Neus en keelamandelen: Wat vragen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jannn, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi meiden,

Mijn zoontje is afgelopen donderdag geholpen aan zijn neus en keelamandelen.
    Wat een vreselijke dag was dit voor mama :) maar goed dit even terzijde.

Wij zijn 5 dagen verder en hij eet nog bijna niks en huilt veel en klaagt over keelpijn.

Wie kan mij vertellen hoelang jij paracetamolzetpillen gaf, en hoeveel.
    En wanneer jou kindje weer gaat eten.
    Ik zou niet weten waar ik vanuit moet gaan..

2. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Pfff, hier precies hetzelfde... Vandaag zelfs terug in het ZH geweest.
    Maar helaas een ukkie van 11 maanden, dus mijn hoeveelheden gaan jouw kindje niet voldoende helpen vrees ik

Heel veel sterkte in ieder geval, ik weet hoe vreselijk het is om je kindje alsmaar te zien pijn lijden

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ahhhh 11 maanden wat klein! Wij zijn de volgende dag weer terug geweest naar het zh, hij zat tegen uitdrogen aan..
    Wanneer is jou ukkie geholpen?
    Vond je het ook zo vreselijk om te zien hoe hij/zij de narcose in ging en er weer uit??

4. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Vandaag precies twee weken geleden, en nu al drie nachten op rij huilen, krijsen en doodop van de pijn, in combinatie met 39,5 koorts! :x

Het weekend al bij de huisartsenpost geweest, maar die 'Hagrid van een arts' geloofde sowieso niet in amandel-operaties en zei dat we gewoon een kindje hadden met overgevoelige bovenste luchtwegen.... Zijn zwakke plek vanwege het prematuur geboren worden

Maar inderdaad, vreselijk die narcose, vooral het wakker worden!
    Gaat het nu wel goed met drinken?

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hij kwam vreselijk uit de narcose, helemaal wild infuus eruit trekken en hard huilen en schreeuwen. Zo is hij niet..
    Hij drinkt gelukkig wel, en zoals ik lees niet zo erg als bij jou..
    Als ik dit lees moet je morgen gelijk bellen met de polikliniek dit is niet goed hoor....

Ik geef nu nog 3 pararcetmol op een dag en eten doet hij niet. Drinken wel.

6. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    We zijn vandaag al in het ziekenhuis geweest ook (zie mijn eerste reactie), maar mogen morgen weer bellen en komen als het niet beter gaat.

Drinken is hier juist een ramp, maar waterijsje met een lepeltje, vla, fruithapje en papfles gaan er gelukkig redelijk in zodat het minimum van twee plasluiers per dag ruimschoots gehaald wordt.

En er zelfs nog een plasje over is voor op de commode tijdens het afdrogen na het badderen :cool:

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oké, gelukkig wel plasluiers..sorry dacht dat je al eerder terug was geweest naar het zh, niet goed gelezen.

Iemand anders advies?

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Even de huisarts bellen voor een vakkundig advies?
    En waar je op moet letten...

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Huisarts? Die staat loodrecht tegenover een kno. Heb de poli al gebeld gewoon zo doorgaan zoals we nu doen is .
    Mijn vraag is meer: hoe ging het bij jullie kindje?

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Wat je kan vragen is gewoon ff te kijken in zijn keeltje vooral omdat het al 5 dagen terug is gebeurd.
    Eten is de eerste 2 a 3 dagen niet zo belangrijk maar daarna toch echt wel.
    Drinken kan je nog geen 2 dagen zonder

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Is al gebeurd hoor. Zijn huig is beschadigd..

Maar wat mijn vraag is: hoeveel kreeg jullie kindje paracetamol en hoelang en wanneer ging hij goed eten

12. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ff opgezocht voor je
    De eerste keer (hij was toen 10 maanden oud) neusamandelen om de 6 uur 120 mg dit 2 dagen
    2de keer ( aangegroeid) was hij 2 jaar had hij van te voren een zetpil gehad in het ziekenhuis na de ingreep pas bij slapen 1 zetpil 240 mg verder was het niet meer nodig.
    1ste keer eten anderhald dag niet wel dronk hij zijn melk heb ik extra gegeven toen
    2de keer at en dronk hij dezelfde dag weer.

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Zo dat is echt weer snel! Fijn voor jullie

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    In december is mijn zoontje geopereerd en hij kreeg 3 maal per dag 500 mg zetpillen per dag en 3 maal daags nurofen vloeibaar volgens de bijsluiter. Hij woog toen 22 kilo. Helaas heeft hij bijna een maand nodig gehad om op te knappen en een antibioticakuur gekregen na een week omdat hij niet opknapte. Ik heb toen trouwens alleen contact gehad met KNO.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dankje voor je antwoord. Dat duurde lang zeg.

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Euhmmmm.. Mijn dochter wilde de volgende dag alweer naar school. Maar dat waren enkel de neusamandelen en de buisjes..

Deel Deze Pagina