Mijn partner en ik weten het niet meer

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Doekiepoekie, 28 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Goededag mensen,

    Ik heb een vraag vorige jaar in mei is mijn partner erachter gekomen dat ze zwanger is geworden. Op 22 mei op precies te zijn. De volgende dag is ze naar de verloskundige gegaan, want we dachten in 1ste instantie dat het ging om een miskraam wat gelukkig niet het geval is. De echo apparaat zei dat het in 18 april is verwerkt en we hebben op 23 april voor het eerst gemeenschap met elkaar gehad. En daarbij was ze overtuigd dat ik de vader ben, maar heb een dna test gedaan bij DDC (las achteraf dat er niet echt goeie reviews daarop was) ze zei tegen dat ze in maart rond de 16de nog seks heeft gehad met een anderen man, dus de vraag is is de DNA test foutief of kan de echt apparaat verkeerd hebben, want wij weten het niet meer
     
  2. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    463
    309
    63
    Echoapparaat geeft je toch geen datum aan wanneer het kind verwerkt is? Heb er nog nooit van gehoord. Er wordt geteld vanaf de eerste dag van je laatse menstruatie. Die 2 weken krijg je dus cadeau. En tussen 10 en 11 weken heb je termijnecho om te bepalen hoe ver je bent en wat de uitgerekende datum is.
     
  3. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Oh echt? 23 mei heeft mijn partner een inwendig echo gehad. De verloskundige zei dat het rond 18 april is verwekt(want dat kan je terug tellen), maar dat er paar dagen kan verschillen omdat het embryo nog vrij klein was. Om precies te zijn 1,47 cm, maar mijn partner heeft PCOS en is rond de periode überhaupt niet ongesteld geworden.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.054
    14.321
    113
    Verwekkingsdstum doen ze niks mee. Zelfs al weet je t 100% zeker tellen ze nooit terug naar verwekkingsdatum maar naar eerste dag laatste menstruatie.

    Hier in alle 3 de gevallen wisten we die datum.
     
    Kundera vindt dit leuk.
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Maar wat was dan de uitslag van de dna-test?
    Datum van verwekking berekenen is niet erg betrouwbaar is mijn ervaring, dus kan best de 23ste zijn geweest ipv 18de, maar 16de kan dus ook.
     
  6. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Ben je mee geweest naar de vk? Vaag verhaal hoor. De verwekking is ongeveer 38 weken voor de uitgerekende datum. Dus je kan vrij makkelijk terug rekenen. Neem aan dat het kindje inmiddels geboren is? Maakt het uit wat er uit de test komt? Het voelt als jouw kind lees ik tussen de regels door.
     
  7. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Hallo, de DNA test kwam negatief uit en we waren beide letterlijk in shock door het resultaat. Ik moet wel vermelden dat ik heel veel recensies lees dat de 1ste test negatief is en 2de test wel positief is wat heel gek is. De kleine is inderdaad geboren, maar veelste vroeg al op 13 december en de kleine was 41 cm en woog 2040gram bij 36 weken
     
  8. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Mijn partner gaat morgen de verloskundige bellen over hoe en wat namelijk. Misschien kunnen hun een stukje geruststelling geven.
     
  9. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Het voelt zeker als mijn kind alleen de vent waar ze op 16 maart in bed zat heeft een zaak van gemaakt dat het zijn kind is namelijk. Vandaar dat ik ook de DNA test heb uitgevoerd die helaas wel negatief is wat we beide gek vinden.
     
  10. Vekl

    Vekl Actief lid

    26 nov 2022
    244
    158
    43
    Vrouw
    Als de DNA test negatief is, dan zal het zijn kind zijn officieel. Wel raar inderdaad want dat zou een maand schelen. Maar heeft je partner dan ook ook onbeschermde seks met die ander gehad? Anders is een SOA test misschien ook asn te raden.
     
  11. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Oooh de 16de was maart ipv april! Dan is het wel een groot verschil ja.
     
  12. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Mijn partner heeft eind maart een soa test gedaan ja en die was negatief en ik heb halverwege juli ook een soa test gedaan en die was ook negatief, dus daarom vinden we het ook heel gek. Ook vanwege dat het een maand verschil. Maar ik moet wel zeggen dat ik echt tientallen slechte reviews lees over de DNA test (bij DDC) want de DNA test moest helemaal naar Amerika. Een vriend die in een lab werkt zei dat de transport tijd de test kan belemmeren vanwege verschillende temperaturen(een test moet het liefst tussen de 3 en 7 graden wezen ivm bacteriën). Plus op site staat binnen 4 werkdagen en dan zou het niet volledig gekweekt zijn mijn vriend, dus misschien kan de oorzaak wezen
     
  13. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Precies dus daarom vinden we het beide het heel gek. Als het max 2 weken verschil kan het nog snappen eventueel, maar een maand niet, want we waren beide 100% overtuigd dat ik de vader ben.
     
  14. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    Wat was de uitgerekende datum?

    En op welke datum was de termijnecho en welk termijn kwam daar uit? (Weken+dagen).

    een termijnecho kan er iets naast zitten 18-4 ipv 23-4 maar echt geen hele maand. Dan is er of iets mis met die dna test of je partner heeft de data niet goed onthouden/liegt er over.

    Ik neem aan dat er een officiële vaderschapstest wordt gedaan nu de mogelijk biologische vader een zaak aanspant?
     
  15. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    de termijnecho heeft ze op 13 juni gehad heb ik opgezocht en het gaf precies 9 weken en 6 dagen uit, maar mijn partner wil morgen de vk bellen, want als het goed is hebben ze nog een medisch dossier liggen en daarvan de gegevens laten tonen aan de advocaat dat de andere mogelijke vader niet de vader kan wezen.
     
  16. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Oh ja ze was op 2 januari uitgerekend en dan kwam je op 39 weken uit maar dacht kwam vanwege haar medisch redenen omdat ze al halverwege zagen dat de kans op een vroeg geboorte groot is. Maar ze is op 13 december bevallen
     
  17. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.918
    3.003
    113
    Vrouw
    Wat een moeilijke situatie zeg!

    Nu het kindje geboren is lijkt het me logisch dat er een officiële DNA test komt, daar is namelijk geen spelt tussen te krijgen als jullie (beide mogelijke vaders) en het kindje DNA inleveren.
    Dat gaat er toch wel van komen als hij het vaderschap opeist, die test gaat de rechter waarschijnlijk opleggen mocht het zover komen.

    Het lijkt me wel fijn, ondanks alle consequenties, dat er duidelijkheid komt voor alle partijen. Als het wel zijn kindje is, is dat (helaas) de uitkomst en zal de beste oplossing voor zowel jullie als de (potentiële) vader gezocht moeten worden wat betreft het (eventueel) verdelen van ouderschap, alimentatie, etc, etc.

    Heel veel sterkte!
     
  18. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Als hij het via de rechtbank wil aanpakken, zal hij ook moeten aantonen dat hij wél de vader is, heeft hij ook al een vaderschapstest gedaan?
     
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.522
    5.624
    113
    Vrouw
    Als je de dna test niet vertrouwd dan doe je er nog een, ergens anders
     
  20. Doekiepoekie

    28 feb 2024
    33
    14
    8
    Ja alleen de andere (potentiële) vader heeft een straat en contactverbod omdat hij ook mijn partner stalkt en fysiek mishandeld heeft, Onterecht veilig thuis gebeld. Zulke debiele dingen heeft hij geflikt vandaar ook dat mijn partner veelste vroeg is bevallen vanwege te veel stress.
     

Deel Deze Pagina