@cindy24 meid ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan.. Maar ookal ben je er nu nog niet klaar voor, er komt een dag dat je er wel klaar voor bent. Je moet voor nu even voor jezelf en je gezin kiezen. Ik zou wel aan je moeder op jouw manier laten weten dat je even rust nodig hebt en dingen op een rijtje wil zetten. Dan kun je zelf kijken hoe en wanneer je op jouw manier contact met je moeder wil hebben. @angel dank je wel...Het heeft mij ook erg veel tijd gekost om er zo tegen aan te kijken hoor. Maar ik maak het vaker mee in mn omgeving, zo ook bij mijn schoonvader. Hij heeft zijn kleinzoon nog nooit gezien, en mn zoontje is nu al 3 mnd. Maar hij is er ook nooit voor mijn vriend geweest. Mensen veranderen niet meer als ze op een bepaalde leeftijd zijn, die zullen zo blijven. Maar jij kan je wel aanpassen, en een invulling geven op jouw manier, waar jij je prettig bij voelt. Dat is heel moeilijk en zal niet 1,2,3 gaan, maar uiteindelijk is dat de enige manier om een 'rustig' leven te leiden tussen de hectiek van moeilijke vaders en moeders @cindy24 sterkte meid en ik hoop dat je tot een goede beslissing komt.