Dochter allergische reactie op paard of kat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Deedee91, 7 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Vanavond heeft mijn dochter paard gereden ( paar rondjes) maar ook een kat steeds geaaid. Ze kreeg de zelfde reactie als wat ze met haar pinda allergie heeft. Jeuk en kleine galbultjes. Ogen werden kleiner en ze was moe. Vooral nek en ogen want daar heeft ze gewreven. Maar dit hadden we eigenlijk niet verwacht. Ze komt bijna nooit met katten of paarden in aanraking dus dit is nieuw voor ons.
    Ik had haar tabletten niet bij mij die ik normaal voor haar pinda allergie gebruik. Zit niet zo in mijn systeem aangezien het nooit nodig is. Het trekt gelukkig weer weg maar vind het wel sneu.

En nu, is dit al te testen? Binnenkort heb ik weer overleg met de arts over haar pinda allergie en zal het dan aankaarten.

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Het is al wel te testen maar doen ze vaak nog niet ivm belastbaarheid voor het kind.

Onze dochter heeft een (contact) allergie voor honden en katten. Ze heeft gelukkig nog geen last van jeuk of dat t pijn doet dus geven nu geen medicatie ervoor. Wel houden we in de gaten of de reactie groter wordt.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Volgens de kno en huisarts kunnen ze pas testen met 5 jaar.
    Dan is de uitslag het meest betrouwbaar.
    C heeft waarschijnlijk huisstofmijt allergie en heeft hiervoor een drankje gekregen.
    Met 5 jaar moeten we naar de huisarts voor een allergie test.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Bedankt voor jullie reacties :) nog even afwachten dus. Kan er ook vrij weinig mee maar vind wel.sneu voor haar.

Deel Deze Pagina