Mijn omgeving denkt dat ik heel snel zwanger zal zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zip83, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zoals de titel al zegt... Mijn omgeving denkt dat het heel snel zal gaan bij ons... Natuurlijk hoor ik dat graag. Ik hoop het natuurlijk zelf ook maar goed stel dat het helemaal niet zo snel gaat hoe ga je daar dan mee om? Ik mag nu nog een paar dagen wachten op mijn ei en ik hoop dat het deze ronde raak is... Maar dat wordt toch weer afwachten en klussen natuurlijk... Hebben meer meiden daar "last" van dat de omgeving zo mee leeft? En hoe is dat voor jullie?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Gee idee, in mijn omgeving weet niemand het! Wel zo lekker, heb geen zin in al die vragen... ;)

3. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey Blike... Ik denk dat dat inderdaad ook wel heel fijn kan zijn... Ik heb ook wel van die momenten waarop ik hoop dat niemand het weet... Maar goed dat is niet terug te draaien en ik blijk van alle kanten uit te stralen dat ik heel graag een kindje wil... Dus ik heb het ook niet zo goed kunnen verbergen...
    Wel leuk voor jou als je straks het goede nieuws kan gaan vertellen dan is je omgeving wel erg verrast.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Dat dachten ze bij ons ook.

Mijn moeder en vader zijn zo vruchtbaar als wat! En mijn schoonouders ook, dus bij ons werd ook gezegd; jullie zijn zo zwanger! Niet wetende, dat we al een jaar bezig waren!

Inmiddels zitten we in ronde 25 en nog geen beebje!

5. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey G89... Jeetje wat erg voor jullie! Daar ben ik dus ook wel eens bang voor... Wij zijn pas net begonnen en er valt dus nog niet veel over te zeggen maar ben inderdaad ook wel eens bang dat het zo lang gaat duren en terwijl de omgeving allemaal roept... Oh jullie zijn zo zwanger... Ik had verwacht dat jullie al zwanger waren... enz enz... Ik hoop dat er snel goed nieuws komt voor jullie! Heel veel succes!

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben het voor ons gehouden.
    we hadden geen zin in vragen of het al gelukt was

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    aangezien ik al wat ouder ben, is de verwachting niet dat ik snel zwanger zal zijn. mijn omgeving (paar dinnetjes daargelaten) weet niet dat we bezig zijn ivm de hoge verwachtingen die er dan zullen zijn. denk niet dat ik hun (vooral haar (mijn ma)) teleurstelling er dan bij kan hebben.

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook altijd geheim gehouden.. omdat we bang waren voor de reacties en verwachtingen die jouw fam heeft.. bij ons duurde het beide keren 11 maanden en ik had het wel moeilijk gevonden als men iedere keer had gevraagt ..én?

9. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey,
    ik heb het zelf ook niet echt verteld in mijn omgeving alleen aan een paar mensen die veel voor mij betekenen, en die vragen er niet naar.
    maar daardoor is het wel heel vervelend dat mensen alsmaar vragen wanneer we aan kinderen beginnen en trouwen enzo,
    aangezien wij al 2,5 jaar bezig zijn denk ik soms weleens ik vertel het aan iedereen en dan hoeft niemand het meer te vragen dan horen ze het vanzelf wel maarja dan denk ik weer misschien gaan ze dan weer allemaal vragen of het al gelukt is haha dus denk zowiezo dat je dat wel houd altijd.
    ik hoop in ieder geval dat het bij ons (en voor meerdere) het eindelijk nu eens gelukt is zou fijn zijn.

groetjes

10. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    kan me voorstellen dat je neigt naar het te vertellen.. wij dachten op een gegeven moment ook..als er nu nog iemand gaat vragen of wij wel kids willen, dat we dan zouden vertellen, ja heel graag, maar het lukt nog niet... en als je 2,5 bezig bent kan ik me helemaal voorstellen dat je zat wordt van die opmerkingen..

sterkte en ik hoop dat je snel zw mag zijn!

11. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @ikkuh, ik denk dat je gelijk hebt, als ze weten dat je er mee bezig bent komt vast telkens de vraag en???? dat lijkt me heel erg vervelend en best confronterend als je dan niet zwanger bent. gooi het hier er lekker uit, met ons kun je alles delen!

12. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    @ingef zowiezo gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    hebben jullie het uiteindelijk aan mensen verteld of was het uiteindelijk niet meer nodig?

@just me66 jah dat denk ik dus ook dat het heel frustrerend is als heel veel mensen het weten de mensen die het bij mij weten zijn echt mensen die wat voor me betekenen en die vragen er verder echt nooit naar die luisteren echt naar me dat is heel fijn, alleen is het toch wel fijner om het dus hier te schrijven aangezien hier heel veel mensen je ook begrijpen.

groetjes

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @ikkuh, ik heb dat gezien bij een dinnetje, heel vervelend vond ze dat om er op die manier telkens mee geconfronteerd te worden. dat is ook wel een van de redenen dat ik het voor me hou.

14. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    @justme66 je hebt helemaal gelijk heb je het wel aan een paar mensen verteld die iets voor je betekenen of helemaal aan niemand?

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier was het juist anders om de hele familie duurde lang met zwanger worden.dus daar ging ik vanuit.

laat ik nu in de eerste ronde een posi test hebben. rolde van de stoel van ongeloof.

ik hoop dat het nu ook zo mag gaan

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @ikkuh, een paar dinnetjes weten het, heel fijn om er met een paar mensen over te kunnen praten! mijn familie weet het heel bewust niet, relatie met ma is goed maar complex en op mijn werk horen ze het pas na een hele mooie 11 weken echo. aangezien er gezien mijn leeftijd een kans is dat het of heel lang duurt of er niet van gaat komen wil ik mijn promotie kansen niet weggooien.

17. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou, ik heb inmiddels wel wat mensen in vertrouwen genomen, maar vooral mensen waarvan ik weet dat ze weinig andere vriendinnen of familie zien, dus dan geen of minder kans op geroddel.

ik vind het wel wat naief, hoor, als mensen zeggen: ''je bent vast zo zwanger''. Ik heb gelukkig mijn omgeving dat nog nooit horen zeggen. Als iemand het zou zeggen, zou ik denk ik vragen : ''oh ja, waar kun je dat aan zien dan???''. Soms vertel ik het ook uit mezelf op een wat luchtige wijze: ''ik heb een kinderwens, maar je kunt ze niet in de supermarkt halen, he??!'' Meestal zeggen ze dan: ja, dat is ook zo.....

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het echt raar dat mensen zoiets zeggen. "Je zullen vast snel zwanger zijn." :( Waar slaat dat op? Alsof het aan de buitenkant te zien is?

Wij hebben het geheim gehouden dat we bezig waren. Na een jaar werd ik zwanger maar het was helaas een mk. Toen was het dus wel bekend. Gelukkig waren mensen wel zo attent om er niet steeds naar te vragen. Maar goed ook, ik denk dat ik niet zo lief had gereageerd. ;)

Ik hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn. Maar mocht het lang duren en je wordt gek van het gevraag, dan zou ik dat gewoon zeggen tegen de betreffende personen. Dus dat je het hun wel zult vertellen, maar dat je het niet fijn vindt als ze er steeds over beginnen terwijl er nog niks te melden is. Het lijkt mij namelijk op den duur erg vervelend vinden als je bovenop de maandelijkse teleurstelling voor jezelf, ook nog andere mensen op de hoogte moet houden van het feit "dat het niet lukt."

Deel Deze Pagina