Dochter 2 jaar ineens moe, huilen en aanhankelijk. Ervaringen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boefje2012, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefje2012

    Boefje2012 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 2jr en 1mnd is ineens heel moe, hangerig en aanhankelijk. Soms ook driftig en niks willen, maar dat hoort er nu gezellig bij ;)
    Op kinderdagverblijf is ze ook niet in goede doen. Veel huilen, moe en aanhankelijk. Zo sneu! Daarom ben ik nu heel benieuwd, hoort het er gewoon even bij? Of is er wat anders (medisch) aan de hand?
     
  2. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Heb je zelf het gevoel dat er medisch iets aan de hand is?

    Mijn dochter heeft een periode gehad tussen ongeveer een half jaar en een jaar oud, waarin haar gedrag heel erg veranderde. Ze was ook steeds moe, huilde veel, kon ineens absoluut niet meer alleen spelen en was dus erg aanhankelijk. Ook stopte ze van de ene op de andere dag met avondeten. Ik ben een paar keer bij de ha geweest, maar iedere keer afgescheept met "het is een fase", "misschien krijgt ze een tandje" en "op een kdv lopen ze ook elk virusje op". Mijn man en ik voelden echter dat er iets niet klopte. Achteraf is gebleken dat ze ziekte van pfeiffer heeft gehad.

    Het hoeft niks te betekenen, want het kan inderdaad door een van die drie dingen komen, of door heel veel andere dingen. Het hoeft niks medisch te zijn. Als het aanhoudt en je het niet vertrouwd, zou ik echter wel een keer om een bloedtest vragen, gewoon om te kijken of het algemeen bloedbeeld goed is en uit te sluiten dat er iets medisch is.
     
  3. Boefje2012

    Boefje2012 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar twijfel ik dus over... We kijken het nog even aan en anders gaan we gewoon langs de dokter!
     
  4. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.340
    207
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Weet niet of het toeval is, maar onze dochter heeft dit nu ook. Moe valt mee, maar wel meer huilerig en aanhankelijk dan dat we van haar gewend zijn.

    Misschien toch een soort 'sprong' in de ontwikkeling? Peuter zijn is best pittig ;).
     
  5. Moekje

    Moekje Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    goed in de gate houden, mijn zoontje heeft het ook een poosje gehad alleen dit was omdat hij zo verschrikkelijk hard groeide dat hij er helemaal van de leg van was. dat is nu een maandje over. Mijn zoontje at er trouwens wel heeeeel veel bij. Maar als je het niet vertrouwd zeker even naar de HA gaan.
     
  6. Boefje2012

    Boefje2012 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    O dat groeien zou ook kunnen! Ze oogt ineens veel groter hoorden we om ons heen. En is idd weer gegroeid...
     

Deel Deze Pagina