Die van mij (bijna 4) eet al 2 jaar geen avondeten Was bij mijn dochter ook zo, die is ineens gaan eten sinds ze naar school ging. Ik maak me er dus ook niet druk om. Tussendoor stop ik hem paprika, komkommer, druifjes etc. toe. Ook weer niet teveel zodat hij geen honger heeft maar dan krijgt hij tenminste vitamines binnen. Verder eet hij ook prima. Oja, pannenkoeken en patat eet hij zonder problemen, heel gek Terwijl we toch heel gevarieerd eten en 'vroeger' zijn begonnen met rapley, is toch geen garantie voor een goede eter helaas.
Jup, hier ook een dame die liever met haar eten speelt dan het opeet Altijd een goede eter geweest tot een paar weken geleden. Sommige dagen geen problemen, andere dagen is het drama.
Onze jongste heeft nooit echt goed haar avondeten gegeten. Soms eet ze een klein bordje pasta, of wat vlees. Ze eet overdag wel goed brood en fruit. Ze is zelden ziek en groeit prima.
Mijn dochter eet ook heel selectief en alleen komkommer qua groente...en incidenteel hapje sperzieboon/wortel. Ik hoop maar dat t ooit vanzelf goed komt. Hier geen dwang/straf oid..staat me gewoon tegen. Ze at trouwens álles tot ze ruim een jaar was.. Ik bied wel aan en dring soms wat aan op proberen.
Hier ook drama, al heb ik gemerkt dat hij wel eet als hij het zelf mag doen. Het is dan wel een grote puinzooi, alles gaat in en uit de mond, maar hij eet wel....ik mag hem niks aanbieden, dan is t wegdraaien en nee roepen
Hier een dochter die al bijna een jaar geen avondeten wil. Heel soms enkele dagen wel maar dan alleen vlees. Zijn al heel blij dat ze nu wel fruit eet, sinds ze naar de psz gaat. Zorgen dat ze genoeg vitaminen binnen krijgt en proberen tussendoor zo veel mogelijk gezonden binnen te krijgen.
Mijn dochter van 5 heeft nog nooit een volledige maaltijd gegeten. Ik geef haar altijd maar een klein beetje, hetzelfde als wij eten, maar ze eet nooit meer dan een paar happen. Ze krijgt weinig tussendoortjes. Na 16 uur alleen nog evt. komkommer, paprika en als drinken water. Toch groeit ze goed, ze ziet er niet slecht uit en ze is gezond. Ik maak me dus geen zorgen (meer).
Onze dochter kon altijd flink eten maar sinds kort weigert ze ook. Tijdens het koken komt ze in de keuken al verkondigen dat ze straks niet gaat eten ("Danique écht niet eten mama"). Ik antwoord altijd: 'Dan zul je geen honger maken, dat is prima. Maar je komt wel eventjes bij ons aan tafel zitten' En dat doet ze dan ook braaf. Soms pikt ze een stukje vlees van mijn bord en dan ben ik blij dat ze weer wat binnen heeft gekregen. Ik had het er toevallig vandaag nog met mijn moeder over. Volgens haar was ik ook zo'n slechte eter vroeger dat ze op een dag geen bord meer voor mij op tafel zette 'want jij eet toch niks'. Boos dat ik was op m'n moeder, en wat had ik die avond goed gegeten (werkte ook maar 1 keer maar toch)
O en dochter weigert tegenwoordig ook haar ontbijt. Alleen lunch doet ze nog flink (4 boterhammen, tsjah je krijgt een keer honger he hihi). En tussendoor eet ze genoeg fruit en groente dus ach...maak me er niet druk om!
Hier ook die periode wij doen na 3 maanden zo goed als niets gegeten te hebben (wij maken geen strijd om eten)S'avonds het als volgt: weinig aardappelen en vlees normale portie groente op het bord. Toetje hoort bij de maaltijd krijg je gewoon met de rest mee. Je mag een tweede keer opscheppen als je wilt ook aardappelen en vlees ( dit kan omdat ze maar weinig op bord krijt) mits je eerste bordje leeg is. Sinds we het zo doen eet ze aanzienlijk beter vooral haar groente en E schept lang niet altijd twee keer op ze stopt gewoon als ze vol zit.
Als mijn dochter tussen de middag 4 bthm zou eten zou dat denk ik gelijk geminderd worden totdat ze de rest beter zou eten dat zou terug geschroefd worden naar Max 2 onder het mom anders heb je vanavond weer geen honger en morgenvroeg.
Zou ik ook gedaan hebben als ze niet altijd al zoveel had gegeten bij de lunch. Maar ook toen ze avondeten en ontbijt nog goed at, at ze 4 a 5 boterhammen bij de lunch. Dus ga ik nu niet terugschroeven. Vanavond heeft ze overigens wel weer goed gegeten ineens.
Hier 1 die al ruim een jaar regelmatig weigert. Ze groeit goed. Ik maak er geen punt van. Ik maak nu wel minimaal 2 keer in de week iets waarvan ik zeker weet dat ze het eet. Voor de rest is het wat de pot schaft, ik bied haar niks anders.
Wij zitten ook in zo'n fase. Ontbijten is 3 happen, tussendoor het fruit eet meneer wel op. Lunch is ook een paar happen en klaar, zo ook avondeten. Hij vraagt wel eens naar andere dingen maar ik bied bewust alleen fruit/groente of een boterham o.i.d. aan, zodat hij in ieder geval toch zijn vitaminen binnenkrijgt. Denk dat ook dit weer over gaat, dan is hij een periode extreem hongerig, en dan heeft hij nergens echt trek in...
Mijn zoontje van net 2 jaar eet haast niks meer is dit nou normaal?? ik zit met mijn handen in het haar!
Mijn dochter heeft ruim 2,5 jaar geen avondeten gegeten, eet nog alleen maar wortels qua groenten, de rest eet ze niet. Ook gewone aardappels en sauzen eet ze niet maar al wel weer vlees, rijst, macaroni. Het gaat echt vanzelf wel weer over maar ik zou je wel adviseren geen voorwaarden te stellen aan yoghurt eten. Eten proeven, daarna gewoon een gezond toetje. Niet "eerst je bord leeg en dan pas"
Ja dan is het inderdaad anders als ze dat altijd al at hihihi Wel fijn dat ze vanavond weer eend goed gegeten heeft