Mijn zoontje is een heerlijk mannetje, hij heeft alleen de laatste tijd wat nieuws, gooien. Helaas niet alleen met een bal... zijn speelgoed, mama's bloempot of wat anders dat voorhanden is. Het is geen driftbui, maar baldadigheid. Iemand tips?
Ik pakte het speelgoed dan af en lag het wel waar ze er niet bij konden. Ik lag het ook uit. Wel gaf ik 1 waarschuwing en ik beloonde ook het positieve. Vaak draaide ik het ook om, als ze gooide ergens mee dan zei ik altijd, zet het maar voor mama netjes terug! Dan vind ik dan zo lief! Eigenlijk heel overdreven!! hahaha
Mijn zoon gooit ook met spullen, vooral als hij heel moe is... laatst was het zo ver dat hij gewoon een kopje pakte en kapot gooide op de grond. Ik heb dit aangepakt met woorden, hem in de ogen kijken en zeggen dat dit echt niet mag, hij weet dan dat hij fout is geweest gaat dan op de grond liggen op de buik en zegt dan Mama Boos! Nu gooit hij niet meer met het servies inm. maar wel met speelgoed e.d. En dan zeg ik Nee Gooien mag niet en gaat hij door en heb hem 3x gewaarschuwd zeg: nog 1x en je gaat 2 minuten op de gang... en dan heeft hij het wel door en stopt met gooien. en gooit hij wel zet ik hem even op de gang, zodat hij weet dat mama haar aan de woorden houdt