mijn nachtmerrie komt uit

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door loopy, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pekske

    pekske Fanatiek lid

    25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    volgens mij mag je je kindje pas aanmelden bij de burgelijke stand als je 26 weken bent.
    ik mocht dat dus ook niet.

    het zou voor mij dus een reden zijn om als ikhet nog een keer mee zou moeten maken dat ik dan wacht met inleiden tot ik die weken heb bereikt.
    dat is precies wat ik bedoelde met laat je goed informeren en denk goed na hoe je alles wilt doen.

    ik mocht er toen ook voor kiezen om mijn kindje uit te dragen en de natuur zijn gang laten gaan.

    ik heb dus ook foto`s en het kaartje van het bedje in het ziekenhuis.

    zijn zoveel dingen die mogelijk zijn, maar waar je niet makkelijk aan denkt als je het mee maakt.

    sterkte
     
  2. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Vreselijk! Meid ontzettend veel sterkte gewenst! Hier zijn gen woorden voor....
     
  3. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    beste loopy,

    ook ik wens je heel veel sterkte met de tijd die komen gaat en het verwerken van het verlies van je lieve bas.

    zelf heb ik ook een kindje verloren met 24 weken, dus weet heel goed wat je doormaakt en zoals eerder al gezegd is, vraag het verplegend personeel om foto's te maken, voet en hand-afdrukjes te maken en alles te doen zoals ze bij een gezonde baby ook zouden doen, zoals het armbandje met de naam wat baby's omkrijgen na de geboorte en het ziekenhuiskaartje met de gegevens van bv. gewicht en lengte.
    zelf zouden wij er op het moment zelf nooit aan gedacht hebben maar de verpleegster die ons bijstond tijdens de bevalling heeft daar godzijdank allemaal aan gedacht en deze herinneringen zijn ontzettend dierbaar.
    wij hebben er een mooie collage van gemaakt en in een fotolijst gedaan.

    wat betreft het aangeven van de geboorte ligt de grens wettelijk gezien bij 24 weken, voor de aangifte is het nodig dat je een geboortebewijs moet overleggen aan de burgelijke stand. het punt is dat de gyneacoloog vaak geen geboortebewijs wil maken als het kindje voor de 24 weken word geboren omdat in medische termen het dan nog een miskraam word genoemd en het kindje niet levensvatbaar is. probeer jou gyneacoloog ervan te overtuigen dat het voor jou heel belangrijk is om dat geboortebewijs te krijgen en dat je het wil aangeven bij de BS als een soort bewijs van bestaan hebben (klinkt heel klinisch maar zo bedoel ik het niet) wij hebben ook veel moeite moeten doen om dat bewijs te krijgen (ons kindje was officieel 23 weken en 5 dagen) dankzij de inspanning van de uitvaart ondernemer bij de gemeente-ambtenaar, want ook deze houd zich vaak aan de termijn van 24 weken, konden wij ons kindje gewoon aangeven. zij vond nl. dat het emotionele belang van de aangifte belangrijker was dan het wettelijke belang mede door het feit dat het voor de toekomst geen gevolgen zou hebben met betrekking tot bv. erfrecht oid.

    nogmaals heel veel sterkte en mijn PB staat altijd voor je open

    liefs nienke
     
  4. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Vreselijk. Heel veel sterkte
     
  5. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    gisteren en vandaag zijn als een roes voorbij gegaan. gisteren moest ik naar het LUMC voor een tweede echo, en er bleek ook nog heel wat mis met het hartje van kleine Bas. Vanmorgen moest ik voor een vruchtwaterpunctie, ze gaan onderzoeken of er niks erfelijks was, met het oog op de toekomst. de afspraak was om kwart over 10 maar we moesten bijna een uur wachten en ik kon bijna niet stoppen met huilen, vooral ook omdat er iemand met een pasgeboren kindje vlakbij zat. het gehuil ging me door merg en been, dat had ik ook zo graag gewild... dondedagochtend ga ik met de gyn in mijn eigen ziekenhuis bespreken hoe verder en wanneer is moet bevallen.
     
  6. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Nog heel veel sterkte toegewenst, ik krijg er helemaal koud van!
     
  7. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Woorden schieten te kort, maar toch;
    Veel sterkte voor nu en in de toekomst.
     
  8. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wat vreselijk dat je nu net bij iemand met een pas geboren babietje moest zitten. Terwijl ik dat lees gaat het mij ook door merg en been......wat een vreselijk verdriet. De roes zal wel blijven totdat alles voorbij is.....lievrd, hele dikke knuffel.....
     
  9. pekske

    pekske Fanatiek lid

    25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    heel veel sterkte loopy.

    volg je gevoel en vind niks raar, wat voor mening andere mensen ook zullen hebben, het is jou proces!
     
  10. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    lieve loopy,

    ik wens je heel veel sterkte en kracht toe voor dit vreselijke en oneerlijke verdriet....

    liefs janneke
     
  11. dreams

    dreams Fanatiek lid

    19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Lieve loopy

    Nogmaals heel veel sterkte en kracht
    Dat ze dat niet apart doen, zodat jij die pasgeboren baby's niet kan horen.
    Wat moet dat moeilijk voor je geweest zijn.
    Nogmaals heel veel sterkte meid.

    Groetjes dreams
     
  12. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Heel veel sterkte meid.

    Ik zit je verhaal met tranen te lezen.

    Liefs, Mirelle.
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    :( Ongelooflijk! Als ik bij het WKZ kom, vragen ze altijd netjes of ik in de wachtkamer wil zitten of apart. Zodat ik niet tegen de zwangere buiken en de pasgeboren kindjes hoef aan te kijken. Zeker als het nog zo vers en rauw is, is het onverdraaglijk om andere mensen met hun prille geluk te zien. Afschuwelijk voor je. Nogmaals heel veel sterkte, je mag me altijd een PB sturen als je dat wil.
     
  14. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ook ik weet eigenlijk geen woorden te vinden........ik wens je in ieder geval alle kracht en heel veel sterkte toe voor nu, maar ook voor de tijd die nog komen gaat.

    Liefs,
    Ramona
     
  15. olga

    olga VIP lid

    26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Lieve Loopy,

    Wat een moeilijke dag gisteren! Het prille geluk van een ander is dan gewoon te moeilijk om mee om te gaan. Dat kan ik heel goed begrijpen en lijkt me een volkomen logische reaktie. Vreemd wel dat ze daar in het ziekenhuis niet beter op letten...

    Bespreek alles goed en zorg dat je achter je beslissingen staat. Het moet voor jou en kleine Bas gaan zoals jij het graag wilt.

    Nogmaals succes en sterkte, liefs olga
     
  16. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Lieve schat,

    Ik zit hier met je mee te huilen. Ik vind het zoooooooooooo erg voor je en heb echt geen woorden voor!
    Mocht je een luisterd oor nodig hebben, ik sta voor je klaar!

    Dikke knuf,
    Jufffie
     
  17. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Heel veel sterkte! ;)
     
  18. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Veel sterkte !
     
  19. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Lieve Loopy...
    ik vind het zo vreselijk erg meid...
    ik wens je heel veel sterkte.....
    en ik denk aan je....
     
  20. Niet meer actief

    nogmaals heel veel sterkte...

    Wat een vreselijke tijd heb jij zeg...
     

Deel Deze Pagina