Bijna de eerste Vaderdag waarop Kansman vader is... Wij doen niet aan gekochte cadeaus met dit soort dagen, dus ik wil iets knutselen. Maar... Baby is pas drie weken en ik heb maar heel weinig tijd per dag mijn handen vrij dus het moet niet veel tijd kosten. En ik wil graag iets blijvends. Ik zat zelf te denken aan een hand- of voetafdruk, maar liever niet in de vorm van een schilderijtje want dat hangen we wrs nooit op. Wie heeft andere ideetjes om te maken met zo'n afdrukje? Of heel andere ideeën?
Ik heb voor vaderdag een gipsafdrukje gemaakt van beide voetjes en daat zijn naam en datum van papadag ingezet... Hij zal nu droog zijn dus vanmiddag mag hij met vingerverf wat gaan kliederen eroverheen... Ben benieuwd hoe het wordt hahah...
gipsafdruk zat ik ook aan te denken, bij bijv. Prenatal verkopen ze doosjes waar alles in zit wat je nodig hebt. Je kan het ook in dat doosje bewaren!
Ik heb vorig jaar een canvas (30x30) en blauwe vingerverf gehaald bij de action, heb zijn voetjes blauw gemaakt met een zacht sponsje, en daarna zijn voetjes op de canvas gezet Is best leuk geworden, en staat nu op onze slaapkamer
Senna, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik probeerde 2 weken terug mijn zoontje zijn voetjes mooi afgedrukt te krijgen met vingerverf op zijn voetjes. Nou alles was blauw en afgedrukt, behalve een mooie afdruk van zijn voetjes. Mijn zoontje is trouwens 4 maanden, iemand de tip om dit goed te krijgen?
ik heb een leuke foto van mijn zoontje en daar omheen handjes met vingerverf laten zetten... hij vond het inkwasten van zijn handen helemaal geweldig
Ik wil graag een hand- en voetafdrukje in gips maken. Maar zal een handje wel lukken denken jullie? Doen ze het handje niet gelijk dicht en gaan ze graaien in het gips? Afdrukje met verf op een canvasdoek is ook een leuk idee trouwens!
Ik heb voor paps eerste vaderdag samen met mijn dochtertje van net 1 jaar een zakdoek gekleurd met textiel stiften. En dan een kaartje eraan met de tekst; van je kleine snotneusje!!!!
Wij hebben vandaag een romper geverfd, deze zal ik dan zaterdag avond aandoen bij de kleine, zodat manlief dat zondag ochtend ziet als hij haar gaat aankleden. Alleen een beetje jammer dat Sanne (lees mama) papa met dubbel p heeft geschreven!
32 Best Homemade Fathers Day Gifts {what to make for Dad} De bovenste : handje omtrekken met een stift op karton, uitknippen leuk berichtje opschrijven met een lekker ontbijtje ? Staan ook andere leuke dingen bij
Een heel klein beetje verf onder de voetjes doen. Niet te dik, anders krijg je geen duidelijke afdruk. Papier/karton op de grond leggen of tafel. Wat je zelf makkelijk vindt en dan het voetje laten afrollen. Net als dat je zelf een stap zet. Eerst het hakje en dan het voetje laten afrollen naar de teentjes toe en dan voetje er af halen. Je kan het papier even vast plakken aan de ondergrond zodat het niet verschuift of er iets opzetten, zodat het niet verschuift.
Gips werkt niet, dat hebben wij voor moederdag geprobeerd, brullen en mislukt, met de teentjesgaan bewegen zodat er geen goede afdruk te maken valt. Wj hebben ook zo'n (vind ik duur) set van de babayland gekocht zonde van ons geld. We hadden ook van die blikje gehad met klei, die waren ook een fiasco. De klei was uitgedroogd dus we konden heel hard drukken, maar wat er ook kwm, geen afdruk.
Hmm klinkt makkelijk, maar ik denk dat het nogal tegen gaat vallen met mijn 4 maanden oude adhd-ertje
Mijn zoontje was toen net 1 maand oud, dus ook niet zo beweegelijk.. alleen de handjes kreeg ik niet voor elkaar want die hield hij als vuistjes Heb het eerst een paar keer op a4 geprobeerd, en toen dat gelukt was, heb ik de canvas erbij gepakt
Hand- of voetafdruk op een deurhanger (zoals in hotels: "niet storen") met daarop "ssssstt... Papa slaapt!"
Gipsafdrukset van BabyArt, met een soort van klei, waar je daarna gips in giet, werkt goed. Bij ons bij allebei de kinderen goed gelukt, terwijl gips en verf een zooitje werden en verder niets opleverden...
Ik heb vanmiddag afdrukken gemaakt in zoutdeeg. Werkt heel goed! Mooi hart gemaakt en daar afdrukken in gemaakt van beide handjes en voetjes en haar naam en de datum erbij geschreven met een mesje. De afdrukken zijn heel goed gelukt!
Wel even in de houdgreep houden natuurlijk. Ze werken niet mee nee. Heel veel afdrukjes maken en dan de mooiste uitknippen en plakken.
Helaas pindakaas, maar het is hier echt niet gelukt. Heb de kleine op een speelkleed op de vloer gelegd, hydrofielen erop voor eventueel knoeien. A4 op de vloer, kleine zijn voetje in de houdgreep, maar niks werkte Ach, zn pa moet maar blij zijn met wat me wel gelukt is te maken voor vaderdag, dan doen we de voetjes wel een keer samen