Rugpijn aauuwww

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vvlinder, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Pff wie heeft dit ook erg?
    Ik heb lage rugpijn en trekt me door tot me kont en beetje mn been...

Nu heb ik jaren eigenlijk al rugpijn en het laatste jaar ging het goed, totdat ik zwanger was...

Heeft iemand mss tips of spul wat ik erop kan smeren?

De fysio van werk adviseerde me een zwangerschapsband ter ondersteuning verder zei hij er niks aan te kunnen doen.
    Helpt dit echt?

Ik werk in de zorg, en merk soms dat ik toch een stapje terug moet doen...

Bedankt alvast voor eventuele tips.

Groetjesss

2. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    ik zit met dezelfde klachten. altijd wel last vd rug gehad.
    ging heel lang goed maar nu wordt het slechter.
    vind het alleen raar dat de fysio van werk zegt dat er verder niks aan te doen is.
    zwemmen is goed voor je lichaam. ook zwangerschapsyoga.
    en ik krijg nu ook caesar/mensendiecktherapie.
    zou toch eens wat meer op onderzoek uitgaan en ook de verloskundige vragen

3. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Herkenbaar!!!
    Hier helpt een warm bad/douche enigszins. Ook smeer ik spiroflor warm van vsm. Is homopatisch en geeft wat verlichting van de spieren. Maar t blijft lastig, zeker als je weer wat verder bent wordt t allemaal wat zwaarder.
    Succes en rustig aan doen! Luister naar je lichaam!!!

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ja hij zei er zijn niet speciale oefeningen voor ofzo maar ik zal idd wel eens verder zoeken, want als ik vrij heb gaat het wel goed maar zodra ik gewerkt hebt ggrrr

Ja ik moet ook idd meer naar mn lichaam luisteren, moet ik blijkbaar nog leren, maar wil niet iemand zijn waarvan ze zeggen''kijk nu is ze zwanger en kan ze bijna niks'' ik weet het zit tussen mn oren en het is mijn kindje maar toch

Ga het toch maar leren :)

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook veel rugpijn en inmiddels ook pijn aan mijn rechterheup...
    Het enige wat we kunnen doen is denk ik een betere houding aannemen en luisteren naar ons lichaam maar zo makkelijk is dat niet altijd :p

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    nee idd das altijd makkelijker gezegd dan gedaan, maar zullen het toch moeten proberen....

7. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik zou een bekkentherapeut/fysiotherapeut met ervaring in bekken-behandeling om advies vragen. En wekelijks laten behandelen (doe ik ook, en dat werkt bij mij, in zoverre, dat het niet over is, maar ik er wel veel minder last van heb)

Een bekkenband kan je inderdaad gebruiken, maar niet continu, alleen als je actief bent. Anders worden je spieren 'lui'.

Goed op je houding letten en niet abrupt opstaan ofzo, maar juist goed buikspieren aanspannen en gewicht verdelen over beide benen. Ik kreeg van mijn therapeut een schema mee met wat ik allemaal wel en juist niet moest doen. En ik zit wekelijks aan een apparaat (mag vanaf 28 weken geloof ik) wat stroomstootjes geeft in mn rug, helpt ook goed :))

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ok dank je wel voor het advies, ik zal hier bij onze fysio eens gaan informeren!!

9. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik ben net naar de vk geweest en ook zij heeft mij geadviseerd om naar de fysio te gaan :)

10. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde, al een paar weken. Heb dit nagevraagt aan de vk, maar ze zei dat als het nog erger zou worden ik naar een fysio zou moeten. Verder moest ik rusten als het pijn deed zodat ik het niet teveel zou belasten.

11. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    pff er staat ons volgens nog wat te wachten hihi

12. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Met deze klachten zou ik zeker contact opnemen met een fysio die bekend is met rug/bekkenklachten a.g.v. zwangerschap (kijk eens op zwangertotaal.nl) en er niet mee door blijven lopen. Met therapie gaat het heus niet over, maar het kan zeker wel veel verbeteren door oefeningen e.d. die je krijgt zodat je meer balans en stabiliteit krijgt en goede tips krijgt voor een goede houding.
    Ik heb ook al m'n hele leven last van mn rug maar nu (2e zwangerschap) ook vanaf 15 weken veel last.
    Werk ook in de zorg, nu al paar weken gestopt omdat het te overbelastend was. Geef echt goed je grenzen aan hoor, je hebt maar 1 rug voor je hele leven. Veel succes!

13. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ja das waar idd! Ik moet ook meer aan mezelf en de baby denken.
    Dank je wel ik ga eens op de site kijken..

14. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik heb ook last van lage rugpijn en pijn in mn stuitje en mn bekken. Ik ga naar de bekkenfysio en die is juist helemaal tegen de bekkenband, omdat daar idd je spieren ontzettend lui van worden en als je die band af hebt, je er alleen maar meer last van zult krijgen. Je moet bekkenbodemspier oefeningen doen en als je bijv loopt in 1 tempo blijven lopen en niet langzaam slenteren dan krijg je ook meer last. Niet tillen, niet bukken, huishouden kun je wel doen maar dan steeds rusten als je iets gedaan hebt :) Zo is het mij uitgelegd...

Deel Deze Pagina