Niet echt een driftbui maar wel huilen omdat hij geen toetje als ontbijt mocht. En boos omdat ik naar de wc moest... dat mag niet...
Sommige mensen kunnen daar echt niet tegen. Haal badstof inlegzooltjes (die kun je wassen) en lekker op blote voeten in schoenen. Dat is geen gevecht waard vind ik.
Boos worden: omdat ik de stiften heb opgeruimd nadat ze weer op haar arm/been/hoofd heeft getekend.”maar mama ik hebt toch alleen mijn naam opgeschrijft, kijk maar hier staat ‘naam’ (kind is 3 en kan echt nog niet schrijven). Nadeel is dat ze echt overal bij kan en er anders wel voor zorgt dat ze erbij kan Omdat ik boos werd toen ze dr zus aan het pesten was (boven op haar springen, haren trekken). “ ik wilt gewoon ‘zus’ pesten, dat vind ze leuk En soms gewoon omdat dr onderbroek niet lekker zit ofzo, want waarom zou je een reden moeten hebben om driftig te worden
En het gaat niet over! Mijn oudste van bijna 6 heeft issues met: -sokken die niet goed zitten/nat geworden zijn -mouwen die altijd te los of te strak zijn -als ze een piepklein plekje heeft huilt ze het huis bij elkaar -als ze haar handen gewassen heeft en er een inimini beetje zeep is achter gebleven wordt ze woedend en moet ze haar handen opnieuw wassen Ik sta dus regelmatig in negeermodus.
Vrij goed, maar vanmorgen weer drama bij het ontbijt. Ik had pannenkoeken gemaakt en mevrouw brullen, want ze wilde 'alsof pannenkoeken', geen 'echte pannenkoeken'.
Ze mocht de buitenkraan niet aanzetten. Het is wachten op het moment dat ze juist gaat huilen omdat ze de buitenkraan heeft aangezet.
Die van mij heeft het met sop onder de douche. Als we samen douche en ik spoel mijn haar uit, dat mag zijn voeten niet raken, er mag ook geen schuim in bad. Handen wassen met zeep is geen probleem
Hij geen afwasborstel mocht bij Ikea. Hij niet van de roltrap naar beneden mocht bij Ikea. Hij niet daar de houten treinbaan open mocht maken. En tot zo ver onze ochtend
Gisteren: Ze wilde via de glijbaan zelf omhoog klimmen en niet via het trappetje. Lukte niet want te glad. Ik moest haar helpen. Nee dus, daarvoor is het trappetje. Luchtalarm is er niks bij, wat kan ze gillen. En door huilen hè. Ik: Iets harder huilen nog hoor! Kom op, harder, HARDER! Iets meer geluid nog! Stopt ze met huilen. "Ik kan niet harder mama". Ik: O, hou er dan maar mee op. Zij: Ja, dat doe ik.
Dit zegt mijn vriend ook wel eens als hij wilt dat hij stopt met gillen. Na een paar keer en hij niet harder kan houd hij op
- Ze geen chips als ontbijt mocht. - Ik haar niet een te kleine luier aan wilde doen die ze nog ergens gevonden had
Misschien heeft ze echt last van de draadjes, hier is de oudste ook redelijk gevoelig voor labels, draadjes e.d.
Gewoon een tip, kijk de volgende keer uit voor naadloze sokken. Echt een verademing als je daar gevoelig voor bent.