Mijn partner kan soms zo kwetsend zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZE, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Misschien nog een aanvullende tip: je zou kunnen overwegen het boek 'Stil, de kracht van introvert zijn in een wereld die niet ophoudt met kletsen' van Susan Cain te lezen en dat ook aan je man voor te stellen. Als jullie dochter een wat stiller meisje is, dan heeft dat voor haar voor- en nadelen. Maar het is heel goed om te beseffen dat er ook veel voordelen zijn aan stiller (introvert) zijn. Misschien kan dat je man helpen om zijn angst wat meer in perspectief te zien.

2. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Bedankt voor alle tips meiden! Dat boek ga ik zeker eens naar kijken! We hebben het erover gehad. En hij geeft toe dat hij te beschermend is, en dat de manier hoe hij dit uit, niet helemaal juist is. Als zij ziet dat papa trots is, is dat zoveel meer waard en zoveel beter voor haar zelfvertrouwen dan dat hij de negatieve punten benadrukt. Hij is haar grote voorbeeld. Ik begrijp hem heel goed, want hij doet dit absoluut niet zodat zij aan zijn 'verwachtingen' voldoet, hij is trots op haar en gek op haar zoals ze is. Het ís ook gewoon een heel lief, leuk en enorm slim kind, die aardig voorloopt in haar ontwikkeling. Hij gaf aan dat het echt uit bescherming is, om haar weerbaar genoeg te maken. 'Niemand komt aan zijn dochter' ;) en hoe aandoenlijk ook, het werkt niet, en dat zie hij nu in. Hij was er zelfs even stil van achteraf, dus heb het idee dat het is doorgedrongen.

Deel Deze Pagina