Het zou misschien idd ook met het oppassen te maken kunnen hebben. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dan nog is het niet leuk zo'n reactie. ALeV heb je enig idee waarom je moeder maar weinig interesse in je dochter lijkt te hebben? Dat lijkt me heel erg. Nog veel erger dan een schoonmoeder met weinig interesse.
dat is wel vreemd zeg, dit is je tweede of niet? mijn moeder zit nu al te 'zeuren'dat ze nog een kleinkind erbij wilt. Maar ik roep meteen neeeeee ik hoef niet hahha
Mijn schoonouders vinden 2 meer dan genoeg en geven dit ook dikwijls aan. Ze vinden dat het erg druk zou zijn met 3, dat je leegloopt financieel en oppassen durven ze al helemaal niet op 3! Ach ik moet er wel om lachen hoor... Het is ook wel zwaar om schoonmoeder en dan ook nog oma te zijn denk ik want die moeten toch altijd alles maar leuk vinden en precies doen wat de kinderen willen Ik zou er in jouw geval over een paar dagen op terugkomen.
Het is zeker niet leuk om zo'n reactie te krijgen, maar het is wel een eerlijke reactie (hoe tactloos ook...). Ik denk ook dat het te maken heeft met het oppassen. Als ik kijk naar mijn ouders. Zij passen 1 dag in de week op hun kleinkind en mijn moeder (die nog goed fit en actief is) geeft soms al aan dat het toch best druk is om op zo'n kleintje te passen. Inderdaad, onderschat het oppassen niet, zoals iemand anders hier in dit topic ook al aangaf. Maar goed, het is geen aardige reactie en kan me voorstellen dat je er van bent geschrokken. Zou er ook nog even op terugkomen bij haar, want anders ga je het zelf helemaal invullen. Succes ermee en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die de reactie van schoonmoeder "snappen". Wat haar reden ook is, zoiets zeg je niet! Al is het om oppassen of financiën... Gaat haar niks aan en ze kan gewoon blij reageren en als ze dat niet is, is het wel zo fatsoenlijk om iemand te feliciteren.
Jah ik denk nu dat ze gewoon niet goed bij haar hoofd is Maar ze mag niet eens meer bij mij binnenkomen. Ik wil jouw topic niet vervuilen hoor met mijn probleempje hihi. Maar als jouw sm dol is op de andere kinderen komt het vast wel goed.
sjonne zeg wat een reactie? ----past ze op jou kinderen ofzo je schoonmoeder, dat ze bang is om strax ook op de 3e te passen, dat ze geen nee durft te zeggen. ----Of ze heeft zelf minder dan 3 kinderen dat ze jaloers is
Wat een rotreactie , waarschijnlijk kwam het onverwacht en was het eruit voor ze er erg in had , maar dan nog , zeg je zoiets niet ...... En als het met het oppassen te maken heeft , kan ze daar toch eerlijk in zijn , hoeft niet op deze manier , dat 3 kindjes teveel is , dan zal daar een oplossing voor gezocht moeten worden .. Het komt vast goed , ik zou haar gewoon eens bellen en vragen waarom ze zo reageerde .. Gefeliciteerd trouwens nog met je zs !
Nou wat een teleurstelling.. Vooral de opmerking hier ga je spijt van krijgen zou mij dwarszitten. Toch knap dat andere mensen precies weten hoe jij je gaat voelen.... Wel erg lieve reactie van opa!
Heb niet alles gelezen alleen de begin post! Vind het heel rot voor jullie dat ze niet echt blij reageert! Maar wat ik me afvraag passen ze nu ook al vaak op jou kinderen in de weeek? En dat ze het gewoon even een overdonderd idee vind nog eentje erbij ? In dat geval kan ik me haar gevoel wel voorstellen 3 jonge kindjes is ook erg veel! Des al niet te min had ze dat beter kunnen zeggen als dat zo was, want nu komt het heel onaardig en vervelend over!
Zou mij niks verbazen als mijn moeder ook zo zou reageren... In die exacte woorden. Ik ben enig kind, bewust naar mijn weten. Nu wilden wij eigenlijk redelijk snel na Ilias weer zwanger worden, maar toch heel even gewacht, toen twee miskramen en toen weer zwanger, dus uiteindelijk zit er straks bijna 3 jaar tussen. Daar kon ze dus niet zoveel over zeggen én ze wist dat we weer zwanger probeerden te raken. Maar toen ik vertelde dat een vriendin van ons ook weer zwanger was (van de tweede, terwijl de eerste toen net een jaar was of zo), was haar eerste reactie ook: Wat snel achter elkaar! Ik zei nog: Als die 2e wordt geboren, is de 1e al 1 3/4 jaar (20 maanden), maar dat vond ze dus te kort op elkaar, met een duidelijke toon/blik van wat ze dan van die vriendin vond. Ik zei ook dat mijn man en zijn broertje precies zoveel schelen (zo van: vind je mijn schoonmoeder dan ook stom?), maar daar reageerde ze alleen maar op met 'Sja...' Mochten wij ooit nog een derde willen, kunnen we daar niet te lang mee wachten (vind ik, omdat ik al 33 ben). Dus wij zullen ook wel commentaar krijgen. Maar misschien komt het nooit zover... we zullen zien... Sja, hoe ga je hiermee om? Ik zou zeggen, geef haar tijd (maandje of twee?) om aan het idee te wennen. Gewoon niet meer over beginnen. Hopelijk draait ze vanzelf bij. En zo niet... Dan kun je altijd het gesprek aangaan met haar en haar vertellen dat ze jullie hier heel erg mee kwetst.
Mijn dochter was net 1 toen ik weer zwanger was, toen ik het mijn moeder vertelde ( die helemaal gek is op haar eerste kleinkind) was ze ook helemaal niet blij....is het niet te snel vroeg ze? Ik vond haar reactie ook helemaal niet leuk maar na een aantal maanden was ze superenthousiast....ze wilde gewoon dat IK het niet zo druk zou krijgen met 2 kids...ze is helemaal gekvan haar 2 kleinkinderen nu
Wat een lullige reactie van je s-moeder. Hier waren beide ouders erg blij toen we vertelde over de 3e zwangerschap, ook al was het erg dicht op elkaar. Alleen mijn broer en s-zus waren niet blij en hun enige reactie was (naar mijn ouders toe): zo die zijn stom.
Wat een stomme reactie van je schoonmoeder. Ik zou het gewoon even laten rusten, haar even de tijd geven en dan kijken of ze zelf met een ''sorry'' oid komt. Hier ook geen leuke reactie. Wel van mn ouders en schoonmoeder en rest van fam. Alleen schoonpa viel geloof ik van zn stoel zo'n beetje (hij doet nu overigens wel normaal) en schoonzus hebben we nu ruzie mee hierdoor. We nemen gewoon even een tijdje geen contact meer op en laten het lekker zoals het is. Als ze er niet blij mee kan zijn dan is dat haar keuze maar ik heb geen zin in ruzie iedere keer dus ik praat niet meer tegen dr. Misschien gaat het over na een tijdje maar er zijn ook dingen gezegd waardoor ik toch echt eerst excuses wil. De tijd zal het leren. Hoop dat je schoonmoeder alsnog bijdraait. Misschien kun je als ze niet bijdraait anders samen met je vriend een gesprek met haar aangaan dat haar reactie voor jullie niet leuk is geweest.
jeetje ik zou ook niet blij zijn met zo'n reactie zeg! Ook al is het om het oppassen zou ze het anders kunnen brengen, dus eerst feliciteren en dan pas haar zorgen uitspreken over het oppassen, ze zal het niet verplicht zijn neem ik aan. Hier hebben we dat ook duidelijk van te voren aangegeven dat als ze wilde oppassen ze rekening moesten houden dat er als het mocht lukkken ook een 2e en een 3e zouden komen. Hier waren de reacties wat terughoudend toen ik dit keer weer zwanger bleek maar dat kwam omdat ik hiervoor 3 miskramen gehad heb en ze dus heel bang waren dat het weer mis zou gaan. Ze zijn natuurlijk wel heeel blij voor ons
Je hebt straks drie kinderen héél vlak na elkaar. De oudste uit 2010, middelste uit 2011 en de jongste komt in 2012? Dat is voor mensen tegenwoordig al heeeeeeel wat! De norm is tegenwoordig 2 kids...wil je meer dan 2 kids dan spoor je niet. Heel raar eigenlijk want het is toch je eigen leven en verantwoordelijkheid. Wat je schoonmoeder betreft denk ik dat het gewoon een shock is dat het 3de kindje zich zó snel aankondigt. Mijn broertje kan echt preken dat ik het bij 2 kinderen moet houden want ja, het leven is duur etc, etc, etc.. Terwijl hij en zijn vriendin zelf wel een groot gezin willen. Je schoonmoeder is wel eerlijk, maar had het wel wat tactvoller kunnen brengen!!
Helaas ken ik het gevoel. de reactie van mijn moeder was. Een kind, die kost alleen maar geld. Ook geen felicitatie. Achteraf was ze boos dat ze niet vernoemd was. Vond dat ze daar geen recht op had. Nu bijna een jaar later is ze wel blij met haar kleindochter.
Ik ben echt nog niet wakker, geloof ik! Ik las: schoonpa viel van zijn stoel (dat doet ie nu overigens normaal ook)
Erg klote reactie idd! Al moet ik zeggen dat ik zo'n reactie wél zou begrijpen in sommige situaties. Voorbeeld: stel ik word straks voor de 1e keer oma, super blij enz enz. Kindje is er maar word meer bij mij als oma gedropt dan dat het bij de ouders zelf is. Ook hebben de ouders vaak ruzie en het financieel erg slecht en kloppen continu bij mij aan voor financiële hulp. Als mijn zoon dan meld nr 2 of 3 te krijgen zou ik dan heel erg moeten slikken hoor. Ik ben dan wel blij voor ze, maar zie de bui dan al hangen dat dat kindje ook vaak bij mij gedropt word, en ze financieel ook bij mij aan komen kloppen omdat ze zelf geen rooie cent hebben.