Ervaringen leerlingen vervoer groep 1-2

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Maan14, 13 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hallo,

Onze zoon start morgen op een SBO.

Hij komt in aanmerking voor leerlingen vervoer en dit is nu ook opgestart. Zelf vind ik het denk ik enger als hij het vind maar het is toch ook echt een soort loslaten. Hij is nu 4 jaar en 8 maanden.

Zijn er mama's met ervaring kwa leerlingen vervoer op deze leeftijd?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ja onze dochter gaat ook met de taxi haar school zit 30km verderop. Ze wordt 7.30 opgehaald en is meestal rond 16.15 en 16.30 weer thuis. Ze heeft het zelf enorm helemaal naar haar zin in de bus. Zingen kletsen etc ze komt bijna altijd blij thuis.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ook onze zoon was nog geen 4 toen hij met de taxi naar school ging. Zielig en eng zo een klein hummeltje. Maar dat gevoel was weg zodra ik zag dat hij het reuze leuk vond in de taxi

Maan14 vindt dit leuk.
  4. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Onze zoon was 3,5 jaar. En dat was voor mij doodeng en voor hem een paar dagen wennen. het verliep heel stroef in het begin, maar sinds we een vaste chauffeur kregen ging het goed. Dat was destijds nog geen leerlingen vervoer, maar nu bij de basisscholen wel. Dat proberen ze altijd te doen bij basisscholen hoor.
    Het was voor mij eng vanwege het uit handen geven. En ik vond het moeilijk dat ik hem niet zelf kon wegbrengen, zoals ik het altijd had voorgesteld. En de tijden van ophalen en brengen was even wennen, aangezien daar een kwartier speling in mag zitten. Wij hebben een app waarin we de chauffeur kunnen volgen via gps. Heb jij die ook? Gaf mij veel rust toen hij naar de basisschool ging. Die hadden we eerder niet. Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust aan me. :thumup:

En je went er vanzelf aan. Als je eenmaal vertrouwt raakt met de chauffeur en je kind heeft het leuk op school dan sta je er al veel makkelijker in. Een nieuwe school is hoe dan ook een spannende tijd voor ouders.

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dankjewel voor jullie lieve reacties.

Kreeg vandaag reactie van het loket leerlingenvervoer dat ze het voor de vakantie mischien niet geregeld krijgen.

Wat echt een domper zou zijn het is anders dagelijks 96 km rijden. Dus dat gaat er echt in hakken kwa budget technies.

Morgen is zijn eerste dag! Ik breng hem dus zolang het niet geregeld is zelf.

6. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Heel misschien gaat onze zoon volgend schooljaar 22 kilometer verderop. Ongeveer enkele reis 30 min rijden.
    Nu zit hij dichtbij. Maar dat hij volgend jaar verder weg zit doet me wel weer zeer. Voelt te ver weg.

Maar. Volgens mij is die school van jou zoon nog verder weg?? Dan snap ik je enge gevoel wel. Voelt echt wel anders of je kind met een taxi 15 tot 20 verderop zit of ruim een half uur verderop. Tenminste dat denk ik. Misschien komt er volgend jaar er achter dat ook dát best mee valt.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Zo lang er geen vervoer gerelegd is kun je zelf 0.19ct de km krijgen hoor. Wij hebben vorig jaar 8 weken zelf gereden en kregen toen dus daar wat geld voor. Niet super veel maar scheelt toch weer wat.

Maan14 vindt dit leuk.
  8. Waterlelies

Klopt, kregen wij ook.

Maan14 vindt dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik heb ze er net over gebeld ze waren de aanvraag kwijt en kreeg te Horen dat ze 6 weken de tijd hebben om dit te beslissen?? En je kan dus ook pas dan vergoeding krijgen. Ga zo even de gemeente bellen en dan maar even aan hun vragen hoe en wat ik nu het beste kan doen.

10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Net een email ontvangen dat hij vanaf morgen met de taxi kan! Word vanmiddag nog gebeld met hoe en wat verder.

elsie89 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. Waterlelies

Fijn dat het toch geregeld kan worden.
    Was je al gebeld?

Maan14 vindt dit leuk.
  12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ja inderdaad ook een online portaal waar op ik kan zien hoe laat hij opgehaald en afgezet word.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Wat fijn dat ze het toch hebben kunnen regelen!!

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina