggen dat manlief een echte macliefhebber en kenner is dus dat scheelt. succes met kiezen.
Vista is ook niet mijn favoriet, maar dat is vooral omdat t net iets anders werkt en XP beter bekend is hier. Wat ik wel vervelend vind is dat niet alle programma's op Vista werken, dus daarvan moet je een nieuwere versie kopen of regelen.
Als je een probleem hebt met je mac, dan kunnen maar weinig mensen je helpen. Heb je een probleem met je vista weet bijna iedereen er wel iets van. Ik heb sinds kort ook vista en vind er niks anders aan dan xp. Alleen maar makkelijker eigenlijk. Ik zou dus zeker voor vista gaan.
wij hebben laptop met vista erop vind ik makkelijker. mijn vriend heeft een macbook. hij is wel handig met computers dus heeft hij er ook vista op staan. kan hij switchen tussen de systemen. ik vind de kleine dingetje irritand van de macboock zoals dat je geen linker en rechtermuisknop hebt.
Ik heb met beide systemen ervaring, zowel thuis als op mijn werk. Hier mijn bevindingen: Mac: Voordelen: - Systeem is zeer stabiel en snel. Veel mensen denken dat het systeem ingewikkeld is maar het is veel eenvoudiger dan Windows. - Zeer sterke processor en grafische kaart. - Veel minder risico's van virussen. - Zeer geschikt voor grafische doeleinden, bijv. het bewerken van foto's. - Herkent de meeste camera's/printers en andere randapparatuur direct (er hoeven dus geen drivers geinstalleerd te worden.) - Mooi Design. Nadelen: - Sommige programma's/sites/freeware zijn alleen beschikbaar voor Windows (vista). Er zijn dan wel MAC versies op internet terug te vinden maar hier moet je naar op zoek. De programma's van Microsoft zijn er ook voor de MAC (WORD, MSN,etc.) echter deze lopen vaak iets achter met de versies voor Windows, de manier van werken blijft hetzelfde). - Prijzen van de programma's liggen hoger dan die voor de Windows PC. - Klein aantal websites zijn niet goed te openen, dit wordt wel minder. Vista PC: Voordelen: - Windows Vista is gebruiksvriendelijker geworden, redelijk stabiel (dit ligt voor een groot deel ook aan hoe krachtig de PC is). - Veel software beschikbaar (in div. prijsklassen), ook veel Freeware. - Veel websites worden beter weergegeven op de Windows PC, sommige werken alleen op een Windows PC. - Voordeliger in aanschaf (vooral omdat er meer aanbod is ook in randapparatuur). Nadelen: - Bij zware bewerkingen/veel programma's te gelijk open, loopt het systeem weleens vast. (Zelfs bij een computer die met gemak Vista aan kan) - Meer kans op virussen (ondanks de vele beveiligings mogelijkheden) Dit zijn ongeveer de dingen die er uit springen. Ik zou je aanraden om voor jezelf na te gaan waarvoor je de computer het meeste gaat gebruiken. Gebruik je de PC voornamelijk om te mailen, tekstverwerken, surfen, af en toe foto's te bewerken/printen, een film te kijken en/of te gamen. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor Windows Vista. Wil je dit alles kunnen, maar moet de computer daarnaast ook goed zijn in het uitgebreid bewerken van foto's/films en muziek dan is de Mac een geschiktere kandidaat. Wat betreft de gebruiksvriendelijkheid van beide systemen, dan is Mac het gebruiksvriendelijkste, er zijn veel forums te vinden met mensen die je bij problemen kunnen helpen, in het begin is het even wennen (maar ook windows heb je moeten leren, Windows Vista is voor een heel groot deel gebaseerd op MAC OS X vandaar dat er nu veel overeenkomsten zijn). Het is nog al een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes Fem
Had vista werd er stapel gek van! Liep steeds vast...en had steeds alle kinderziektes ervan... Heb een cdtje van een collega overgenomen van XP en dat er weer lekker op gegooid....werkt een stuk lekkerder. MAC ken ik niet...
Ik moest heel erg wennen aan Vista.. toen we het net op de computer hadden konden sommige programma's nog niet draaien op Vista.. nu geen last meer van.