Ziekenhuistas

Discussie in 'De bevalling' gestart door MilanFleur, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Hoi allemaal,

Als ik overal hoor/lees wat je allemaal mee moet nemen als je in het ziekenhuis wilt bevallen, heb ik het idee dat iedereen aankomt met een hele grote tas of koffertje. Ikzelf heb nog niets klaarstaan, hebben nog een paar weken maar was even benieuwd.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Of ben ik de enige die zo veel mee wilt nemen?

xx

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik heb juist het gevoel dat ik in vergelijking veel te weinig meeneem... over die grote tassen gesproken, al beetje bij beetje komt er steeds wat bij...

wat wil je allemaal in de tas stoppen ???

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Haha ik neem waarschijnlijk teveel mee maar ik hou ervan iets te veel bij me te hebben. Liever dat dan dat ik manlief naar huis moet sturen omdat ik 1 ding vergeten ben. :D

Bij ons staan nu 2 koffers klaar, 1 voor het ziekenhuis en 1 voor het kraamhotel waar ik na de bevalling een dag of 4/5 zal blijven.

Hmm, volgens mij is de ziekenhuiskoffer ongeveer 70 cm hoog. Zit helemaal vol, met mijn spullen, van manlief en de beeb. En ook de nodige verzorgingsspulletjes, zodat ik er niet al te vreselijk uit zal zien haha. Ik heb echt werkelijk alles ingepakt waarvan ik ook maar vermoed dat er een kans is dat ik ernaar kan zoeken.
    Haarspulletjes, makeup spullen, gezichtsreinigers, washandjes, handdoek, extra sokken en ondergoed etc etc.

Ik vind het gewoon prettig om mn eigen spullen bij me te hebben. :)

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had de vorige keer een trolleykoffertje bij mij, nu heb ik alles in de luiertas gestopt. Maar ik heb ook wel minder bij me. Gewoon de standaard dingen, schone kleding voor mezelf, 2 complete setjes voor de baby, omslagdoek en deken voor de maxi cosi, toiletspullen...dat is het wel zo'n beetje. De rest heb ik de vorige keer ook niet gebruikt.

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik had een grote sporttas vol voor mezelf een een grote luiertas vol voor het kindje. Ik had zoveel bij, omdat ik al wist dat ik na de bevalling 7 dagen moest blijven. Dus ik had meteen maar alles meegenomen voor de hele week.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    2 nachtjaponnen waar ik in wil bevallen (1 voor reserve). Schone kleding, sokken en ondergoed voor nadien, douchegel, deo en lensenvloeistof. 2 setjes incl mutsjes voor de baby, een borstel. Slofjes voor na het douchen, jasje baby en omslagdoek voor in de maxicosi + extra dekentje.

Voor mn man niks bij hoor.

7. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de babytas gewoon goed gevuld. Maar het is een luiertas vol, dus zo'n grote tas is het ook weer niet.

En mijn eigen tas heb ik niet zoveel in gedaan hoor. Er zit nu in:
    -toilettas met inhoud
    - Trainingsbroek
    - Shirtje 2 x
    - Vest
    - Twee paar sokken
    - 5 onderbroeken
    - BH (geen voedingsbh, want die heb ik nog niet maar die komt er nog in)
    - kraamverband (hoeft volgens mij niet eens, heeft het ziekenhuis maar ja voor de zekerheid dan maar)

Dat was het!
    Mocht ik moeten blijven, dan is ons huis 10 minuten rijden ervandaan en haalt vriend wel spullen op.

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb er wel spullen inzitten voor mijn man. Stel dat de bevalling lang duurt en er een nacht tussenzit, dan is het voor hem wel heel fijn om gewoon schone kleding te hebben. Spijkerbroek vond ik onzin, dat dan wel een dagje langer. Maar een schoon shirt, trui, sokken en ondergoed vind ik wel minimaal.

het ligt er ook maar aan wat voor kleding jezelf fijn vind! ik hou van sweaters en die nemen wel ruimte in!

dus bij ons een weekendtas vol!

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    :$:$
    Ik ben mijn man helemaal vergeten bij het inpakken van de vluchtkoffer!! Hahaha nu je het zegt, hij is er dan ook nog....

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik had bij;

Huispak
    t-shirt waar ik in bevallen ben
    sokken
    sloffen
    ondergoed/bh
    toilettas en make-up
    Camera/lader/telefoon
    voor mijn man een schoon t-shir/sokken/boxer en toilettspullen, dit omdat ik in kraamhotel bevallen ben. Helaas werdt ik na bevalling door bloedverlies en totaalruptuur medische dus mocht hij niet meer blijven. Dus dit was achteraf voor niets.
    En natuurlijk de babyspullen.
    Ik heb alles op manlief zn spullen na gebruikt. Had 1 weekendtas voor mezelf/man en luiertas voor de kleine.

En o ja tip;

Ik had dextro in mn tas,en wat sultana's. Dextro voor mij en de sultana's voor mn man. Ik had bijna niet gegeten toen mn bevalling begon,dextro hield me op kracht!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik heb gewoon een flinke trolley koffer...geen idee meer wat er precies allemaal in zit, hij staat al zo veel weken gepakt klaar... Maar in ieder geval 2 nachthemden/big shirts, kleding voor naar huis, voldoende schoon ondergoed en sokken, verzorgingsspullen (tandenborstel, tandpasta, shampoo, zeep, enz.), slippers, drie setjes kleding voor de baby, omslagdoek voor de baby, zooi sultana's en zooi drinken. Voor manlief zit er geen kleding in...hij trekt maar wat schoons aan voor we weggaan. :D

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb vorige keer niet zoveel meegenomen, enkel een nachtpon, schoon ondergoed, toiletspullen en schone kleren. En voor de baby 2 setjes kleding en een jasje. Volgens mij was dat het wel. Op t laatst nog wel de oplader van mn telefoon en mn vk papieren en pons plaatje enzo erbij gedaan. Paste gewoon in de luiertas.

Voor mn man had ik niets bij me hoor, tijdens de avond en nacht vol weeen is het écht niet in hem opgekomen om zich om te kleden en na de geboorte moesten baby en ik nog 1 dag en 1 nacht blijven, maar hij mocht niet blijven slapen. Dus hij is naar huis gegaan om wat bij te slapen, te douchen en zich om te kleden en is later weer voor een paar uurtjes teruggekomen. Als ie wel zou mogen blijven, zou ie rustig even wat spulletjes kunnen gaan halen thuis.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Jeetje het is al lang geleden maar ik zal eens even nadenken:

- schone kleding voor mezelf na bevalling
    - slippers voor onder de douche
    - 2setjes kleding voor de baby
    - wikkeldeken voor de baby
    - schoon shirt voor manlief
    - sultana & dextro (voornamelijk voor manlief uiteindelijk ik was te misselijk om te kunnen eten ;))
    - drinken voor manlief
    - labello voor droge lippen
    - extra paar sokken voor tijdens bevallen
    - speentje baby
    -mutsjes baby
    - papieren VK
    - extra batterij fotocamera
    - telefoonnummer van kraambureau

Wat ik uiteindelijk vergeten was maar toch niet geheel onmisbaar:elastiek voor in mijn haar (gelukkig was er een verpleegkundige die extra bij zich had. En ik zal vast nog wat vergeten zijn... hahaha

14. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Voor mezelf had ik 1 weekendtas vol spullen.
    En voor mn dochter had ik een luiertas vol.
    Had veel te veel mee....

15. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb 'm van de week ook eindelijk klaar gezet, maar ik heb ook een pak kraamverbanden er in, maandverband, zoog kompressen, je weet nooit hoelang je er moet blijven toch?

Verder heb ik, beval T-shirt, 2 leggings + 2 shirtjes als pyjama, 1 los zittende broek, shirtje, voedingsbeha, 1 paar sokken, 3 paar onderbroeken, badjas, pantoffels, 2 setjes baby kleertjes en een omslagdoek. Verder dan toiletspulletjes; Deo, tandenborstel, tandpasta, douchegel, haarlak+elastiekje=standaard, meer dan zat denk ik zo, koffer zit iig vol haha!

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit met aanvulling

+ elastiek en schuifspeldje
    + oordopjes voor als ik moet overnachten en niet goed in slaap kan komen
    + deo en haargel voor manlief
    + snickers en mars voor de honger van man en zus
    + make-up
    + toiletspullen
    + zeiltje en inlegverband voor in de auto (1e waren mijn vliezen gebroken)
    + rolletje pepermunt voor mezelf en degene die mee puffen.
    + nog 1 extra setje kleding (2 dezelfde maat, 1 maat groter)

Tis een aardig zware tas!

17. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ik ben alleenstaand mama dus om direct moeten zoeken voor anderen te voorkomen als ik wat langer moet blijven heb ik t volgende ingepakt;

baby
    3 setjes kleding, speentje en knuffeltje en flesje voor de zekerheid, mutsjes enz
    maxi-cosi voor terugreis

mezelf
    nachthemd 2x
    setje kleding 2x
    toiletspullen
    idd kraamverband (zekerheid)
    lekkere trui
    sloffen
    camera, oplader, telefoon, sleutels, zkh kaart
    en ook geld voor taxi of andere dingen voor nood contant

en voor mijn oudste zoontje heb ik een logeerkoffertje gemaakt met kleding, luiers etc. en wat noodgeld enz.

18. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

oh en idd ook zo'n zeiltje en handdoek etc klaarliggen voor in de auto. bij mijn 1e waren ook de vliezen gebroken als start

19. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Ben langzamerhand ook aan het lijstje maken wat er allemaal mee moet.
    In ons ziekenhuis moet er een muntje in rolstoel. misschien ook handig?

20. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Handig dit, ik lees zeker even mee

Deel Deze Pagina