Wanneer boosterprik (medio dec positief getest)?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bunchy, 14 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ik meende pas na 3 maanden… nu lees ik echter op Rijksoverheid.nl dat je wel in q moet als je in aanraking bent met besmet persoon als je geen booster hebt tenzij je in 2022 positief getest bent…. Wij waren medio dec positief getest…

kan het kwaad om nu al te boosteren?
    Vanwege werk heb ik grotere kans op besmetting nl…

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Ik lees dat je niet in quarantaine hoeft na je booster 1 week geleden of als je afgelopen 8 weken positief was. Dus dan hoef je de komende weken nog niet in quarantaine. Dan zou ik de booster nog uitstellen.

3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Wij heb en het 20/1- gehad en gaan eind januari boosteren
    Dan zitten we op 2/2,5 maand

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    waar lees jij dit?

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Het is aangepast! Ik zie het nu… dank en fijn!

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Maar na besmetting hoef je 8 weken niet in quarantaine en je booster mag je pas na 3 maanden (na besmetting) halen... zit je toch 4 weken te hopen dat je niemand tegenkomt ofzo???

7. Mapje

Mapje Niet meer actief

:roflmao: Inderdaad.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik twijfelde zelf nog over de booster voor man en mijzelf. Maar die quarantaine regel is voor ons wel doorslaggevend om te gaan boosteren. Wij zitten zelf alleen nog voor man in dubio wanneer hij de booster kan halen. Hij testte in december met thuistesten (van verschillende merken) totaal 5x positief. Bij de GGD negatief met pcr test. Ik geloof dat de pcr vals negatief was maar volgens de GGD is de kans groter dat alle thuis testen vals positief waren. Ik deel hun mening niet. Dus toch wachten tot 3 maanden na december met de booster of uitgaan van die negatieve pcr en wel boosteren nu al?

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik zou de booster gaan halen.

Het is wel heel gek dat je 5 positieve zelftesten hebt en een negatieve pcr. Maar zou dan nu toch de GGD hierin volgen.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dan wel in quarantaine na contact inderdaad. Ik zit nu ook in die periode, tussen 8 weken en 3mnd.

GossipGirlxoxo en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

ja was zeker gek, helemaal omdat ik na die negatieve pcr expres nog 2 andere merken heb gekocht en ook deze positief aangaven. We hebben toen gehandeld alsof hij positief was dus wel in Q. Tot zijn klachten 24 uur over waren. En de rest van het gezin na 5 dagen testen maar die waren ook allen negatief.

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63

Ik twijfelde ook, maar nu weet ik het...
    Ik ga niet boosteren...
    Ik vind die veranderende quarantaine maatregelen overkomen als middel om mensen alsnog te laten boosteren en eerlijk gezegd ben ik die manipulatie helemaal zat.... Ze bedenken steeds wat anders om onze keuzes te beïnvloeden en dat vind ik écht niet ok...

Daarnaast heb ik november Corona gehad en is er geen betere bescherming dan het al gehad hebben...

Dan maar geen QR code (die heb ik natuurlijk nog wel omdat ik positief geweest ben, maar dat willen ze natuurlijk ook gaan veranderen....)

Nikki23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina