wanneer testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door citroen, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo dames,
    daar ben ik weet met een vraagje.

(in het kort mijn situatie. ik wil graag zwanger worden
    ik heb PCO, werd nooit ongesteld, slikte de pil, sinds november gestopt met pil (ondertussen afgevallen).

ik werd 21 januari weer ongesteld (4 dagen) na het stoppen met de pil, maar ik heb ik dus niet echt een cyclus... tenminste ik weet niet hoelang mijn cyclus is.omdat ik toch ergens vanuit moest gaan ben ik voor het bepalen van klus dagen uitgegaan van een cyclus van 28 dagen... (ik dacht maar een beetje gemiddeld...)
    nu is het natuurlijk afwachten of ik weer ongesteld wordt en wanneer dat dan is..

mijn vraag is nu... wanneer zou ik eventueel een zwangerschapstest kunnen gaan doen?
    want als het heel lang duurt voordat ik weer ongesteld wordt kan dit zijn omdat ik een heeeeele lange cyclus heb... maar ik ken mezelf en dan wordt ik nieuwschierig en wil ik een test doen...
    maar wanneer?

liefs

2. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Misschien een idee op ovulatie testen te gaan doen om te kijken wanneer je eisprong komt en dan flink aan het klussen ;)

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Voor het bepalen van de klusdagen moet je niet zomaar het gemiddelde nemen.
    Je kan het volgende doen: temperaturen, ovulatietesten , billings ovulatiemethode.
    Bij een onregelmatige cyclus is het het makkelijkste om het om de dag te doen, maar ik snap dat je daar misschien geen zin in hebt omdat het dan erg moeten word.

Voor je NOD moet je uitgaan van de langste cyclus, op die dag kun je testen.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ik ben ook uitgegaan van 28dg toen ik met de pil stopte.
    helaas was dit niet het geval en was dus ook 10dg "overtijd".
    uiteindelijk werd ik op dg 38 ongesteld..
    dus ook ik heb genoeg testjes gedaan in die die 10dg, uitendelijk alleen maar geld gekost!

ik zou ook maar uitgaan van een langere cyclus, maar dat hoeft natuurlijk niet..

deze maand ben ik uitgegaan van die 38dg maar denk toch mijn ei eerder gevoelt te hebben..ben benieuwd!

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik ga inderdaad ook aan de slag met ovu testen.. maar dat doe ik in de volgende cyclus... deze keer was ik daar te laat mee want dit was de eerste keer ongesteld worden na stoppen met de pil.

en omdat ik toch íets wilde proberen heb ik maar 28 dagen gekozen. omdat ik nog niet een echte cyclus heb ivm ontpillen...

en om de dag is wel het best natuurlijk... maar niet echt super haalbaar :p haha

@wachtende... wat is billingstest
    ?

liefs

Deel Deze Pagina