Hoi hoi! Even jullie advies gevraagd. Ik ben via FF aan het temperaturen, in mijn album staat mijn cycluskaart. Mijn vorige cyclus had mogelijk geen ovulatie volgens FF en ik had ook een 'vreemde en erg korte' menstruatie gehad na 40 dagen. Na 22 dagen van mijn huidige cyclus zag ik toch rare sprongen op m'n kaartje bij FF en ik was stiekem een beetje gefrustreerd. Ik dacht 'weet je wat, ik temp gewoon ff niet, ik zie wel'. Ik ben toch 5 dagen later weer begonnen, ik had zoiets van 'Ik wil gewoon inzicht in m'n cyclus krijgen'. Ik had vandaag pas weer m'n FF kaartje opgestart en de temperaturen van de afgelopen 4 dagen ingevoerd. En wat schetst mijn verbazing? Heb ik dus al een poos terug (op cyclusdag 18) een eisprong gehad! Ik had op dag 20 een ovutest gedaan, toen wist ik een mogelijke eisprong dus nog niet (die weet ik pas sinds vandaag). Die test gaf een vaag 2e streepje aan. Ik dacht toen nog van 'Hmmm, misschien zit hij eraan te komen?'. Ik deed nóg een test op dag 22 en dat streepje was nóg vager, je zag het nog net! Dus feitelijk (ook volgens FF) zou ik dus net na m'n ei zo'n ovutest gedaan kunnen hebben. In mijn album staat mijn kaartje, willen jullie eens kijken en jullie mening geven? Ik heb een poos geen pijn in m'n borsten gehad, maar sinds cyclusdag 27 eigenlijk pas weer. Ik vind het nu ineens wel erg spannend!
Dag 18 lijkt een waarschijnlijk ovulatiedag, te zien aan je kaartje, maar het is jammer dat je die andere dagen gemist hebt. Je kunt best temperaturen missen, maar als je net begint met temperaturen, is het wel beter om het een paar cycli vrij precies te doen. Vooral als er een keer een anovulatoire cyclus bij heeft gezeten.
@Aquilegia: mijn vorige cyclus duurde 40 dagen (1e cyclus na de pil) en die had geen ovulatie. Ik baal inderdaad ook dat ik die dagen niet toch doorgezet heb. We zullen het wel afwachten... Ik had vanochtend een negatieve test. Ik ga volgende week nog eens testen (op de 'testing day' die FF aangeeft) en als m'n temp dan nog hoog is en ik nog niet ongesteld wordt, test ik het weekend weer.
Hier nog steeds spannend. Heb vanochtend een test gedaan (negatief) en eergisteren ook (ook negatief). Wel erg pijnlijke (.)(.), her en der buikkrampen en vandaag erg frequent plassen. Begin er steeds meer van te balen dat ik toen die dagen niet getempt heb (cyclusdag 22 t/m 26). Maar ja .. afwachten, meer kun je niet doen ..
Inmiddels ben ik ongi aan 't worden. Vandaag al wat bruine afscheiding / drupjes en morgen zal het wel goed doorzetten verwacht ik. Gezien mijn bovenstaande verhaal zit ik nu nog steeds te twijfelen wanneer nu mijn eisprong is geweest (aangezien ik dus 5 dagen niet getempt heb). Men zegt vaak dus zo'n 14 dagen ongesteld na eisprong. Als mijn ei daadwerkelijk op dag 19 zou zijn geweest, dan had ik volgens mij op dag 33 (evt. 34) ongi moeten worden. Maar mijn eisprong zou ook best op dag 21 geweest kunnen zijn (dus dan ongi op dag 35 of 36) en het zou ook nog op dag 28 geweest kunnen zijn (maar dan zit ik op net 11 dagen ongesteld na m'n ovulatie). Volgens het boekje zou dat dus nog net kunnen misschien? Omdat ik dus een aantal dagen gestopt was, zal ik het nooit precies weten. Of hebben jullie nog een mening? (FF kaartje staat aangepast in mijn album). Overigens: mijn slijm had ik als 'eggwhite' aangemaakt op dag 19. Ik had die dag een drup bloed verloren en het slijm was wit, maar ik kon er dus wel hele duidelijke draden van trekken (dus ik dacht 'dat is eggwhite en niet creamy'). Ook nog niets: Ik had 2 keer een ovulatietest gedaan. Dag 21 (met ochtendurine, ik zag een vaag streepje) en op dag 23 met urine tegen de middag (het streepje was nóg vager). Mijn gedachte was gelijk van '...dan zou ik mijn ei gehad moeten hebben'.
Jammer dat je ongi wordt.. Het aantal dagen na je eisprong is bij de meeste vrouwen vrij constant, meestal is het 10-16 dagen, dat verschilt per vrouw. Een ovulatietest is pas posi als het teststreepje even dik is als het controle streepje. Waarschijnlijk heb je ergens geovuleerd in die dagen dat je niet tempte. Want een luteale fase van 19 dagen is wel erg lang. Eggwhite slijm met een druppel bloed is inderdaad eggwhite met spotting. Kan een ovulatiebloeding zijn. Ben je verder wel zeker van je slijmwaarnemingen? Succes in de volgende ronde!
Bij mijn vorige zwangerschap (4 jaar geleden) had ik ook een keer een ovutest gebruikt. Toen wist ik mijn eisprongdagen ongeveer en de eerste 3 testen waren een vaag streepje (maar wel een streepje) en de 4e een hele dikke duidelijke. Die 2 erna weer vaag (vager als voor de eisprong) en de allerlaatste bleef gewoon wit zeg maar. Dus vandaar dat ik 2 weken terug dus ook dacht van 'Ze worden vager, dus m'n ei is al geweest'. Ik denk ook dat mijn ei bij deze laatste cyclus er net na is geweest. Gezien m'n staatje toch misschien wel die lage temp op dag 21. Ik heb dan een LF van 16 dagen. Gisteren in de loop van de middag zag je echt 'Light ongi-verschijnselen', dus ik heb gisteren dan ook als mijn 1e nieuwe cyclusdag aangegeven bij FF. Vandaag is Medium, dus m'n ongi is gisteren wel begonnen. M'n slijmwaarnemingen klopten wel hoor, alleen blijf ik 'creamy' en 'eggwhite' lastig vinden. Ik kan me in mijn geval herinneren dat ik 2 dagen wit slijm had (dus niet doorzichtig!), maar waar je wel heel duidelijk draden van kon trekken (en dan die druppel bloed erbij). Ik ga ook op naar de volgende ronde in ieder geval .. hopelijk duurt deze cyclus weer iets korter. En och, al zouden mn cycli voortaan altijd zo'n 37 dagen duren....prima, als het dan maar zo blijft (regelmatig dus). We zullen zien ... misschien toch maar weer mn teunisbloemolie hervatten?