dat is dus het verschil, jou moeder doet dat sowieso niet Als ze minder opdringerig zou zijn, was zeer waarschijnlijk dit probleem er niet. Lastig joh, dat van de auto ergens anders parkeren vind ik een goeie.. triest is het natuurlijk wel, dat je zo ver moet gaan.. maar ik zou het ook doen.
Het valt mij op dat sommigen als advies geven: 'joh, wat maakt het uit. IK vond het toen ook zo fijn, want..." Het gaat er geloof ik niet om wat een ander fijn zou vinden. Respect voor je moeder? Uiteraard! Alleen mag het respect van twee kanten komen. Dit betekent ook dat je elkaars grenzen respecteert. Als je kind aangeeft (hoe klein of groot het is) dat zij iets echt niet wil en daarbij voor haar goede argumenten geeft, heb je dit te respecteren. Andersom is dit natuurlijk ook zo. Als een moeder wat ouder wordt, maar zij wil zo lang mogelijk dingen zelf te doen, heb je dit als dochter ook te respecteren; ook al wordt ze ouder en langzamer. Ga je dan ook alles voor haar doen onder het mom van 'ik help haar want ze kan het niet zo goed meer'? Je overschrijdt dan grenzen. In dit geval geeft TS aan dat ze haar moeder in eerste instantie niet direct na de bevalling erbij wil hebben. Ze wil een moment genieten met man en kind, voordat moeder langs komt. Lijkt mij een heel goed argument en moeder heeft haar grens te respecteren. Als achteraf blijkt dat ze/je moeder er toch bij had willen hebben, tja..dan heb je pech en weer iets geleerd. Wij weten niet hoe de moeder van TS is. Misschien is het een zeer dominante vrouw die grenzen niet respecteert en alles direct wil overnemen? Geloof in jezelf! Geef aan wat jij wil, maar dit kan natuurlijk op een nette manier. Werkt 'vriendelijkheid' niet? Dan maar wat korter en duidelijker. Blijkbaar heeft zij dit dan nodig. Je loopt dan wel het risico dat ze boos wordt. Dit moet je dan voor lief nemen, want je kunt haar reactie niet bepalen. Sterkte meid!
Ik heb ook zoiets van ik bel wel wanneer ze er is. Maar mijn mama wil dus ook weten wanneer het begint. Aan de ene kant vind ik het bij haar niet zo erg omdat ik weet dat ze pas komt wanneer ik er aan toe ben. Mijn vriend vind dan op zijn beurd dat we het dan ook aan zijn ouders moeten vertellen. Maar zijn familie staat dan per direct op de stoep om achter de deur te wachten en dat vind ik een vreselijk idee
Ik vind het echt altijd zo flauw en kinderachtig, van die moeders en schoonmoeders die zich maar blijven opdringen!!! Echt respectloos! Jullie bevalling, dus jullie beslissen. Toch erg dat je je om dát soort dingen druk moet gaan maken terwijl je best wat anders aan je hoofd hebt.
Ik zou gewoon niks melden. Mijn SM wilde het ook graag weten, en ik weet dat ze heel ongeduldig is. Probeer maar eens rustig te bevallen met zo,n zenuwpees die je het liefst de hele tijd belt/smst over hoe het gaat.. :O Nou nee bedankt! Gelukkig was mijn man er mee eens. Ben bij beide heerlijk (en snel) thuis bevallen. En tijdens de bevalling van de jongste lag de oudste nog te slapen. Hij werd 2 uur na de bevalling wakker en dat koppie toen hij ineens zijn broertje zag.
Ja het is ook zo dat als je het niet fijn vind niet doen...maar k bedoelde meer omdat ze er 3 uur over doet zoiets las ik...dat je het kan aangeven zodat ze wel als een van de eerste er is voor jullie. Maar ook je grenzen kan aangeven dat ze wel moet wachten op jouw sein. Zoiets?
Gewoon doen wat fijn is voor jullie... maar oh oh als ik dit lees zou ik willen dat ik mijn eigen moeder nog had, dan zijn dit soort dingetjes zo relatief!
Thans voor de reacties! Ik ga haar niet inlichten inderdaad maar wilde eigenlijk alleen weten of ik nou zo raar ben. De hele familie valt erover dat ik niemand inlicht. Maar normaal dus. Kruimel;wat afschuwelijk dat je geen moeder meer hebt
Oh echt niet dat jij raar bent/denkt. Wij hebben ook pas gebeld toen ons dochtertje 2 uur oud was. Ik moet er niet aan denken meteen familie aan mijn bed te hebben. En ik vind dat jouw moeder jouw beslissing moet accepten. Dan zou ik misschien ook gewoon zeggen dat ik haar zou inlichten en dit dan niet dioen..
Wij wilde ook pas bellen als ze geboren was. Ik werd zeer onverwachts ingeleid en toen hebben we onze ouders gebeld en gezegd dat we belde als "het" (wisten het geslacht niet) geboren was. Ik zou het niet melden, ze heeft gewoon jou wensen te respecteren of het nou je moeder is of niet. En daarnaast bepalen jullie wanneer ze mag komen kijken, ze kan zoveel willen maar als jullie dit niet willen moet je het ook niet doen.
Ja dat is heel erg jammer, zeker in zo'n periode als de zwangerschap mis je een moeder om je heen... oké weer niet zo als in jouw geval natuurlijk, dat is ook weer extreem