Mijn papa... :/

Discussie in 'De lounge' gestart door Quatane, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ik lees graag mee ben nog niet zwanger maar hier heeft mijn pa ook het contact jaren geleden met mij verbroken en vroeg me dit inmiddels ook af

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Mijn eerste reactie was: waarom überhaupt iets laten weten? Dat zou nooit mijn keuze zijn geweest.

Na verder lezen dacht ik dat ik de enige hierin was maar nu juist lees ik ook andere berichten met de reden waarom zij geen contact zouden nemen.

Hou de eer aan jezelf. Niet jij bent het probleem maar die anderen. Knip de touwtjes door die jullie nog verbinden en kies voor jezelf, je kindje, je gezin! Wens je een fijne zwangerschap en een hele fijne zorgeloze toekomst!

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Sterkte en een knuffel

4. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    De enige reden waarom ik nog zou overwegen om hem een kaartje te sturen is omdat ik hem nog op fb heb... aan en af.
    Toen mijn hondje gestorven was, een hondje waar hij ook nog veel tijd mee had doorgebracht, heeft hij voor het eerst in jaren van zich via fb laten horen door te schrijven dat ik goed voor haar gezorgd had en wat voor een fijn hondje het was.
    Daarna niets meer.
    Toen mijn vriend en ik zich verloofden en het op fb zetten, heeft hij zichzelf zo lang van fb gezet tot hij hoorde dat we nog lang niet gaan trouwen.
    Ik kan dus al raden wat babynieuws zal doen met hem..
    Ik twijfel nog...
    Maar mijn mama stuurde me vandaag (ik zit int buitenland op vakantie nu) dat ze voor mij alvast twee voedingskussens is gaan halen: eentje voor boven en eentje voor beneden..
    Ik ga dat alvast koesteren..
    Papa gaat even moeilijk blijven.
    Alvast heel erg bedankt voor alle verhalen en advies. X

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Waarom toch die twijfel, meid?

Je weet hoe hij in elkaar steekt.
    Is het dan puur voor jezelf dat je jezelf wil/moet overtuigen een goede dochter te zijn?
    Dat hoeft namelijk niet, dat ben je ongetwijfeld al, ook als je het loslaat en niks van je laat horen.
    Het feit dat jullie elkaar wel op FB hebben en daarmee nog het enige contact is, wil niet zeggen dat je jezelf daar moet verantwoorden naar hem, het lijkt me eerder nog andersom. Laat hem maar eens uitleggen waarom hij jullie niet gefeliciteerd heeft met jullie verloving destijds
    Hoeveel moeite kost het nou om dat ene woordje even te typen? Hij had niet eens een kaartje hoeven sturen, al was dat natuurlijk wel erg leuk en attent geweest.

Ik wil je echt niet overhalen mijn advies op te volgen, je moet het uiteindelijk zelf beslissen, maar ik probeer je twijfel te begrijpen.
    Je verbruikt nu zoveel negatieve energie aan hem die je beter op een positieve manier aan dingen of mensen kunt schenken die het ook aan je teruggeven.

6. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je haalt zeer goede punten aan en je toont met het verhaal vanuit een perspectief dat ik nog nooit gezien had... vanuit die zienswijze denk ik dan ook "why bother"..
    Mijn vriend oppert dan dat ik uit elementaire beleefdheid een kaartje moet sturen en dat als het in die familie rommelt, dat ik het maar moet laten rommelen en als hij weer wat contact wilt, wij daar voor open staan.
    Alleen weet ik niet of ik daar nog zo voor open sta..
    Ik herhaalde tegen mijn vriend dat ik helemaal geen zin heb in de draad weer oppikken. Dat het dan weer helemaal drama en intrige zal zijn met iedereen van die kant bellen en manipuleren om mij naar papa's pijpen te laten dansen.
    Ik hoef het echt niet.
    Heel mijn leven heeft in het teken gestaan van rust en stabiliteit vinden.
    Een kaartje sturen zou dat enkel maar verstoren.
    Ja, ik mis mijn papa, toch diegene waar ik zeldzame mooie momenten mee had. Maar die papa is dood. Dat heb ik lang geleden al beseft toen ik zelf los liet en stopte met vechten voor een illusie.
    Ik laat het nog even rijpen, het idee om niks te sturen, maar ik neig er hoe langer hoe meer naar.
    Heel erg bedankt voor je insteek.

7. Chrissiej

Chrissiej Actief lid

9 mei 2012
    128
    0
    0
    Ja hier ook zo meid.
    De papa die ik kende en liefhad is dood en niemand herkent hem nu meer.
    Je moet goed afwegen wat je wilt en besef je kan voorwaardens stellen als hij contact wil.
    Mijne was gelijk hij mag die kleine niet kwetsen zoals hij dat bij ons deed.
    Hij zocht de seks bij andere vrouwen al ruim voor de scheiding en sinds hij dat deed werd hij een vreemde voor ons.
    Het boeide hem allemaal niet meer en hij was en is de belangerijkste.
    Prima als hij dat wil dan moet hij dat doen
    Wij hebben het verteld en daarmee voor ons gevoel de eer aan ons gehouden.
    Wij gaan ons lekker bezig houden met ons aankomende gezin en de mensen van wie we houden.
    De rest zoekt het maar uit hahaha
    Succes met wat je ook ga beslissen!

Deel Deze Pagina