Herkenbaar. Die van mij is echter al jaren dood. Geen traan om gelaten, vals kreng dat het was. Mijn andere oma was gelukkig wel een lieverd. TO, ene oor in en andere oor uit. En desnoods het contact minimaliseren, dan heb je er geen last meer van.
Het is niet de oudoma... het is de OMA van het kereltje en de schoonmoeder van G89 :x raar wijf is dat Enne die :x is niet bedoeld richting Amdaa of G89
Ik lees je reactie nu pas. Zoals Hopmarjanneke al zei het is de oma van mijn zoon en mijn schoonmoeder. Mijn zoon is een heel gevoelig mannetje die zulke dingen haar fijn aanvoelt. Als hij alleen is, zonder de andere kleinkids, dan merkt hij dit uiteraard niet, maar zodra de andere kids er zijn, reken maar dat hij dit voelt. Zou jij het niet merken als jouw moeder, tante what ever, jouw broers/zussen keer op keer intensief knuffelt aandacht geeft, maar jou compleet links laat liggen. Er kan met moeite een "hoi" af. Ik kan me niet voorstellen dat dit niets met jou doet. Ongeacht dat er genoeg andere lieve mensen om je heen zijn die wel oprecht gek op je zijn. Geloof me het zal je steken. Mijn schoonmoeder behandeld mijn zoon en man exact het zelfde. Op social media hangt ze de liefhebbende moeder/oma uit. Maar ondertussen kijkt ze gewoon niet naar ze om.
Mijn opa doet dat ook bij ons ik krijg 200 euro en mn broertje 20 en een zak kippenvoer :/ we hebben er nooit wat van durven zeggen, maar met mn broertje heeft ie mindere klik dan met mij dus dat zal t wel zijn... Maar t blijft wel heel lullig. Ook tussendoor werd mij ook altijd geld toegestopt en hij kreeg nooit wat voor in zn spaarpot ofzo. Mn broertje heeft er verder nooit wat van gemerkt hoor gelukkig.
Ik weet nog hoe verbaasd ik was als volwassene toen bleek dat mijn oma wel altijd aandacht had gehad voor mijn neef. Als ik er als kind met mijn moeder naar toe ging, kreeg ik een stripboek in handen gedrukt en diende ik stil te zijn. Mijn moeder was trouwens als kind ook de mindere tussen haar broers en zussen als het om aandacht en liefde van mijn oma ging. Gelukkig had ik wel lieve grootouders aan mijn vaders kant.
Ik denk dat vaak onderschat wordt dat kinderen daar op die leeftijd zelf niets van merken. Hier ook zo. Niet met geld of cadeaus, maar vooral met aandacht. Ik kan gerust zeggen dat ze minimaal 10 x zoveel tijd doorbrengen met ons neefje dan met onze kinderen. Ja, mijn kinderen hebben dat ook wel door. Beetje sneu, ze hadden zelfs met 1 april op de kalender gezet dat opa en oma hier op bezoek zouden komem, gewoon omdat ze wisten dat het toch een 'grap' was en opa en oma niet zouden komen. Nee, die zaten weer bij neefje, die een vaste dag heeft in hun agenda. Hier komen ze soms een half uurtje op de koffie, vaak nog onder schooltijd, dus ze zien ze amper. Nou ja, gelukkig hebben ze nog andere opa's en oma's, ben hier ondertussen ook wat klaar mee.
Vind het erg lullig voor jou zoontje en idd kinderen voelen dit aan. De oma van mijn vriend doet dit dus ook. Zo erg dat ze nu met niemand meer contact heeft. Zijn zus werd altijd links gelaten door oma en mijn vriend was het lievelingetje.Mijn vriend krijgt 100 euro voor zijn verjaardag en zijn zus 20. Nu gaat het idd niet om het bedrag maar leuk is het niet. Zo stond zijn oma in onze net geleverde babykamer te vertellen dat die van ons mooier was dan die van zus der kindje. Zijn zus stond in de woonkamer en hoorde dit zijn oma ontkende keihard. Enzo is er nog veel meer gebeurd iedereen tegen elkaar uitspelen. Er is toen een ruzie geweest en sindsdien ligt oma links.