Dit komt van de site van dierenpark Amersfoort. Ik volgde het allemaal een beetje, zielig hoor! Olifantenbaby gedood na geboorte Gisterenavond rond 11 uur werd in DierenPark Amersfoort het lang verwachte olifantje geboren. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar agressie ontstaan. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in DierenPark Amersfoort. Ook de moeder van Indra, Khine War War was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg echter om in agressie. Met helaas fatale afloop.
Het was echt vreselijk om te zien. Ik heb het gisteren gevolgd via de cam. Wees maar blij dat je het gemist hebt. Het heeft een ongelooflijke indruk op mij achtergelaten. Dag lief klein fantje! Ik zal je nooit vergeten!
Ja kan mij voorstellen dat het een naar gezicht was. Zag net dat er al een topic was, http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 039#888039 Deze kan dus wel dicht denk ik.