Ik maak me soms een beetje zorgen over het feit dat mijn zoontje niet getroost wil worden als hij valt of bij een ander ongelukje. Het is zowiezo nooit echt een knuffelkont geweest, maar ik vind het vaak zo zielig om te zien. Het lijkt soms wel alsof hij zichzelf 'straft'. Hij laat ons dan niet in de buurt. Herkennen jullie dit of zijn er meer moeders die dit wel eens hebben meegemaakt?
onze dochter peert hem dan al gauw naar boven of loop idd weg. vaak ga ik er gewoon achteraan en pak dr gewoon beet. en vraag hoe en wat. meesatl helpt het en ik zeg ook dat wij er zijn om dr te helpen dat ze het niet alleen hoeft te doen. vaak helpt het wel.
mijn dochter heeft dit ook. als ze valt dan wordt ze gewoon driftig terwijl ze huilt gaat ze met dingen gooien en als ik haar wil troosten dan wringt ze zich gewoon los of ze slaat me. als ze niet getroost wilt worden laat ik haar gewooneven gaan en negeer ik het als ze dan normaal doet troost ik haar alsnog.
Noa doet dit idd ook, ze wil niet getroost worden. Ik laat haar dan eventjes, ze weet dan even geen raad met haar gevoelens. Vaak komt ze op een gegeven moment uit zichzelf naar mij toe om getroost te worden.