mijn moeder!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door petra27, 28 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Hallo iedereen,

    Ik word gek van mijn moeder. Ze verwacht haar eerste kleinkind, maar het is net of zij een kind gaat krijgen. Ze koopt vanalles en nog wat. Zo heeft ze onlangs een pakje gekocht en dan zegt ze, dit moet je aandoen als je uit het ziekenuis komt. Zij zal er altijd op passen enz... . Via via was ik al te weten gekomen dat ze een koets ging kopen zonder mijn inspraak natuurlijk. Ik word er echt gek van. Ik heb er zelfs nachtmerries over vb. ik ben bevallen en voor de dokter het kindje aan mij geeft, neemt zij het in haar handen. Pfff! Ik heb haar er gisteren over aangesproken en natuurlijk was ze gekwetst en aan het huilen. Ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan. Mijn vriend word er ook heel zenuwachtig van. Vroeger keek ze niet naar mij om en nu is precies alles koek en ei. Dat wringt het meeste bij mij. Een vriendin van me zei dat ik maar gewoon moest laten doen. Maar dat kan ik niet. Ik hoop dat ze de boodschap heeft begrepen. Ik heb haar gezegd dat als ze toch zoveel geld wil uitgeven, ze een rekening moet opendoen voor de baby.
    Ik heb er echt schrik voor als de baby er is, dan staat ze iedere dag aan mijn deur.
    Och ja, ik moest het even kwijt

    Groetjes
    Petra
     
  2. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Hoi

    Ik begrijp je helemaal, ik ben nog maar net zwanger een m'n moeder heeft het nergens anders over. Ik heb nooit zo'n hele goed band met mijn moeder gehad. En nu is ze opeens zo geintereseert.
    Ik snap het aan een kant wel, maar tegelijk denk ik had die aandacht maar erder gegeven.
    Maar goed gewoon proberen duidelijk te zijn.
    Mijn moeder heeft altijd gezegt, ik wordt geen opvang oma. Wie het kindje krijgt mag het houden, en nu zegt ze steeds. Ik wil geen oppas oma worden maar als ik het graag wil zien dan kom ik het wel halen als het mij uit komt, gezellig een weekendje of zo. Niet dus he, je denk toch zeker niet dat ze alleen de leuke momente krijgt, nee het is mij wel goed. Ik bepaal dadelijk zelf wel wat er met mijn kindje gebeurt. Wel grappig dat jij het zelfde meemaakt, en misschien nog wel een tikkeltje erger, ik zou zeggen SUCCES!
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    pffff raar hoe moeders dan kunnen reageren.
    Maar het is wel goed om direct duidelijk tegen ze te zijn.
    Als je kindje er eenmaal is, ga je je steeds meer ergeren en kun je ook nog feller reageren terwijl dat misschien niet zo bedoelt was.
    Ik denk dat moeders zich realiseren dat zij dat al mee hebben gemaakt en dat voor hun die tijd niet meer terug komt.
    Dat is soms moeilijk te accepteren.
    Tja of het daar aan ligt weet ik niet maar zou wel logisch zijn.

    Gewoon eerlijk zijn werkt het beste denk ik.
    Succes ermee want makkelijk is het niet.

    Groetjes
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Inderdaad eerlijk zijn helpt t beste! Ik heb ook een ontzettend lieve maar zeer aanwezige mama, maar na een goed gesprek heeft ze toch wat meer afstand genomen, op een manier dat we allebei tevreden zijn..
    (nou moet ik wel zeggen dat ik wel een hele goede band met mijn ma heb..)
    liefs Sarina.
     
  5. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik heb het precies andersom mijn moeder heeft het niet veel over de zwangerschap en de baby's en heeft ook helemaal nog niks gekocht voor de baby's het zijn dan wel haar 3de en 4de kleinkinderen maar toch .
    ik vind het reuze irritant dat ze het er helemaal niet over heeft.

    groetjes anita
     
  6. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hallo,
    Ik wil je veel suc6 wensen. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ook denk ik als ik dit allemaal lees, hoe zou ik later zijn als ik een zwangere dochter had.
    Ik denk dat ik in die tijd wel met mijn kinderen er over praat, wat zij prettig zouden vinden. Maar ja, is misschien nu wel makkelijk gezegd dan gedaan. Ik denk dat praten met je moeder over hoe jij het vindt hoe ze doet de beste oplossing zou zijn.
    veel suc6 allemaal. :)
    Nancy
     
  7. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo,

    Ik kan me voorstellen dat een te aanwezige mama niet echt bevorderlijk is voor je humeur.
    Mijn moeder is al oma, van een tweeling en ze vraagt meestal wel hoe het met me gaat. Net als mijn schoonmoeder overigens, maar die heeft zowat de halve wereld al verteld dat ik zwanger ben; tis voor haar haar 1e kleinkind, dus begrijpen doe ik het wel. Het enige waar ik bang voor ben is dat onze vrienden via via er achter komen dat ik zwanger ben. Wij willen pas na 3 maanden het grote nieuws vertellen. Nu weten mijn ouders, schoonouders, zus en man het. En nu dus ook kennissen van mijn schoonouders (hopelijk spreken die niemand die wij weer kennen)... Begrijpen jullie het nog :)
    Liefs, Lise

    PS Maken jullie een onderscheid aan wie je wanneer het grote nieuws vertelt?
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij wilden ook onze mond langer dicht houden, maar met een week of 8 hebben we t al tegen mijn ouders en schoonouders verteld, en ach...nee toen konden we allebei onze mond niet meer dicht houden :rolleyes: , dus Nee wij hebben geen onderscheid gemaakt.
    Ik vind zelf ook dat stel het zou nog misgaan (vaak de reden waarom je t nog niet verteld) dan voel ik me ook waardeloos, en zullen mensen het ook merken en kan ik de steun vast ook goed gebruiken, maar dat is persoonlijk natuurlijk!
    Een hele fijne zwangerschap gewenst.
     
  9. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Totale herkenning!

    Weet hoe je je voelt... volgens mijn moeder is oma worden het beste wat je kunt overkomen...

    We maken thuis altijd grapjes dat ze mij heeft gekregen om vervolgens oma te kunnen worden :)

    Nu geeft gelukkig mijn moeder alleen geld uit aan dingen waarvan ik heb aangegeven deze nodig te hebben of ze helpt me met het huishouden (erg prettig overigens!)
    Mijn schoonmoeder is juist een die van alles koopt... het ergste is dat alle kleding die ze koopt totaal niet mijn smaak is en ook nog eens alles in licht blauw! Nu voel ik me 'verplicht' dat Jake die kleding moet dragen... gelukkig woont ze in Engeland!

    Groetjes,
    Jade
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik woon niet in NL en kan met mijn moeder alleen alles delen via de telefoon enzo.
    Klinkt raar, maar soms zou ik willen dat zich er zo lekker mee kon bemoeien.
    Ik mis haar onwijs nu ..
     
  11. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    Ja, als ze niks zou zeggen, zou ik het natuurlijk ook niet fijn vinden. Het is ook niet prettig wanneer de oma's in spé totaal geen interesse hebben. Sinds ik het heb gezegd is het redelijk rustig. We zullen zien hoe het verder verloopt. Maar ik heb me voorgenomen om steeds eerlijk te zijn en niet te wachten tot ik ontplof, want dan zal ik haar eens zo hard kwetsen.

    Groetjes
    Petra
     

Deel Deze Pagina