Mijn moeder had al een tijdje gehoopt dat ik zwanger zou raken. Dat liet ze dan merken met van die stille hints hahaha. Toen kwam mijn broertje (21) met zijn nieuwe vriendin en die raakte perongeluk (expres, want zij deed het erom) zwanger. Ze waren toen pas 5 maanden bij elkaar en mijn broertje stond op het punt om naar afghanistan uitgezonden te worden. Echt geen goede timing dus. Mijn moeder heeft toen vaak gezegd "ik had het liever van jou gehad". Nog geen 10 weken later was ik ook zwanger en mijn moeder was echt dolgelukkig. Mijn vader natuurlijk ook. Maar ookal zouden ze het eigenlijk niet zo leuk vinden, in jouw geval, dan nog moet je doen wat je zelf wilt. Zo te horen kan jij je kindje alles bieden wat het in deze wereld nodig heeft, dus laat je niet tegen houden. Ga ervan genieten en ik weet zeker dat als jij je moeder verteld dat je zwanger bent, ze echt heel blij zal zijn. Succes meid
Hier weet ik ook niet hoe mijn ouders zullen reageren. Ze zullen wel blij zijn, maar denk dat ze toch ook liever wel gehad hadden dat we in een ander huis zouden wonen. We wonen nu in een flat en onze wens is ook erg groot! Als het zover is maken we een kamertje erbij voor de baby. We wonen hier als het goed is toch niet zo heel erg lang meer, dus het is allemaal wel te doen. Wij vinden het niet erg en daar gaat het om vind ik! Ik heb ook een hele goede band met mijn moeder, maar heb haar niet verteld dat wij nu echt aan het proberen zijn om zwanger te raken. Ze weet wel dat wij het graag willen maar dat we nog even wachten tot we een ander huis hebben. Wij volgen ons gevoel ook gewoon en tegen de tijd dat het zo ver is en wij het aan anderen willen vertellen dan zal ze denk ik wel erg blij voor ons zijn, daar ga ik vanuit! liefs
Mijn vader vond me op mijn 26e zelfs nog te jong En nadat hij aan het idee gewend was, vindt hij het nu helemaal geweldig dat hij misschien opa gaat worden. Volgens mij had ik dezelfde reactie zelfs nog gekregen als ik 35 was geweest! Ik denk dat het voor sommige ouders toch even schrikken is en ze wat meer tijd nodig hebben om eraan te wennen. En dat hoeft niet altijd met leeftijd te maken hebben. Ouders moeten misschien ook wennen aan het idee dat kleine meisjes groot worden en dat zij steeds ouder worden. Soms kost het wat tijd, maar als je eenmaal zwanger bent en het begint meer te leven voor ze vinden ze het vast geweldig voor je! Succes met zwanger worden.
Het zal niet zijn dat je ouders niet willen dat je geen kinderen krijgt.. maar ze geven je hun ervaring. Mijn ouders kregen mij toen ze 18 en 19 waren, ik was ook een ongelukje... Ze hebben hun jeugd zonder kinderen nooit kunnen afmaken, maar ze hebben ook nooit iets gemist, want ik was er! Ik ben nu zelf bijna 20, en was erg bang voor de reactie van mijn ouders, ik was 18 toen ik stopte met de pil en dacht dat vooral mijn vader er niet achter zou staan. Hoe hij er nu over denkt weet ik niet (mn ouder zijn gescheiden en heb weinig contact met mn vader), hij weet dat we bezig zijn en dat is goed zo. Hij weet dat wij in staat zijn kinderen op te voeden en ze te kunnen onderhouden en dat was het belangrijkste voor hem. Mijn moeder en haar man zijn daarentegen dol enthousiast, ze zitten nog net niet naast het bed te kijken hoe we aan de klus zijn En ik moet zeggen, al had iedereen er tegen geweest, hadden we het nog gedaan. Gewoon omdat wij dat willen! En als je toch een norse papa hebt die er niet achter staat, geef hem dan na de bevalling zijn kleinkind in handen.. geheid dat ie om is
Mijn moeder roept ook al een jaar dat ze nog geen oma wil worden en dat ze liever heeft dat we nog neit zwanger worden maar ik denk dat zodra ik het haar vertel ze het wel leuk vind. Je moeder word ipv. moeder nu ook opeens oma en dan ben je meteen een stuk ouder zeg maar. Mijn moeten had op mijn leeftijd mij en mijn zusje al dus ze moet niet klagen denk ik dan maar weer. Gewoon doen wij jullie zelf het beste vinden.
Als je een goede band hebt met je moeder dan kan je een gesprek met haar aangaan. Vraag naar haar beweegreden en eigen ervaringen. Hoe oud was zij bijvoorbeeld toen ze voor het eerst zwanger was? Wellicht wil ze voorkomen dat je niet een deel van de jeugd zal missen of zo. Dat hoor je ouderen wel vaker zeggen. Mijn oma vond bijvoorbeeld ook dat ik eerst lekker moest genieten, puur omdat zij vroeger die gelegenheid niet heeft gehad. Als je duidelijk maakt dat je gevoel zegt dat je er klaar voor bent, draait ze wel bij. Maar bespreek het gewoon! Succes!
Als jullie samenwonen zou ik zeggen: ga ervoor! Zo niet, dan zou ik zeggen: ga eerst samenwonen en ga dan voor een kindje! Het is jullie leven en jullie moeten samen beslissen of jullie al dan niet en wanneer een kindje willen, niet je ouders. Wellicht draait ze wel bij als het zover is. De meeste moeders (oma's) draaien in ieder geval bij als het beebje er is, want het is toch hun kleinkind en oh zo lief en schattig . Succes met je kinderwens!
Weet je.. natúúrlijk is het je eigen keus... natúúrlijk gaat het in eerste instantie jou en je man aan... maarrrr.. je ouders kennen je vast goed en ze maken zich waarschijnlijk, net als elke ouder toch zorgen. Daarnaast vraag ik me af, of als het inderdaad zó belangrijk voor je is wat je ouders ervan vinden, in hoeverre stá je dan ook uiteindelijk echt op eigen benen? In hoeverre leun je 'stiekem' toch nog erg op ze? En als je diep van binnen kijkt bij jezelf.. en je bedenkt dat je inderdaad nog erg op ze leunt.. zou het dan zo raar zijn dat ze zich zorgen maken? just my two cents
tuurlijk is het wel belangrijk wat je ouders ervan vinden omdat je toch een soort goedkeuring wilt hebben . Maar de uiteindelijke beslisisng neem je zelf. Toen mijn zusje 2 jaar geleden vertelde dat ze zwanger was waren wij ook in eerste instantie niet blij, maar na een tijdje vonden we het geweldig en hebben haar geholpen waar we konden en ik zou me nichtje voor geen goud willen missen.
Hey meid! Ik heb ook een ontzettend goede band met m'n ouders, en ook idd een beetje het gevoel dat ik ze ga teleurstellen.. M'n vriend en ik zijn zo'n beetje 7 maanden samen, wonen al 5 maand bij elkaar en alles gaat nog super! Zitten nu in ronde 5 voor een kleine, ook al zeggen mijn ouders met enige regelmaat dat ze het er nog lang niet aan toe hebben om opa en oma te worden, en dat ik eerst mijn opleiding af moet maken en weet ik wat nog meer.. Maar toch hebben vriend en ik besloten er gewoon voor te gaan, omdat ik overtuigd ben dat ze helemaal bij gaan draaien als het zover is! Ze krijgen het dan dus pas te horen.. Ouders van m'n vriend zijn gescheiden, z'n moeder weet dat we bezig zijn en vindt het super, z'n vader krijgt het pas te horen als het zover is, maar we weten zeker dat hij het ook geweldig zou vinden om opa te worden (Heb vriendlief er wel even van moeten overtuigen dat het niet iets is om over de telefoon te vertellen, dat zou ie namelijk zo doen... z'n pa woont 2,5 uur rijden hier vandaan namelijk ) Maar zoals al meerdere hebben gezegd, ouders hebben er niks mee te maken! Je moet doen wat voor jou goed voelt, en 9 van de 10 keer draaien de toekomstige opa en oma bij en vinden ze het geweldig! Heel veel succes meid!
ik vind het leuk dat er meerderen zijn die dit herkennen mijn vriend en ik hebben ook besloten om het gewoon te doen als wij dat willen! gister waren we al naar kleertjes aan het kijken, ooh ik smold gewoon weg