Hoi! Een paar dagen geleden ben ik uitgegleden en ben ik (gelukkig) op mijn bed terecht gekomen. Wel recht op mijn buik. Ik voelde geen pijn toen. Dacht ook, zal wel goed zijn. Maar sinds een paar dagen voel ik de baby minder, of dat denk ik.. ik weet het niet. Ben in een fase van de zwangerschap dat ik mijn kindje nog niet altijd goed kan voelen volgens mij. Zou het allemaal nog wel goed zijn?? Groetjes!
Je zit nu wel in een fase van de zwangerschap waarbij je je kindje nog niet iedere dag veel hoeft te voelen, dat hoeft in principe pas vanaf 28 weken. Je kindje is nog niet zo sterk (cq spierkracht is nog onvoldoende ontwikkeld) en daarbij wanneer je kindje dan richting je rug schopt.... dan voel jij dat dus nog niet. Verder is het ook wel belangrijk waar je placenta ligt.... ligt die aan de voorzijde, dan zul je ook minder voelen van je kindje. De placenta werkt dan nl als een soort van demping. Maar..... wanneer je je onzeker voelt of zorgen maakt, gewoon de VK bellen en uitleggen wat er is gebeurd.
Inderdaad de verloskundige bellen en uitleggen wat er is gebeurt. Nu weet ik wel dat kindjes daar heel beschermend zitten bij mama in de buik. Ze kunnen wel iets hebben. Maar begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Gewoon even bellen meid. Succes ermee !
Nee, heb nog niet gebeld. Soms voel ik me een beetje als een 'zeur' overkomen. Had vandaag genoeg afleiding, heerlijk genoten van het weer en een bbq met de schoonfamilie. Vanavond zat ik in de bank en voelde ik de baby weer bewegen. Dus, het zal wel goed zijn. Weet ook wel dat ik in de termijn zit dat je het nog niet altijd kan voelen. Gelukkig ligt de placenta achter, daar heb ik geluk mee. De ene dag voel ik haar toch wat meer dan de andere. Voel net op dit moment weer een paar plopjes, ben blij
Ik was ook bang een zeur te zijn en ik bel niet snel. Maar na een 'sprong' in mijn buik van één van de honden voelde ik mijn kleine ook minder. De dag erna toch gebeld omdat ik me een stukje herriner van wat de vk zei, 'er is geen drempel om ons te bellen' en 'je moet bellen als je de baby niet goed voelt' Ik kon gelijk langskomen, heb het hartje gehoord en was weer gerustgesteld. Placenta ligt voor en kleine is gedraait. Ik kon het toen dus niet goed meer voelen bewegen. Je bent echt geen zeur als je belt hoor' ze vinden het juist niet leuk als je niet belt als er zoiets is. Groetjes Manuk
Je baby is in principe goed beschermt in het vruchtwater, die vangt ook de klap op. Maar als je je toch nog ongerust voelt gewoon even langsgaan, daar zijn ze immers voor! Gelukkig ben je op je bed beland, die veert nog enigzins mee.
hier ben ik bij de eerste met 24 weken gevallen. en ik heb toen ook gewacht met bellen. maar toen ik wel belde werd ik gelijk naar de seh gestuurd voor een echo etc.de vk was echt boos dat ik niet gebeld had
Heb toch maar gebeld vandaag,, had ook wat bloedverlies vanmorgen, nou toen was het helemaal spannend natuurlijk. Maar alles was goed! Groei ligt op schema en het hartje klopte stevig!