Ik ben naar sommige dingen nieuwschierig en dacht misschien is er iemand die mij antwoord kan geven. Ik heb een cyclus van 48 dagen ongeveer. Bij onze dochter duurde het ook bijna 2 maanden maar was toen wel gelijk zwanger. Nu lees ik wel eens over dingen als clomid en pcos. Maar als je pcos hebt is het dan zo dat je ook geen positieve ovulatietest hebt? Ook ben ik te zwaar en ben bang dat het daar ook mee te maken heeft...
Als je PCOS hebt, kan het inderdaad zijn dat een ovulatietest niet goed werkt. Je test kan altijd positief zijn zonder dat je een eisprong hebt. Of hij blijft altijd negatief. Bij sommigen met PCOS werkt een ovulatietest wel goed. Overgewicht staat vaak wel in relatie met PCOS. Doordat je hormoonwaardes en je insuline niet goed afgesteld zijn, kom je heel makkelijk aan. Met als gevolg dat de meeste vrouwen met PCOS overgewicht hebben. Maar als je overgewicht hebt, kan dit ook weer een negatief effect hebben op je cyclus. Dus je komt in een cirkel terecht: overgewicht wordt gestimuleerd door de PCOS, maar het kan ook een oorzaak zijn en je PCOS in stand houden. Door af te vallen kun je soms je cyclus verbeteren, helemaal kwijtraken lukt meestal niet.
Ikzelf heb ook PCOS. Blijft altijd lastig, wat was er eerst, de kip of het ei, oftewel komt PCOS door overgewicht of overgewicht door PCOS. Het advies blijft; afvallen, ben zelf ook te zwaar, maar mijn gynaecoloog zegt dat afvallen bij PCOS erg lastig is. Je kan wel een ovu-test doen bij PCOS en die zijn inprincipe wel betrouwbaar, alleen weet je niet wanneer je moet testen omdat je niet weet wat je cycluslengte is.... Je schrijft dat je een lange cyclus hebt. Miin gynaecoloog zegt dat een cyclus van 35 dagen nog acceptabel is, daarrboven kom je in aanmerking voor onderzoek/ behandeling. Denk er eens over na, eventueel beozkeje aan de huisarts om het voor te leggen, het kan nooit kwaad enk ik dan maar! Succes ermee!
hoi, ik heb zelf ook pco. ik heb nog geen overgewicht dus het wilt niet altijd zeggen dat je dit hebt. ik ben wel zeker 4 kilo bij gekomen vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil terwijl andere juist afvallen ik kreeg nooit posi ovu testen, maar kan je er geen antwoord op geven of dit wel of niet altijd zo is.