Mijn placenta ligt voor, welke dames hebben dit ook ? Namelijk een vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mvrtjex93, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn bmi was voor de zwangerschap 32. Bij deze baby, de tweede, ligt de placenta aan de voorkant.
    Ik voelde hem eerst met 14wk maar toen hij groeide een tijdje niet. Tot 23wk. Daarna weer wel. En ik voel hem nu net zo hard als dat ik mijn eerste voelde

2. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Bij mijn zoon lag de placenta aan de voorkant en met 19 weken dacht ik voor het eerst iets te voelen (achteraf klopte dit) maar erg overtuigd was ik niet en heel duidelijk kon ik het ook niet noemen. Rond 22 weken wist ik het pas zeker.

Nu ben ik zwanger van de 2e en voelde haar al net 14 a 15 weken! De placenta ligt ook achter en ik herken het gevoel nu natuurlijk beter. Sinds 19 weken voel ik haar dagelijks heel duidelijk en erg vaak per dag. Er zit dus héél erg veel verschil tussen waar de placenta ligt voor mijn gevoel.

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.995
    6.992
    113
    Vrouw
    Dit is mijn eerste zwangerschap en ik voelde hem vanaf 18 weken. Altijd wel helemaal onderin mn buik en af en toe rechts aan de zijkant. het begon met een gevoel van veegjes en sinds een aantal dagen voel ik echt schopjes :) Hoop voor je dat jij het ook snel mag ervaren! Het is echt zo bijzonder :)

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    29 w voor , 13 w achter ,18 w voor en nu begin ik pas sinds een week hem zo nu en dan te voelen ben nu 21 w en weer voor

5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Sinds de afgelopen week voel ik wel af en toe wat actie ja. Maar nog niet van buitenaf. Mijn placenta ligt ook voor, maar niet over de uitgang.
    Ik voel het vooral als hij heel laag aan het schoppen is ofzo. Zo'n gevoel alsof er elk moment een been naar buiten kan steken.

6. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Bedankt voor jullie reacties, het is toch allemaal heel verschillend!! Ik kan echt niet meer wachten, het zal ook een stuk onzekerheid weg halen! Want nu ga je er maar vanuit dat het allemaal goed.. maar ik blijf een tikkeltje onzeker en kan dan ook echt niet wachten tot 13 april voor de volgende echo!

7. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Hier ook de placenta aan de voorkant, voel de baby vanaf 18 weken maar wel pas als ik er de rust voor neem en ga liggen. Ben wel benieuwd of dat straks wat krachtiger gaat worden, verloskundige zei dat vanaf 24 weken je de baby wel goed moet gaan voelen en krijg zo nodig instructies mee.

8. Esther519

Esther519 Actief lid

16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Hier beide zwangerschappen placenta aan de voorkant, bij de 1e zwangerschap voelde ik hem met 19 weken en nu voelde ik haar met 15 weken al. Kan erg verschillen als ik het zo lees. Hopelijk ga jij snel je kleintje voelen!

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik voelde mijn oudste zoon nauwelijks en heb dan ook veel aan het ctg gelegen.

Bij de bevalling was het ook nog even heel spannend. Wat de verloskundige ook deed, ze kon geen hartslag meer vinden. Gelukkig was ik al in het ziekenhuis, dus binnen no time stond er een gynaecoloog met echoapparaat naast mijn bed die met een heel strak gezicht zei dat ik me geen zorgen moest maken. Mijn zoon bleek ook nog eens een sterrenkijker te zijn, duidelijke hartslag op de echo. Ze hebben zijn hartslag vervolgens de hele bevalling niet kunnen meten, maar hij is gezond geboren.

10. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    M'n placenta ligt deze keer ook voor. Met 13 weken voelde ik deze baby voor het eerst en met 17 weken echt goed en bijna elke dag. M'n man voelde de baby met 19 weken. Ik ben vrij tenger misschien scheelt dat

11. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap met 16 weken en bij deze zwangerschap bij een kleine 15 weken.

Bij de eerste kon mijn man de baby bij 17 weken ook voelen. Deze keer was dat bij 20 weken.

12. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Beide zwangerschappen voor en drukke kindjes. Eerste met 19 weken en nu met 17 weken en toen waren het al duidelijke schopjes, voor die tijd twijfelde ik of het de baby was

13. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Dit is mijn 3e zwangerschap en op de een of andere manier heb ik altijd de placenta voor :roflmao: Vorige keren rond de 15 weken dat ik de kleine voelde. Ben nu dus heel benieuwd. Het is trouwens niet gek stangetje lang duurt hoor

14. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Pffff... als ik die reacties nu lees.maak ik me best zorgen.. vandaag 22 weken en helaas voel ik nog steeds niks... pas over 2. 1/2 week weer een echo.. zoo aant twijfelen om een pret echo nu te gaan doen. Al kost dat weer 40 euro (al 3 keereen pret echo gedaan door onzekerheid ) en ik weet dat het dadelijk ook wel geld kost.. maar aan de ene kant vind ik onzekerheid ook niet fijn.. vanaf het weekend al elke dag aant huilen. Mja ook buikpijn gehad maarja dat hebben ok tussenhaakjes wel mn hele zwangerschap gehad. (Vorige week nog bij de gyno geweest ivm buikpijn en toen deed de kleine man het goed) pfff... io weet toch niet wat ik moet doen.. wat maakt het me toch allemaal onzeker..

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    ik snap je gevoel hoor, nu 25 week, placenta ligt ook voor, en voel af en toe iets, maar geen idee of het de baby is.
    Indien je het niet vertrouwd zou ik de verloskundige even bellen.
    Hier eind april pas weer een echo dan is het 8 week geleden dat ik een echo heb gehad.
    Maar je kan ze altijd bellen als je iets niet vertrouwd!

16. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Ja soms ga ik ook maar op de bank liggen en echt proberen.. maar nee helaas pindakaas... ik wik gewoon zo graag genieten van ons wonder. Want een wonder is het! 0

17. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Kan de vk niet eventjes luisteren? Als je zo onzeker bent, mag je hier altijd eventjes langskomen en dan hoor je het hartje en vaak ook kun je ook horen of ze bewegen. Dan hoef je niet te betalen maar ben je wel gerustgesteld?

18. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Ja heb het idee dat ik zn zeur ben.. vorige week namelijk ook gebeld omdat ik onzeker ben. Het zal raar staan als ik elke week bel toch....

19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Dat is het zeker!
    Maar helaas kan je de baby niet dwingen om nu even te bewegen o.i.d. zodat je weet dat alles goed gaat.
    Ze zijn in de buik al behoorlijk eigenwijs en soms voel je het wel en soms niet, en vooral met placenta aan de voorkant kan het wel tot 28 week duren voordat je de baby echt goed kan voelen.
    De baby heeft nu nog niet altijd genoeg kracht en door de liggen van placenta duurt het langer, kan echt geen kwaad zeiden ze hier.

Dus ik wacht maar gewoon af.

De verloskundige heeft liever dat je vaker belt! want stress is absoluut niet goed voor de baby ;) dus die vinden het echt niet erg hoor als je belt :)

20. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Dankje dankje.

Misschien morgen toch wel even bellen .. maar hoop gewoon wat zekerder te worden. Maar dat heb ik dus helemaal niet. Want als ik morgen een echo gehad zal ik vrijdag weer onzeker zijn.. dat vind ik zn nadeel! Want vorige week en nu is ook erg hoor.. ik heb 2 weken geleden goede 20 weken echo gehad daarna een week er na dus weer geweest.. en zal ik nu weer gaan is moeilijk..
    Ik heb ooj al nagedacjt om een angelsound doppler aan te schaffen maar als je dan het hartje niet hoort wordt je ook onzeker..

lorreke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina